handdator

Visa fullständig version : Lördagstur på västkusten 22/8



Gnistvändaren
2009-08-20, 17:51
Ny helg närmar sig med stormsteg. Någon som har lust att köra ihop lite nu på lördag? Tänkte bege mig ut på förmiddagen och hemåt någon gång på eftermiddagen. Gärna norrut från Göteborg, men det är helt öppet.

pea_72, jag räknar med dig. Ingen buskörning, jag lovar. :)

pea_72
2009-08-20, 18:23
Ny helg närmar sig med stormsteg. Någon som har lust att köra ihop lite nu på lördag? Tänkte bege mig ut på förmiddagen och hemåt någon gång på eftermiddagen. Gärna norrut från Göteborg, men det är helt öppet.

pea_72, jag räknar med dig. Ingen buskörning, jag lovar. :)

Det klart det hade varit roligt, kommer jag på efterkälken hittar jag ju hem själv om turen går norrut. ;)

Gnistvändaren
2009-08-20, 19:42
Det låter ju betryggande. :)

Jag har sagt till det "gamla" folket att de av dem som dyker upp skall uppföra sig. :D

Själv tyckte jag att det var väldigt lärorikt att köra tillsammans med andra när jag hade ett färskt kort. Det är det förresten fortfarande, även om det mest handlar om att lära sig nya roliga vägar och fikaställen. :)

Gnistvändaren
2009-08-20, 21:56
Vi expanderar konceptet lite... Jag kom på att jag har möjlighet att köra både på lördag och söndag. Det vore kul om fler kan och vill hänga med ena eller båda dagarna.

oban
2009-08-20, 22:05
låter ju skoj, men lördag är kört för mig... troligen även söndag eftersom jag ska byta däck på hojen och får nog skruva av dem i helgen... men kommer ju fler helger :)

carpelux
2009-08-20, 23:05
Jag hoppas jag kan hänga på. Som husägare finns det ju en massa måsten, jag får förhandla lite med regeringen...

Jan-Olov
2009-08-21, 06:13
Jag hoppas jag kan hänga på. Som husägare finns det ju en massa måsten, jag får förhandla lite med regeringen...
Tänk på att vi måste leva med, inte bara överleva.

carpelux
2009-08-21, 13:08
Tänk på att vi måste leva med, inte bara överleva.
Problemet är bara att det varit för mycket "leva" under sommaren.

Jan-Olov
2009-08-21, 17:45
Problemet är bara att det varit för mycket "leva" under sommaren.
Ja så kan det vara ibland, du får väll sålla lite i bland det som måste göras.

Gnistvändaren
2009-08-21, 23:03
Det verkar inte vara så många som kan hänga med, men såhär tänker jag:

Jag kommer att vara vid korvkiosken nedanför fästningen i Kungälv (*) kl 11.00 imorgon lördag. Rödvit BMW. Ju fler som kan och vill komma dit då desto roligare. Om någon vill ansluta vid någon annan tid och/eller plats så går det bra att PM:a, ringa eller SMS:a. Jag finns på nummer noll-sju-tre-noll-tjugoåtta-nollsex-tjugoåtta.

I morgon eftermiddag återkommer jag med tid och plats för söndagen för dem som är hugade.


(*) Med mitt minne och sinne för geografi så finns det säkert ingen korvkiosk där, eller så finns det flera, eller så ligger Kungälvs fästning i Lilla Edet.

pea_72
2009-08-21, 23:32
(*) Med mitt minne och sinne för geografi så finns det säkert ingen korvkiosk där, eller så finns det flera, eller så ligger Kungälvs fästning i Lilla Edet.


Korvkiosk...som säljer dålig korv och ljummet mos, men dock en korvmoj. För den som inte hittar till "kungälvs fästning" så heter den Bohusfästning. ;)

Jag hänger på...var tuff som fan (eller dum)och körde i mörkret nu i kväll så lite dagskörning i OBSERVERA! nybörjartempo är ju inte fel. :)

Nilsson
2009-08-21, 23:35
de e rätt visa gnistis var skåpet ska stå , han om någon måste ju veta vad ställena heter , eller hur gnistis

Gnistvändaren
2009-08-22, 09:35
Korvkiosk...som säljer dålig korv och ljummet mos, men dock en korvmoj. För den som inte hittar till "kungälvs fästning" så heter den Bohusfästning. ;)

Tack pea_72. Tur att jag inte har en GPS - jag skulle ju ändå inte kunna tala om för den vart jag vill åka. :) Sist jag skulle stämma träff vid McDonalds i Vänersborg så visade det sig att det låg i Trollhättan. :rolleyes:

Då ses vi vid Bohus fästning om en stund. Vädret ser trevligt ut vad jag ser genom fönstret.

Gnistvändaren
2009-08-22, 17:51
Tack för en trevlig tur, pea_72 och Jonxar!

Vi lyckades ju med nöd och näppe kryssa mellan regnmolnen. Såhär såg det tappra och torrskinnade gänget ut innan vi skiljdes åt:

Gnistvändaren
2009-08-22, 17:54
Jag försökte mig på att lite experimentellt fotografera över axeln medan vi körde, i hopp om vackra, fartfyllda bilder på mina färdkamrater.

Nåja. Här är - faktiskt - den bästa av bilderna, tillika den enda där någon människodel utöver min axel kom med. Visst är det fart och kurv i pea_72? :cool:

Molgan
2009-08-22, 20:13
Haha snyggt actionfoto där, ser ut å gå undan på västkusten. :D

Gnistvändaren
2009-08-22, 20:36
Haha snyggt actionfoto där, ser ut å gå undan på västkusten. :D

Jajamensan, inte en kurva går okrökt ur vår väg. :)

Du får väl titta ner igen så att vi får visa lite av våra svängar. Jag lovar att producera ett minst lika bra foto på dig. :D

pea_72
2009-08-23, 02:18
Tack för en trevlig tur, pea_72 och Jonxar!

Vi lyckades ju med nöd och näppe kryssa mellan regnmolnen. Såhär såg det tappra och torrskinnade gänget ut innan vi skiljdes åt:

Tack själv för både sällskapet, alla goda råd och den fantastiskt väl avpassade farthållningen. :)
MEN bilden e fördjävlig. ;)

Molgan
2009-08-23, 12:07
Jag lovar att producera ett minst lika bra foto på dig. :D
Bara det är ju värt en 300-milasväng. =)

Gnistvändaren
2009-08-23, 18:51
MEN bilden e fördjävlig. ;)

Då skulle du se de andra tjugotalet bilder av min suddiga axel, den suddiga himlen, de suddiga träden, den suddiga asfalten, och alla kombinationer därav. :eek:

Jaja, provar man inte så får man inte lärt sig något. Idag provade jag t ex att tappa hojen bort från mig när jag skulle ta ner den från centralstödet när jag tankat. Nu vet jag att det är ett helsike att få upp den när styret sitter fastkilat mellan en bensinpump och en stolpe, och det knappt finns ståplats mellan sadeln och pumpen. Ännu en dag fylld av användbar kunskap. :cool: