handdator

Visa fullständig version : Cykla i bredd?



Nina
2009-07-31, 17:17
Det har hänt ett otal gånger i år när jag kommit på slingerbulten så får jag en hoper cyklister framför mig. Och de cyklar 3-4 st i bredd och tar upp heeela vägbanan som de vore nåt långsamtgående fordon.

Igår på väg hem fick jag en hop cyklister framför mig igen, säkert 25-30 st. Jag väsnades med Trajjan långt före jag kom i kapp dom för att de ska cykla åt sidan men icke. Och inte heller dom cyklade som man bör göra utan 3-4 st i bredd och tog upp heeela körfältets bredd. När det blev fri sikt brölade jag om i full galopp med Trajjan.

Får man cykla i bredd på det viset bara för att man cyklar i trikåbrallor? :mad:

Mats Liifv
2009-07-31, 19:39
Det är ett ofog att cykla på det viset. Normalt ska man bara cykla två i bredd, vilket funkar till och med på Vätternrundan. Har aldrig varit med om att cykla som du beskriver. Verkar vara ett väldigt odiciplinerat gäng... :mad:

Gibson
2009-07-31, 20:59
Det har hänt ett otal gånger i år när jag kommit på slingerbulten så får jag en hoper cyklister framför mig. Och de cyklar 3-4 st i bredd och tar upp heeela vägbanan som de vore nåt långsamtgående fordon.

Igår på väg hem fick jag en hop cyklister framför mig igen, säkert 25-30 st. Jag väsnades med Trajjan långt före jag kom i kapp dom för att de ska cykla åt sidan men icke. Och inte heller dom cyklade som man bör göra utan 3-4 st i bredd och tog upp heeela körfältets bredd. När det blev fri sikt brölade jag om i full galopp med Trajjan.

Får man cykla i bredd på det viset bara för att man cyklar i trikåbrallor? :mad:


Nej.:mad:

leffa
2009-07-31, 21:17
skulle inte tro det om det ej är någon tävling men då ska väl sträckan vara spärradO0

Gurrag
2009-07-31, 21:59
I min trafikbok står det att det är ett tillfälle då man BÖR använda ljudsignal.

Tuta på dem

klaus
2009-08-01, 05:49
kolla vad det står på trikåerna,sånt stort gäng är säkert någon klubb som är ute och tränar, då borde fler ha lika trikåer med klubbnamn,typ Valhall,ECI,Fredrikshof
skriver man sedan till klubben så får dom sin åthutning,dom är måna om sitt goda rykte och vill ha disciplin i lederna :)

Mats Liifv
2009-08-01, 10:03
Fredrikshof är starkt misstänkta, såg dom ofta på den vägen när jag själv tränade i samma område.

Håller med Klaus om vad du bör göra, om du tycker att dom inte sköter sig!

Nina
2009-08-01, 11:20
Nästa gång hänger jag på tutan i ett streck tills de flyttar på sig. Jag kontaktade Svenska Cykelförbundet så kanske de meddelar *alla* klubbar. Nästa gång ska jag lägga namnen på minnet och kontakta respektive klubb.