handdator

Visa fullständig version : Köpa sig lycklig?



Jåke
2009-08-12, 16:46
Det kan man ju göra sägs det. Speciellt kvinnor brukar vara bra på det där, grabbarna verkar bli glada bara det är leksaker oavsett tillfälle. Men jag vet inte.... Jag provade lite försiktigt i förra veckan och igen både igår och idag, men känner inte just att jag blivit nåt lyckligare än. Snarare lite ångest över att göra av med pengar :D

Men det kanske kommer... Det blev iaf en sån här lur idag, och ett sånt här rör igår. Stövlarna redan förra veckan. Efter mycket letande kan tilläggas, för det gäller ju att hitta ett bra pris också! Sen ska man våndas ett tag innan man plockar fram kortet....

Nja, det där med tröstshopping är nog inget för mig ändå ;)

Molgan
2009-08-12, 23:08
Du har missat hur det funkar det där med tröstshopping; meningen är att man ska köpa onödiga saker. Visst var nallen ett gränsfall, men det andra var ju basvaror. ;D

Gert
2009-08-12, 23:16
Nja, det där med tröstshopping är nog inget för mig ändå ;)
Men dem säger att träning ger färdighet... :D

Mats Liifv
2009-08-13, 06:14
Men dem säger att träning ger färdighet... :D

Det är nog så det är: Vi som inte lyckas är bara otränade!:D

Jåke
2009-08-13, 12:24
...basvaror. ;D
A-ha... så kan det ju vara. Att handla ett paket pasta på ICA är ju inte så pulshöjande förståss :D

Jåke
2009-08-13, 12:26
Vi som inte lyckas är bara otränade!:D
Kan vara så också, jag vet att Laila fyller på lägenhet och garage med jämna mellanrum och det verkar funka nästan varje gång. Mer träning alltså... kan jag hänvisa till dig då Mats? ;)

Mats Liifv
2009-08-13, 12:31
Kan vara så också, jag vet att Laila fyller på lägenhet och garage med jämna mellanrum och det verkar funka nästan varje gång. Mer träning alltså... kan jag hänvisa till dig då Mats? ;)

Självklart, vi får hänvisa fram och tillbaka. Här gäller det att bilda nätverk...! :D

Jåke
2009-09-10, 18:46
Å nuuu måste jag lyfta tråden lite. Det här var nämligen en nyhet för mig, jag hade faktiskt inte en aning. Shopping med fördröjd lycka! Det ni, har inte sett nån tjej/dam som lyckats med det ännu.

Tog ju ett tag innan vissa av sakerna kom hem, så det blev ett paket häromveckan. Då började det kännas lite bra sådär. Massor med smådelar låg det i, rörstumpar och fjädrar om vartannat. Rent och fint förpackat i bubbelplast.

Bara det gav ju ett par trevliga timmar i garaget. Den fullständiga shoppingglädjen infann sig dock häromdagen då jag hämtade hojen från verkstan och tog en tur på väldigt smala och tjälskottsfria Uppländska vägar.

Det verkar som att basvaror är min grej när det gäller shopping. Visserligen låter hojen aningen mer nu och det tycker vissa är jätteviktigt. En rak 4:a låter dock inte särskilt sexigt om den inte tokvarvas så det är av mindre betydelse. Men en effektkurva som ger som mest 25 hkr extra i mellanregistret på en hoj som gått sina modiga 6000 hårda mil det är körglädje för en hojåkare det :)

http://www.facebook.com/photo.php?pid=667727&l=f436f000c2&id=1296517985

Man KAN shoppa sig glad iaf ;)

M@rie
2009-09-11, 10:13
Måste ju få lägga in begreppet i sammanhanget - Retail therapy