handdator

Visa fullständig version : Rätta papper?!



booiboa
2009-08-12, 08:45
Hejsan alla,

Sitter med några gamla objekt i garaget och behöver lite hjälp på det administrativa planet.
1. Royal Enfield Model G -52
Har sk. gamla papper med ramnummer som överensstämmer med ramen. Hur gör jag
för att få till nya registreringshandlingar?

2. Monark M77 -54
Har inga papper mer än kvittot på köpet. En gång i tiden så var det polisen som skulle
tillfrågas och de inspekterade mc:n och kontrollerade att den ej var stulen (tror jag).
Hur gör man nu?

Alla tips, förslag, länkar osv mottages tacksamt!

Mats Liifv
2009-08-12, 08:55
Kolla med Motorcykelhistoriska klubben, där bör man kunna ha koll!

http://www.mchk.org/

Gert
2009-08-12, 09:36
En länk till hur du gör en ursprungskontroll iaf.

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Vag/Fordon/Ursprungskontroll/

booiboa
2009-08-26, 17:17
Tackar. Surfade runt ett tag med det verkade vara rundgång på saker och jag hamnade hela tiden tillbaka på importerade fordon...

Är det någon som har gjort detta?

Nina
2009-08-26, 17:32
Royal Enfield Model G -52
Har sk. gamla papper med ramnummer som överensstämmer med ramen. Hur gör jag för att få till nya registreringshandlingar?
Antar du får reg-besikta hojen för att få papper? Har den reg-nr som vårt eller är det en-två bokstäver och siffror, t ex AB11111?

oban
2009-08-26, 17:34
om du har "orginal" registreringsnummret kan du försöka att kontakta länstyrelsen i det länet där mc:n var registrerad.
Jag har en gammal NV med X skylt under (långtids:o) renovering och fick via länstyrelsen i Gävle kopior på gamla registreringsbevis m.m.

Nu var detta i.o.f.s några år sen men du kan ju inte få mer än nej om du försöker :)

veteranmc
2010-01-05, 19:20
Hejsan alla,

Sitter med några gamla objekt i garaget och behöver lite hjälp på det administrativa planet.
1. Royal Enfield Model G -52
Har sk. gamla papper med ramnummer som överensstämmer med ramen. Hur gör jag
för att få till nya registreringshandlingar?

2. Monark M77 -54
Har inga papper mer än kvittot på köpet. En gång i tiden så var det polisen som skulle
tillfrågas och de inspekterade mc:n och kontrollerade att den ej var stulen (tror jag).
Hur gör man nu?

Alla tips, förslag, länkar osv mottages tacksamt!

hej
för att få nya reghandlingar måste du göra en registreringsbesiktning hos svensk bilprovning kostade drygt 2000kr för 5år sen

Grattis till en fin motorcykel har en monark m77 men jag tror dom bara tillverkades år 1952, för att få papper på den kontakta landsarkivet. det har jag gjort 3 gånger å det har gått bra å gratis har det varit. bild finns i fotoalbumet på min monark m77 medpakethållare på framskärmen

V Saarela
2010-01-06, 10:24
Nu är det ju många år sedan, men....

Jag hade inga papper, eller nån gammal regplåt på en Lambretta.
Jag fick in den i bilregistret genom att: sonen till ägaren skrev ett brev som intygade att hans farsa hade haft den i registret och använt den osv osv.....

Brevet innehöll då: modell, chassinummer samt själva förklaringen.

Slå en pling till transportstyrelsen.