handdator

Visa fullständig version : Centralstödet fixat



Mc-Bosse
2009-07-26, 23:34
Hej!

Centralstödet på Kawasakin har varit snett och vingt sen jag köpte hojen. Jobbigt att få upp hojen på stödet och väl uppe lutade hojen åt vänster. Med centralstödet borttaget gick jag in till grannen som har världens största skruvstäd! Vi spännde fast stödet och drog med ett mega-järnrör i den ena benet som hade vikt sig inåt så pass att det nästan slog i bakhjulet i uppfällt läge. Ut drog vi det och det blev så bra så. Det andra benet hade vikt sig framåt så då la vi stödet på hans betonguppfart och gav det några smällar med en rejäl slägga och det blev bra det med!

Nu kan jag ju nästan resa hojen på stödet utan att rulla hojen bakåt samtidigt. Jag får rulla litegrann fortfarande men det beror på att jag inte har något att lyfta i till vänster om sadeln. Där finns ingen ram. Den åkte väl bort någongång när sidoväskorna sattes dit. Jag ska fixa till något att hålla i.

Ett återstående problem är att ett tvärgående rör i ramen där stödet vilar när hojen är uppställd har fått sig en kyss så stödet liksom faller för långt fram. Detta innebär att bakhjulet inte lyfter från marken riktigt vilket det ska göra. Men rent allmänt är ju centralstödet mycket lättare att handha nu!

Heja, heja! :D