handdator

Visa fullständig version : Fy bubblan vad jag är TRÖTT!



Nina
2009-08-16, 06:43
Har inte sovit en blund i natt. Jag la mig ca 23:30, vaknar runt 1-tiden, går på toa och somnar om igen. MEN! Jag vaknar igen vid 02:45 och sen låg jag vaken i nästan två timmar! 2 TIMMAR!! Jag låg bland annat och funderade ut text för hur jag ska beskriva min BSA, jag ska delta i nån veteranrunda lite längre fram och har tänkt ta den. Där låg jag under ett par timmar och funderade ut vad jag ska skriva, om de ropar upp mig så vet de vad de ska berätta om hojen. Som om det kulle vara viktigt just då, mitt i natten, att fundera på?! :mad:
Sist jag kikade på klockan var den 04:35 och jag vaknar igen kl 06:03...

Nu känner jag mig trött och mossig, kanske ska jag låta bli vikingaturen men den verkar så hemskt intressant att den vill jag egentligen inte missa. Drabbades jag av resfeber tro? Det händer att när jag ska köra nåt rally eller en tur nånstans så får jag inte sova under natten. Hur får man bort sånt…? Nån fler som är så här? Och vad tusan beror detta på? Kan inte minnas jag var så här bara jag skulle resa nånstans med bil men mycket möjligt jag är så här då med.

Jan-Olov
2009-08-16, 07:58
Jag var så förr, kan även hända någon gång numer också. Att lära sig avslappning av ett profs det hjälper, att fokusera endast på en kroppsdel i taget och få den att slapna av. När jag använde teckniken regelbundet var dag så kändes det som om jag var bedövad till och med i tungan. Genom att träna detta så bryter du alla andra tankar och får lättare att somna.

Gibson
2009-08-16, 11:26
Jag har samma problem och det kan vara frustrerande om man ska bort. Sist jag råkade ut för det var när vi skulle träffas i Rosenhill och åka på södertörn, och visst det var jobbigt men det gick med lite vilja men ibland så får jag ställa in planerade saker pga sömnbrist och det är aldrig roligt.:(

Kicki
2009-08-16, 15:53
Ja jag är sån hela tiden....ett litet tips är att tänka på något helt annat precis när man ska somna....tex kan man stoppa in en mp3 spelare i öronen och lyssna på någon spännande bok, det brukar få min hjärna att släppa greppet....Lycka till

Gurrag
2009-08-16, 18:06
De säljer koffeintabletter receptfritt på apoteket.

Nina
2009-08-16, 20:03
Det gick bra att köra Vikingaresan, någon trötthet märktes inte för det var så spännande att åka runt överallt. NU däremot känner jag tröttheten komma... ;)

Jag vet att jag var så här natten före uppkörningen men nu ska jag ju inte köra upp? Säkert nåt som sitter i sen dess eller så är det resfeber.