handdator

Visa fullständig version : Min hoj och jag



Evavind
2009-08-20, 17:26
Hej hej! Idag har jag varit ute och blåst i blåsten. I våras listade jag ut att jag hade felaktig körteknik i vind och nu under sommaren har jag lärt mig det rätta: lösa mjuka armar. Och si! Min goa gamla Honda CD 250 från 1981 är inte den vingelmaskin som jag var nära att sälja. Min honda och jag har sällskapat i 10 år och nu tänkte jag fortsätta ett tag till. Har beställt nya däck för att fira.
Eva

Jonas
2009-08-20, 17:54
Gött att höra att du hittat en teknik som hjälper mot kastvindar. Kul också att se fler tjejer här på forumet och särskilt kul med tjejer/folk från Göteborg och västkusten där jag bott i 25 år fram till 2005. Vill gärna höra om de hojturer som ni gör. Berätta också gärna med bilder! :)

Malinhe
2009-08-20, 17:55
Vad fin den var!!! :) Jag har också en Honda men från -82 och den är inte alls lika fin.. :p

Jonas
2009-08-20, 18:03
Vad fin den var!!! :) Jag har också en Honda men från -82 och den är inte alls lika fin.. :p

Då vill vi se bilder av din! Den är säkert också fin. :)

leffa
2009-08-20, 18:12
Hej hej! Idag har jag varit ute och blåst i blåsten. I våras listade jag ut att jag hade felaktig körteknik i vind och nu under sommaren har jag lärt mig det rätta: lösa mjuka armar. Och si! Min goa gamla Honda CD 250 från 1981 är inte den vingelmaskin som jag var nära att sälja. Min honda och jag har sällskapat i 10 år och nu tänkte jag fortsätta ett tag till. Har beställt nya däck för att fira.
Eva

min första hoj var en 400 med likadana färger :)

Molgan
2009-08-20, 18:22
Skönt att du blivit vän med vinden, man ska inte kämpa mot naturlagarna. =)

(ps malinhe, om man är händig kan man alltid göra tuff caféracer (http://img263.imageshack.us/img263/1732/cbx400cafe.jpg) av 400an :))

Evavind
2009-08-20, 19:19
Kul med en hoj-film! Du har fäst kameran på kläderna då eller? Det där skulle man testa! Eva

Molgan
2009-08-20, 19:38
Kul med en hoj-film! Du har fäst kameran på kläderna då eller? Det där skulle man testa! Eva
Om du menar den i min signatur, ja jag testade att trycka ner stativet till min lilla digitalkamera i urringningen. Funkade bättre än vämtat. :)

Jonas76
2009-08-20, 19:54
Cool film, ser skitkul ut!
Kolla in den här sidan, där finns lite balla kameror: www.sportscam.se (http://www.sportscam.se)
Själv har jag en p.o.v 1. 8)

Guzzi-Leif
2009-08-20, 20:46
Åh; så viktigt att känna förtroende för och vara nöjd med sin mc!
Bara att gratulera till utvecklingen.

Jåke
2009-08-20, 21:01
Kläm åt med benen runt tanken också, så kommer ingenting att få dig att tycka motorcykeln är vinglig igen :)

Bra gjort!

Evavind
2009-09-08, 17:09
Nu minsann, har min gammelhoj fått nya fräscha däck, fram och bak. Medan de bytte så satte jag mig på ett klassiskt fik där de serverar hemgjorda köttbullar och har en Vurlitzer jukebox, bara det! På mekens inrådan tog jag det lugnt för de kunde vara lite hala i början. Känns kul och skönt att ha nya däck. Jag får väl leta rätt på nån grusväg nu och köra dem fina och "sandpapprade".

Guzzi-Leif
2009-09-08, 18:35
Nu minsann, har min gammelhoj fått nya fräscha däck, fram och bak. Medan de bytte så satte jag mig på ett klassiskt fik där de serverar hemgjorda köttbullar och har en Vurlitzer jukebox, bara det! På mekens inrådan tog jag det lugnt för de kunde vara lite hala i början. Känns kul och skönt att ha nya däck. Jag får väl leta rätt på nån grusväg nu och köra dem fina och "sandpapprade".

Gott "att få upptäcka sin mc på nytt"!
Framför allt brukar ju ett sånt byte medföra att man inte får stora darren över vägskarvar och så...