handdator

Visa fullständig version : Någon som vill åka med till Café Våfflan i kommande vecka



Mats Liifv
2009-08-09, 12:04
Tänkte ta en kvällstur till Sigtuna och Café Våfflan efter jobbet någon dag i kommande vecka.
Är det någon som vill åka med?

Är flexibel beträffande dag, så det är bara skriva eventuellt önskemål i tråden.

Jonas
2009-08-09, 12:34
Låter trevligt. Jag är gärna med. Torsdag kan jag dock inte lämna Södermalm förrän 18.00 då jag har körlektion fram till dess.

Mats Liifv
2009-08-09, 13:31
Välj vilken dag du tycker passar bäst.

Vi skulle kunna träffas vid OK-macken mittemot IKEA i Barkarby klockan 18.00. Sen blir det Gamla Enköpingsvägen upp till till och igenom Bålsta, vidare över E-18 och i svackan innan Ytter eller om det är Övergran, kan aldrig komma ihåg det, svänger man höger in mot Skokloster, vidare mot Eriksund och stuteriet innan vi så småningom kommer bakvägen in i Sigtuna. En lagom kvällstur...

Bajen-Sam
2009-08-09, 13:34
Ta en tur till Wenngarn på onsdagen istället, mycket hojar och bilar. :)

Mats Liifv
2009-08-09, 13:43
Ta en tur till Wenngarn på onsdagen istället, mycket hojar och bilar. :)

Kan ju vara en idé, dom ligger ju nästgårds. Kan ta båda på samma sväng...

Jonas, vad säger du om onsdag?

Jonas
2009-08-09, 13:46
Onsdag låter helt perfekt! :)

Mats Liifv
2009-08-09, 14:03
Då kör vi på det!

Om någon mer vill hänga mer är det bara att dyka upp till klockan 18:00 vid OK-macken i Barkarby, mittemot IKEA. Meddela gärna i tråden så vi vet om vi ska vänta in någon.

Nina
2009-08-09, 14:45
Wenngarns slott låter spännande, det är väl där alla finns på onsdagar? Eller menas nån annan Wenngarn?

Bajen-Sam
2009-08-09, 14:52
Wenngarns slott låter spännande, det är väl där alla finns på onsdagar? Eller menas nån annan Wenngarn?


Japp varje onsdag samlas många hojar och bilar, riktigt trevligt. :)

Här en bilder från förra onsdagen.

Nina
2009-08-09, 15:09
Jag läste lite om slottets historia, spännande bakgrund det har. Dessutom är det till salu just nu. Ja jag följer med i så fall om vi kör dit. :)

Mats Liifv
2009-08-09, 15:21
Jag läste lite om slottets historia, spännande bakgrund det har. Dessutom är det till salu just nu. Ja jag följer med i så fall om vi kör dit. :)

Visst åker vi dit!
Finns säkert mycket kul att fotografera, både vad gäller bilar och hojar.

Man kanske skulle hyra sig en paradvåning på sju rum och kök....;)

Mc-Bosse
2009-08-09, 16:35
Låter trevligt. Jag är gärna med. Torsdag kan jag dock inte lämna Södermalm förrän 18.00 då jag har körlektion fram till dess.

Hoppsan då! Du har gjort slag i saken nu då och tar A-kort? Trevligt! :D

Jonas
2009-08-09, 16:55
Hoppsan då! Du har gjort slag i saken nu då och tar A-kort? Trevligt! :D

Jepp, nu är det dags. Sommaren på MP3:an har gett mersmak och jag vill byta upp mig till en hoj som bekvämt kan ta mig till Västkusten, Skåne och Europa. :)

Mats Liifv
2009-08-09, 17:06
Jonas, har skickat PM till dig!

Nina
2009-08-09, 17:47
Nu ska Mats pracka på dig en hoj, Jonas... ;) *skojar!*

Jonas
2009-08-09, 18:09
Nu ska Mats pracka på dig en hoj, Jonas... ;) *skojar!*

Okej, jag ska vara på min vakt. ;)

Skämt åsido, så har han den erfarenhet som jag är beredd att lyssna på innan jag väljer hoj nästa år.

Mats Liifv
2009-08-09, 20:23
Okej, jag ska vara på min vakt. ;)

Skämt åsido, så har han den erfarenhet som jag är beredd att lyssna på innan jag väljer hoj nästa år.

Några tips ska jag väl kunna bidra med. Så snart du fixat körkortet, vilket jag tror du gör lätt, får du låna och testa mina hojar. Lika värdefullt att veta vad man inte vill ha som att tro sig veta vad man vill ha. Det brukar ändra sig rätt rejält över tiden. Vi ska nog rätt snart kunna ringa in ett antal hojar av olika typ som kan vara aktuella för din del. Med den budget vi talade om finns det massor av hojar att välja på. Angenäma problem skulle jag vilja säga. ;)

Lennart K
2009-08-09, 23:12
ett litet tips är att vara där i god tid för vid 20tiden är det LÅNG kö vid serveringen jag var där i onsdags vid 18.oo och då var det liten kö. Jag kanske kommer dit.

Nina
2009-08-10, 06:59
Okej, lite sent att dyka upp då, nästan så man får vända vid grinden för att hinna hem i tid.

Edit: om det inte blir en alltför sen ankomst kanske jag dyker upp. Jocke jobbar så jag kan inte komma hemdrällandes alldeles för sent men senast kl 22 vill jag helst vara hemma.

leffa
2009-08-10, 18:57
Okej, jag ska vara på min vakt. ;)

Skämt åsido, så har han den erfarenhet som jag är beredd att lyssna på innan jag väljer hoj nästa år.

tror nog att du skulle cool ut på en triumph:)

Mc-Bosse
2009-08-10, 18:59
tror nog att du skulle cool ut på en triumph:)

Ja med den looken med mörka glasögon så... :)

Jonas
2009-08-10, 19:10
Visst är Trajjan fin, men för liten för min ohyggligt välbyggda kropp. Är 189 lång och något över hundra pannor tung. Behöver nog en högre hoj? I alla fall om jag inte ska ha mina knän i öronhöjd när jag sätter ned fötterna vid rödljus...;)

Nina
2009-08-10, 19:13
Men en Triumph Tiger (http://www.triumph.co.uk/sweden/2009%20Tiger_3400.aspx) med 1050cc då? Den är hög och har lite pulver i motorn. =)

115 hk, 110 Nm i vridmoment...

Nina
2009-08-10, 19:18
Ja, alltså: jag kommer med på onsdag men jag måste vara hemma i lagom tid. Vi har hundar som skäller och väcker hela huset om jag kommer hem för sent. Då blir det liv på andra här… ;)

Jonas
2009-08-10, 19:28
Men en Triumph Tiger (http://www.triumph.co.uk/sweden/2009%20Tiger_3400.aspx) med 1050cc då? Den är hög och har lite pulver i motorn. =)

115 hk, 110 Nm i vridmoment...

Ja, jag har sneglat på den eller på en BMW GS 1200, men samtidigt är jag grymt sugen på en custom. Men jag får helt enkelt prova mig fram så snart jag fixat lappen. Hade önskat få köra några pass direkt efter varandra under en vecka, men det finns ju inga lediga tider!! Måste ta en lektion på torsdag, sen vänta i två veckor (!) sen vänta i en vecka osv. Astråkigt. Ska i alla fall beställa tid för teoriprovet inom någon vecka. Hoppas i alla fall ha lappen i september om jag får en uppkörningstid...8)

leffa
2009-08-10, 19:40
Visst är Trajjan fin, men för liten för min ohyggligt välbyggda kropp. Är 189 lång och något över hundra pannor tung. Behöver nog en högre hoj? I alla fall om jag inte ska ha mina knän i öronhöjd när jag sätter ned fötterna vid rödljus...;)

du kan provsitta min xj900:)

Jonas
2009-08-10, 20:02
du kan provsitta min xj900:)

Hm, vill alla kränga sina hojar till mig nu tro? :D

Men självklart accepterar jag erbjudandet, Leffa. Jag ska ta alla tillfällen som bjuds att både provsitta och provköra olika märken och modeller. Räknar med att lägga 80-120.000 på en hoj nästa vår, så det finns ju lite att välja på. :)

leffa
2009-08-10, 20:16
inte för att jag skulle sälja hojen men bara så att du ska få en känsla ,för de pengar så kan du välja ur hela registret så det är bara att önska lycka till ,vi ses väl på lördag:)

Jonas
2009-08-10, 20:24
inte för att jag skulle sälja hojen men bara så att du ska få en känsla ,för de pengar så kan du välja ur hela registret så det är bara att önska lycka till ,vi ses väl på lördag:)

Absolut ses vi på lördag. Bara ryggvärken som jag dragit på mig försvinner. Men har varit hos min naprapat ikväll, så imorgon bitti tror jag att allt är okej igen. Det brukar i alla fall fungera de två gånger om året som jag får söka upp honom. :)

Mats Liifv
2009-08-10, 21:56
Okej, lite sent att dyka upp då, nästan så man får vända vid grinden för att hinna hem i tid.

Edit: om det inte blir en alltför sen ankomst kanske jag dyker upp. Jocke jobbar så jag kan inte komma hemdrällandes alldeles för sent men senast kl 22 vill jag helst vara hemma.

Gissar att vi är framme runt kl 19, så till 22 bör du absolut vara hemma!

Nicke
2009-08-11, 15:48
Visst är Trajjan fin, men för liten för min ohyggligt välbyggda kropp. Är 189 lång och något över hundra pannor tung. Behöver nog en högre hoj? I alla fall om jag inte ska ha mina knän i öronhöjd när jag sätter ned fötterna vid rödljus...;)

Läser att du har samma välbyggda kropp som jag:) Fast jag måttar 192cm ovanför skosulan och väldigt mycket mer än 100 pannor;D Så till denna kropp hittade jag ett stycke Yamaha FJR1300 som både räcker i höjd och kraft att ta mig fram:eek:

Så nog ska du kunna hitta en hoj som du kommer att trivas med, och en hoj som trivs med dig8)

Nicke
2009-08-11, 16:04
Då kör vi på det!

Om någon mer vill hänga mer är det bara att dyka upp till klockan 18:00 vid OK-macken i Barkarby, mittemot IKEA. Meddela gärna i tråden så vi vet om vi ska vänta in någon.

Hade gärna följt med om jag bara visste när jag slutade jobba imorgon. Och än mer när jag var hemma och hämtade hojen :confused: Vi får helt enkelt se om jag hinner.

Jonas
2009-08-11, 17:51
Vi ser ut att få fint väder med 19-20 grader och sol. :) Har fortfarande lite ryggvärk, men det blir nog bättre till imorgon. Om inte annat går det nog över efter en kaffe och våffla...

Jonas
2009-08-11, 18:42
Läser att du har samma välbyggda kropp som jag:) Fast jag måttar 192cm ovanför skosulan och väldigt mycket mer än 100 pannor;D Så till denna kropp hittade jag ett stycke Yamaha FJR1300 som både räcker i höjd och kraft att ta mig fram:eek:

Så nog ska du kunna hitta en hoj som du kommer att trivas med, och en hoj som trivs med dig8)

Ja, den kanske skulle kunna passa som första hoj. Det finns absolut ett antal lämpliga touring och on/off road för oss välbyggda. Men om jag väljer en custom, vad ska jag då välja bland?

Sorry, tråden spårar visst ur här. Jag startar en ny tråd istället.

Nicke
2009-08-12, 13:36
Blir det ngt ikväll? Ser ut som om jag kan komma loss=)

Nina
2009-08-12, 13:47
Vädret verkar inte vara på vår sida i dag, här har regnat rejält.

Nicke
2009-08-12, 13:49
ehhhh, imorse ja! Men nu är det uppehåll och solstrålarna tittar fram som en gök då, och då=)

Nina
2009-08-12, 13:51
Jag åker till Barkarby kring 17-tiden, tänker nog ta Trajjan i vanlig ordning.

Nicke
2009-08-12, 13:53
Så det blir av ikväll iaf?

Mitt garage har inte så många allternativ att välja på, så det får bli FJR:en i vanlig ordning isf. Skönt och slippa koppla=)

Mats Liifv
2009-08-12, 13:57
Så det blir av ikväll iaf?

Mitt garage har inte så många allternativ att välja på, så det får bli FJR:en i vanlig ordning isf. Skönt och slippa koppla=)

Visst blir det av!

Vädret ser inte så tokigt ut här inne i stan. Norrut ser det t.o.m. bättre ut. Kan nog bli helt okay till kvällen...

Hobbelitos, har du en FJR utan koppling?

Nicke
2009-08-12, 13:58
ASG! Jag har MED och utan=)

Kollade precis in vädret. Upp till 22 grader och sol lovas fram till kl 22 i norra länet=)

Nina
2009-08-12, 14:05
Ja här har jag mörka moln men det brukar vara så att vid Farsta går nån osynlig gräns. Regnar det i sta'n är det garanterat fint väder här och tvärtom.

Nicke
2009-08-12, 14:07
Då får du förflytta dig snarast till rätt sida om 'gränsen'=)

Mats Liifv
2009-08-12, 14:17
Ja här har jag mörka moln men det brukar vara så att vid Farsta går nån osynlig gräns. Regnar det i sta'n är det garanterat fint väder här och tvärtom.

Visst är det märkligt! Noterade under alla mina år i Haninge att gränsen gick i höjd med Telia. Där började eller slutade regnet. Måste haft att göra med sjöarna på ömse sidor vägen, på något sätt...

Mats Liifv
2009-08-12, 22:26
Trots att vädret såg lite tveksamt ut när vi startade från Barkarby blev det inte mycket regn på vägen upp till Sigtuna. Det stänkte lite en stund men inget som egentligen störde mig åtminstone. Stannade vid Café Våfflan och åt just våfflor med hjortronsylt två av oss, medan två valde friterad Camembert med hjortronsylt och glass. En riktig favorit för min del! När vi fått vårt lystmäte drog vi vidare till kvällens egentliga mål, Wenngarns slott och träffen för bilar och motorcyklar av alla slag. Vi kom dit runt klockan åtta. I stort sett samtidigt som vi kom fann en stor del av besökarna för gott att åka därifrån. Vet inte om det var fotbollen på tv:n som drog eller vad det berodde på. Kul hursomhelst att gå runt och kika lite på de bilar som fanns kvar. Nu började det bli mörkt och det var dags att bege sig hemåt. Nästa gång bör man nog vara där tidigare. Kanske var det många som drog sig för att åka dit med tanke på det en aning osäkra vädret.

Som vanligt kul att träffa forum-kompisarna. Denna gång var det Katarina, Jonas och Nicklas som var med. Börjar bli en god vana detta. Nästa gång vi träffas blir på lördag för att köra Mälaren Runt, årets stora manifestation för hoj-intresset i landet. Det kommer faktiskt folk från hela landet för att vara med där. Det ska bli riktigt skoj!

Tack för trevligt sällskap i kväll!

Mats Liifv
2009-08-12, 22:28
Några bilder till...

Mats Liifv
2009-08-12, 22:31
That´s all folks!

Nicke
2009-08-12, 22:37
Tack för trevligt sällskap i kväll!

Tack själv!=)8)

Jonas
2009-08-12, 23:35
Tack för trevligt sällskap i kväll!

Ja, tack, Mats, Nicklas och Katarina! Det var en trevlig kvällstur. Kaffet var gott, våfflorna toppen och vädret i Sigtuna vackert. Jag skrev också lite om turen i min blogg (http://mcliv.wordpress.com/) tidigare ikväll. Ser fram emot Mälaren Runt på lördag. Och Nicklas, du möter väl upp i Botkyrka?

1069

Nina
2009-08-13, 06:30
Tack själva för trevligt sällskap! Synd att folk började åka hem vid 8-tiden, just när vi kom.

Nicke
2009-08-13, 16:49
Och Nicklas, du möter väl upp i Botkyrka?1069

Absolut! Var du vaken kl 10?;)