handdator

Visa fullständig version : Nytt luftfilter, bränsleförbrukning



Gibson
2009-07-22, 21:18
Jag har bytt luftfilter på hojen och tro det eller ej men bränsleförbrukningen gick ner från 0,7 till 0,6 liter milen.:D

leffa
2009-07-22, 21:19
grattis:)

Mc-Bosse
2009-07-22, 21:30
Jag har bytt luftfilter på hojen och tro det eller ej men bränsleförbrukningen gick ner från 0,7 till 0,6 liter milen.:D

Ojdå!

Då ska jag också byta!

Gibson
2009-07-22, 22:36
Jag visste att det hade betydelse men inte så jäkla stor. Jag ska kolla upp det under en tid framöver, kan ju bero på hur man har kört men jag tycker att jag har kört som vanligt.;)

Boven
2009-07-22, 22:59
Jag visste att det hade betydelse men inte så jäkla stor. Jag ska kolla upp det under en tid framöver, kan ju bero på hur man har kört men jag tycker att jag har kört som vanligt.;)

Hur långt hade de gamla gått??

Gibson
2009-07-22, 23:18
Hur långt hade de gamla gått??

CA 1500 mil tror jag, jag har inte bytt sedan jag köpte hojen så egentligen kan det ha gått hur långt som helst.:(

Mats Liifv
2009-07-23, 07:43
CA 1500 mil tror jag, jag har inte bytt sedan jag köpte hojen så egentligen kan det ha gått hur långt som helst.:(

Det har nog gått långt. Brukar byta eller göra rent mina luftfilter, beroende på typ av filter med tusenmila-intervaller.

Har aldrig märkt någon skillnad i förbrukning, inte ens på grushojen som får gå mycket i dammig miljö....

Gibson
2009-07-23, 08:12
Det har nog gått långt. Brukar byta eller göra rent mina luftfilter, beroende på typ av filter med tusenmila-intervaller.

Har aldrig märkt någon skillnad i förbrukning, inte ens på grushojen som får gå mycket i dammig miljö....

Min går ju på grus varje gång vi ska ut och åka. Men jag tycker att det är väldig stor ändring på förbrukningen men ska som sagt hålla koll på den ett tag så att jag inte ljuger för er och lurar mig själv. En sak som kan påverka är att jag hade shell v-power i tanken för att dom hade slut på 95 oktan det kan vara den kombinationen som gör det men nu har jag tankat 95 oktan igen så vi får se. Jag har kört med v-power tidigare men inte märkt någon skillnad då, vi får se jag återkommer med uppgifter när jag har lite mer.:D