handdator

Visa fullständig version : MC-polis i olycka



Boven
2009-07-17, 23:11
JiiiiiiHaaaaaaa!!!!!!! http://www.wighsnews.se/nyheter.php?nyhet=Solna-Mc-polis-korde-omkull&notisid=49086

Guzzi-Leif
2009-07-17, 23:14
Tyckte du att det var skoj att han/hon la' sig?
Hoppas jag missuppfattade dig!

Nina
2009-07-18, 06:04
Jag tror nog han tyckte det var skitkul. det tycker inte jag, en polis är också människa. Jag hoppas jag också missförstod!

Jan-Olov
2009-07-18, 06:54
Det händer nog inte så sällan att poliser lägger hojen, med så många mil och så ofta de utsätts för farliga situationer så måste det hämda. Jag bytte däck för något år sedan och blev varnad för att nya däck är hala innan de körts lite då hade en polis lakt sig utanför verkstaden precis av samma orsak.

tomahs900
2009-07-18, 07:13
Trist när även blåvit kör omkull....de e ju trots allt dom mc polisen som har mest förståelse för
oss hojjåkare.....
Om nu boven tycker de e kul kanske han kan ha lite empati med tanke på de e hans skattepengar
som bekostar kalaset...ny hoj får han/hon nog oxå?

Boven
2009-07-18, 07:13
Tyckte du att det var skoj att han/hon la' sig?
Hoppas jag missuppfattade dig!

De gjorde du inte!

Boven
2009-07-18, 07:14
Jag tror nog han tyckte det var skitkul. det tycker inte jag, en polis är också människa. Jag hoppas jag också missförstod!

NEPP!

Boven
2009-07-18, 07:15
Trist när även blåvit kör omkull....de e ju trots allt dom mc polisen som har mest förståelse för
oss hojjåkare.....
Om nu boven tycker de e kul kanske han kan ha lite empati med tanke på de e hans skattepengar
som bekostar kalaset...ny hoj får han/hon nog oxå?

Skulle va för de då!

tomahs900
2009-07-18, 08:22
Skulle va för de då!

En dag e de du....vi betalar skatt för.
Ingen e odödlig en dag sitter du som ett kylaremblem o vill folk ska tycka synd om dig....vem vet
polisen du skrattar åt e kanske först på plats o räddar ditt liv.

Jävla rikspucko!!!!!!

Mc-Bosse
2009-07-18, 08:49
Enligt vad jag hört har många poliser överseende med fortkörande motorcyklister. Inte alla men en del. Oavsett vilket så kan man väl inte tycka att det är trevligt med en polis i asfalten?

Min bror berättade om en mc-åkare utan regskylt som hållit 220 på motorvägen i vänsterfilen och fått polisbilen bakom sig med blåljusen påslagana. Han gick ner till 140 och in i högerfilen. Polisen la sig jämnsides i vänster fil och gjorde tecknet med handen att han skulle sakta ner. Hojåkaren nickade, polisen slog av blåljusen och sen var den saken ur världen. Det kallar jag att vara snäll i överkant.

turbo
2009-07-18, 15:30
även om jag inte älskar poliser så förstår jag inte varför det är kul när någon skadar sig?!

Sepe
2009-07-18, 16:56
Har jag fattat fel eller är inte Polisen där ute för att skydda oss? Ofta blir folk sura för att polisen har gett dom böter för fortkörning, buller eller annat. Är det då polisens fel. Jag har inte träffat polis som har stoppat mig bara för jävlas. Det är alltid trist när man ser hojen liggandes på asfalten, Polisens eller Skurkens..

Jonas
2009-07-18, 18:37
även om jag inte älskar poliser så förstår jag inte varför det är kul när någon skadar sig?!

Vem tycker att det är kul? Var har du hört det? Det är alltid förbannat tråkigt när någon skadar sig. Hoppas hon repar sig snabbt och åter kan hoppa upp i sadeln.

Guzzi-Leif
2009-07-18, 19:41
Vem tycker att det är kul? Var har du hört det? *SNIPP*

Om du tittar lite tidigare i tråden (sida 1)...

Guzzi-Leif
2009-07-18, 19:44
Poliserna ska avbryta brott mot svensk lag. Alla brott! Inte de allvarligaste eller vanligaste eller... Alla!
Från nedskräpning till våldtäkt och mord. Och mc-stöld ;-)

Gillar man inte lagarna får man börja med att försöka ändra dem; inte med att spy galla över de som har tillsynen över efterlevnaden.

Boven
2009-07-18, 21:22
Citat: De va trevligt att du rörde om på hojen "törrare"fölk än di som häcker där får en lete länge efter,markiserna har du hängt åt fel höll ser ja

Boven
2009-07-18, 21:23
även om jag inte älskar poliser så förstår jag inte varför det är kul när någon skadar sig?!

Hur många har dom skadat???????

Gurrag
2009-07-18, 21:24
Tänkte skriva något här men faktiskt så orkar jag inte kommentera denna tråden!

Boven
2009-07-18, 21:24
Har jag fattat fel eller är inte Polisen där ute för att skydda oss? Ofta blir folk sura för att polisen har gett dom böter för fortkörning, buller eller annat. Är det då polisens fel. Jag har inte träffat polis som har stoppat mig bara för jävlas. Det är alltid trist när man ser hojen liggandes på asfalten, Polisens eller Skurkens..

Du har inte varit i deras BO!

Boven
2009-07-18, 21:25
Vem tycker att det är kul? Var har du hört det? Det är alltid förbannat tråkigt när någon skadar sig. Hoppas hon repar sig snabbt och åter kan hoppa upp i sadeln.

DEEEEEEEE hoppas inte jag, smaka på världen först!!!!!!

Boven
2009-07-18, 21:27
Poliserna ska avbryta brott mot svensk lag. Alla brott! Inte de allvarligaste eller vanligaste eller... Alla!
Från nedskräpning till våldtäkt och mord. Och mc-stöld ;-)

Gillar man inte lagarna får man börja med att försöka ändra dem; inte med att spy galla över de som har tillsynen över efterlevnaden.

efterlevnaden!!!!! bor du på månen!!!!?????

Boven
2009-07-18, 21:28
Hur många har dom skadat???????

Hoppas bara P:en dör!

Boven
2009-07-18, 21:29
Tänkte skriva något här men faktiskt så orkar jag inte kommentera denna tråden!

Trisst

Boven
2009-07-18, 21:31
även om jag inte älskar poliser så förstår jag inte varför det är kul när någon skadar sig?!

Hur många har den skadat!????????????

Boven
2009-07-18, 21:35
En dag e de du....vi betalar skatt för.
Ingen e odödlig en dag sitter du som ett kylaremblem o vill folk ska tycka synd om dig....vem vet
polisen du skrattar åt e kanske först på plats o räddar ditt liv.

Jävla rikspucko!!!!!!

Eller kallar på förstärkning mens jag dör dom fega kräken!!!!!!

Boven
2009-07-18, 21:38
Poliser hatar jag, och de är deras fel.

Gurrag
2009-07-18, 21:40
Trisst

Orkar nog inte svara på denne heller!

Mc-Bosse
2009-07-18, 21:43
Boven tycker inte om poliser. :D

Jonas
2009-07-18, 22:37
Boven, du är en skamfläck här på forumet. Jag har släktingar och vänner som är poliser. Förbaskat trevliga och duktiga. I sitt jobb låser de inte bara in folk utan är oftast först på plats vid bilolyckor där barn kanske förlorat sina föräldrar, de räddar folk som gått bort sig i skogen, de försöker tala folk tillrätta som mår psykiskt dåligt och som kanske överväger självmord och en massa andra saker. Att jaga bus är bara en liten del av deras vardag. Sen är de precis som oss andra. Gillar att köra hoj, leka med barnen och gå ut med hunden.

Jan-Olov
2009-07-18, 23:12
Jag håller nog med de mesta angående det som sägs. Poliserna gör oftast ett gott arbete fel gör alla då och då, men det bästa vore att lägga ner den här diskusitionen så att vårt fina forum inte får en bitter smak och riskera självdö. Det är fritt att ha åsikter som bryter mor gängse norm men lyft inte fram dem så att dumma utalanden sägs.

Nina
2009-07-19, 07:27
Jag tycker inte forumet ska behöva ha en så låg nivå som detta ämne, admin kan låsa tråden eller ännu hellre ta bort den för sånt här ger forumet bara ett sämre rykte. Hatar man poliser behöver man inte göra sig lustig över dem offentligt eller ens nämna det. Ibland kan det vara bra att vara tyst, så här framstår man bara som en omogen individ som inte begriper bättre genom att posta Jiiihaaa-kommentarer.

Jag håller med de flesta, poliser gör ett bra jobb och de är inte mer än människor och fel gör alla oavsett yrke. De är faktiskt också mammor, pappor, söner, döttrar, syskon etc. Jag kan förstå att man råkat på nån som haft en dålig dag, de får se väldigt mycket i sin vardag som de ska lämna kvar på sina jobb och åka hem och vara förälder. Det är svårt att lämna jobbet kvar på jobbet, särskilt det yrket (liksom brandmän).

Jan-Olov
2009-07-19, 08:06
Katarina, då är vi två som tycker lika.

Daniel Larsson
2009-07-19, 08:31
På något sätt känns det som om trådskaparen är bara ute efter att provocera... Var är admin? Det är nog dax att låsa tråden...

Gibson
2009-07-19, 09:44
Lås skiten, det här är inte roligt, skapar bara obehag.:mad:

tomahs900
2009-07-19, 10:45
På något sätt känns det som om trådskaparen är bara ute efter att provocera... Var är admin? Det är nog dax att låsa tråden...

Kanske på semester.....?
Vi kan ju låsa den själv så länge genom att inte skriva mer i den........
Så låt detta bli de sista inlägget här!!

pewa
2009-07-19, 11:51
Nu får man tycka vad man vill om polisen, men det här är inte mycket till "diskussion".
Som någon skrev, vissa är bara ute efter att provocera lite. PM är skickat.

Tråd låst!