handdator

Visa fullständig version : Gubbsjuka och MC-kultur



Gnistvändaren
2009-08-15, 10:30
Från en annan tråd:


har altid undrat vad poängen med att ha tjejer på bild samtidigt när man fotar bilar och MC

är det så att alla som har bil och MC är män i 40års åldern och är gubbsjuka ? är detta anledningen.

inte för att jag är nån moralpelle men vad är det man fotar ?

Och en sak till - varför sitter flickstackarn ofta baklänges på hojen på sådana bilder?

Bikerkulturen verkar vara väl ingrodd och fylld med förlegad kvinnosyn och en del annat som känns synnerligen omodernt. Som tur är så behöver man inte köpa in sig i denna livsåskådning bara för att man kör motorcykel.

Mc-Bosse
2009-08-15, 10:48
Från en annan tråd:



Och en sak till - varför sitter flickstackarn ofta baklänges på hojen på sådana bilder?

Bikerkulturen verkar vara väl ingrodd och fylld med förlegad kvinnosyn och en del annat som känns synnerligen omodernt. Som tur är så behöver man inte köpa in sig i denna livsåskådning bara för att man kör motorcykel.

Jag tycker att det ser patetiskt och fruktansvärt sexistiskt ut när kvinnor i kortkort går omkring med plakat vid motorsporttävlingar innan starten.

Gurrag
2009-08-15, 10:58
Paraplyer med flygvärdinnerörelser på speedway

Åt andra sidan förstår jag att kvinnor också vill plåtas med häftiga motorcyklar. Tjejer i kortkort såväl som gubbar med hängbuk eller tanter med pappiljotter måste få plåtas med dessa häftiga maskiner!

Guzzi-Leif
2009-08-15, 12:27
Oavsett sammanhang, ogillar jag när tjejer enbart är till för våra blickar. En dekoration och accesoar som ska piffa till tillvaron... Fy fan!
Därför är jag emot drillflickor, cheerleaders, löjliga Lolita-kläder i dans och konståkning, utvikningsflickor och striptease. Porr, sådan där tjejen också vill och kan, har jag däremot inte ett dugg emot.

På senaste mässan i Milano, skämde tyvärr Guzzi ut sig rejält med en massa kortkorta som satt som dekor på de fina bågarna :-( Extra trist eftersom deras övriga bildserier brukar vara så justa; vuxna män och kvinnor som faktiskt kör mc (men är snygga att se på ändå)...

klaus
2009-08-15, 22:09
Flickan på min Boss är faktiskt modell,som vill ha bilderna på sin CV,det är faktiskt Bossen som är attribut,lånade ut den när fick frågan.Dessutom tog fotografen även bilder på hojen utan flicka
Men håller med att det kan uppfattas sexistiskt,nu är ju flickan klädd,så jag ser inget illa i det hela,men det är bara min åsikt

Guzzi-Leif
2009-08-15, 22:41
Flickan på min Boss är faktiskt modell,som vill ha bilderna på sin CV,det är faktiskt Bossen som är attribut,lånade ut den när fick frågan.Dessutom tog fotografen även bilder på hojen utan flicka
Men håller med att det kan uppfattas sexistiskt,nu är ju flickan klädd,så jag ser inget illa i det hela,men det är bara min åsikt

Det var ju något annat det; att hon använder denna mäktiga båge för att ytterligare förstärka sin image. Såna flickor skulle det finnas fler av. Fast de får ju gärna dras till ett annat mc-märke...