handdator

Visa fullständig version : Ont i protesen



Nina
2009-07-29, 13:20
Det bultar och det bankar… Aj, aj aj…
Huvudvärken tycks tillta, jag får nog snart ta en Alvedon till slut och acceptera nederlaget. Begriper inte hur man kan få ont i en protes?
Hoppas det går över för jag har tänkt köra hoj till Persåker och titta på Gulligaste bilen som är dagens tema. :D

leffa
2009-07-29, 13:38
och i nyköping har du hundkojor att titta på8)

Nina
2009-07-29, 13:40
Va'? Är det nån hundkojeträff där i dag?? :D

leffa
2009-07-29, 14:01
i dag är tema hundkojan 50 år från austin850-1959 till mini cooper 2009 det börjar kl 18,008)

Gibson
2009-07-29, 14:34
Det skulle man ha vetat om tidigare, hade varit roligt att vara där.:)

leffa
2009-07-29, 14:43
jag tar med mig kameran o ser om man hittar några fina kojor:)

Gibson
2009-07-29, 14:45
jag tar med mig kameran o ser om man hittar några fina kojor:)

Härligt, ska bli kul att se.:D

Nina
2009-07-30, 07:58
Fattar inte men ibland får jag sån attans huvudvärk att den känns ända ner i tandraderna. Och Alvedon hjälper inte heller… Den sitter i ännu, jag har knappt sovit i natt pga huvudvärken. Nu tog jag en till Alvedon, kanske det är fel styrka på glasögonen men då borde det komma dagligen.

Nåja, jag körde hoj till Åkers Styckebruk i går – med huvudvärk. Tyckte jag körde som en kratta bara för det. Förbi Södertälje en bit utanför (vet inte vad stället heter) hade en hoj kört av. Kanske man tog kurvan fel, hojar gör som bekant det man säger åt dom. De var flera stycken så jag beslöt att jag behöver nog inte stanna.

Det var inte många gulliga bilar där: en Fiat 600, en hundkoja av äldre snitt, två Ford Bärplockare (Anglia) och en MG. Resten var stora jänkare i vanlig ordning. Vinnaren är en Ford Anglia -62. En Anglia är ju inte så liten och gullig…?

Mats Liifv
2009-07-30, 08:53
Anglian tar man inte fel på, inte med den lutningen på bakrutan. Har nog inte sett någon sådan sedan sjuttiotalet. En jobbarkompis hade en sådan då, en ljusblå. Hon blev mycket tråkad för den....idag är folk säkert avundsjuka i stället.

leffa
2009-07-30, 09:31
Fattar inte men ibland får jag sån attans huvudvärk att den känns ända ner i tandraderna. Och Alvedon hjälper inte heller… Den sitter i ännu, jag har knappt sovit i natt pga huvudvärken. Nu tog jag en till Alvedon, kanske det är fel styrka på glasögonen men då borde det komma dagligen.

Nåja, jag körde hoj till Åkers Styckebruk i går – med huvudvärk. Tyckte jag körde som en kratta bara för det. Förbi Södertälje en bit utanför (vet inte vad stället heter) hade en hoj kört av. Kanske man tog kurvan fel, hojar gör som bekant det man säger åt dom. De var flera stycken så jag beslöt att jag behöver nog inte stanna.

Det var inte många gulliga bilar där: en Fiat 600, en hundkoja av äldre snitt, två Ford Bärplockare (Anglia) och en MG. Resten var stora jänkare i vanlig ordning. Vinnaren är en Ford Anglia -62. En Anglia är ju inte så liten och gullig…?

krya på dig ,jag får migrän om jag sover o dricker för lite ,det slår sig på synen om jag försöker att läsa så flyter raderna isär o en del text försvinner i synfältet

Gibson
2009-07-30, 09:38
krya på dig ,jag får migrän om jag sover o dricker för lite ,det slår sig på synen om jag försöker att läsa så flyter raderna isär o en del text försvinner i synfältet

Låter inget vidare.:(

Hasse i Kristianstad
2009-07-30, 20:53
I Skåne döpte vi Anglian till "Hack i nacken"

Mc-Bosse
2009-07-30, 22:14
krya på dig ,jag får migrän om jag sover o dricker för lite ,det slår sig på synen om jag försöker att läsa så flyter raderna isär o en del text försvinner i synfältet

Jag vet inte vad huvudvärk är för något och det är nog skönt tror jag... ;)

Krya på sig Katarina!

Jan-Olov
2009-07-30, 22:30
Vi har sett bild på dig med protes, hur såg du ut innan?:confused:

Skämt åt sidan, krya på dig.

leffa
2009-07-30, 22:39
Jag vet inte vad huvudvärk är för något och det är nog skönt tror jag... ;)

Krya på sig Katarina!

lyckost

Gibson
2009-07-30, 23:11
Jag vet inte vad huvudvärk är för något och det är nog skönt tror jag... ;)

Krya på sig Katarina!

Du har tur, det kan vara för jävligt.

Gnistvändaren
2009-07-30, 23:22
Fattar inte men ibland får jag sån attans huvudvärk att den känns ända ner i tandraderna. Och Alvedon hjälper inte heller… Den sitter i ännu, jag har knappt sovit i natt pga huvudvärken. Nu tog jag en till Alvedon, kanske det är fel styrka på glasögonen men då borde det komma dagligen.

Jag hade sådana problem för flera år sedan - ett par gånger i månaden hade jag den typen av förblindande huvudvärk. Provade det mesta utan framgång.

Sedan började jag träna gympa på Friskis och Svettis. De första två veckorna blev det värre - värken kom oftare. Sedan dess - på ca nio år tror jag, så har jag haft den typen av huvudvärk kanske tre-fyra gånger. Jag har ett mestadels stillasittande jobb och är övertygad om att träningen var det som löste problemet.

Nina
2009-07-31, 09:22
Hmm, kan ligga nåt i det, Gnistis. När jag tränade styrketräning och åt mera rätt hade jag mindre problem med huvudvärk, när jag tänker efter nu. Jag brukar oftast göra som så att jag väntar och ser, ibland kan det bli bra efter en natts sömn och den försvinner. Men inte alltid det fungerar och då har den bitit sig fast så att säga, då hjälper inte ens Alvedon längre. Att det känns ända ner i tandraden har kommit på senare år, har aldrig haft sån huvudvärk förut i yngre år. Knyta skor får tandraden att dunka rejält…

Mc-Bosse
2009-07-31, 09:38
Hmm, kan ligga nåt i det, Gnistis. När jag tränade styrketräning och åt mera rätt hade jag mindre problem med huvudvärk, när jag tänker efter nu. Jag brukar oftast göra som så att jag väntar och ser, ibland kan det bli bra efter en natts sömn och den försvinner. Men inte alltid det fungerar och då har den bitit sig fast så att säga, då hjälper inte ens Alvedon längre. Att det känns ända ner i tandraden har kommit på senare år, har aldrig haft sån huvudvärk förut i yngre år. Knyta skor får tandraden att dunka rejält…

Finns det någon inom läkarvetenskapen som vet vad huvudvärk egentligen är och varför vissa får det och andra inte?

Gibson
2009-07-31, 10:00
Jag tror att det beror på många faktorer men är ingen läkare så jag vet inte.

Själv så kunde jag få enorm huvudvärk tidigare när jag var yngre, sedan när jag var 22 år fick jag hjärnblödning och efter det så har jag aldrig haft den där galna huvudvärken och det var ett brock eller en blåsa som vanligt folk säger på en åder som svullnade upp och tryckte på hjärnan som gjorde att jag ville halshugga mig själv ibland på grund av värk. Jag är så glad att jag slipper den värken den var obeskrivlig.:)

Nina
2009-07-31, 17:12
Huvudvärken försvann, jag la ner två brustabletter i ett glas med vatten. Det står 1 till 2 tabletter på tuben, jag tog bara en förut men nu tog jag två och då blev det lite bättre. =)

Jag vet inte vad det beror på men det bara kommer nån gång ibland. Nåja, det gick över och det är huvudsaken.

Gibson
2009-07-31, 17:12
Huvudvärken försvann, jag la ner två brustabletter i ett glas med vatten. Det står 1 till 2 tabletter på tuben, jag tog bara en förut men nu tog jag två och då blev det lite bättre. =)

Jag vet inte vad det beror på men det bara kommer nån gång ibland. Nåja, det gick över och det är huvudsaken.

Skönt att höra.:)