handdator

Visa fullständig version : En reflektion bara.



Gibson
2009-07-15, 14:51
Jag satt och kollade på firandet av kronprinsessan Viktoria igår med frugan och svärmor och det slog mig att hennes kille är jälkigt lik Robert i Boxer reklamen.:D

Nina
2009-07-15, 15:35
HA HA HA! Så rätt du har! Han är rätt så lik Robert i Boxer.

Gurrag
2009-07-15, 17:58
Så äntligen har pöjken lyckats ta sig in i det svenska familjehemmet!

Mc-Bosse
2009-07-15, 18:10
Har Herr Westling gått en etikettkurs i att blåstirra mot scenen och sitta som om han vore död? Ja inte gjorde han många miner och de han gjorde såg allmänt ansträngda ut. Men han är kanske inte inskolad än kan jag tänka mig... ;)

Nina
2009-07-16, 07:49
Ja han får inte ta alltför mycket uppmärksamhet från sin Victoria, han ska vara mer i bakgrunden. Och det var ju första gången han fick vara med i offentligheten så det kanske kändes ovant för honom. Han har också hela Sveriges blickar mot sig just nu, *alla* ser vad han gör.

pea_72
2009-07-16, 23:46
Man kan väl ändå säga att han inte har någon avundsvärd sits. Om man nu är en romantiker och tror på kärlek och att de är två stackars kära människor som vill vara tillsammans så tycker jag faktiskt synd om dem bägge. Han väljer henne OCH miljoner av ögon som granskar och iaktar...fy fan. Stackars sate!
Men visst, han är lik Robert. :)

Gibson
2009-07-17, 07:35
Ja det kan inte vara roligt att vara uppassad hela tiden och aldrig kunna få något privatliv, men det är ju ett val han har gjort.:(

Mats Liifv
2009-07-17, 07:53
Ja det kan inte vara roligt att vara uppassad hela tiden och aldrig kunna få något privatliv, men det är ju ett val han har gjort.:(

Visst är det ett val, för hans del. Tror dock att det måste vara svårt att föreställa sig hur det kan vara.
Vi hade Kronprinsessan här i Regeringskansliet under några månader när hon gick diplomatprogrammet. Kan säga att jag inte avundas hennes situation med livvakter och allt vad det medför av inskränkningar i den privata sfären. Hur kul kan det vara med en livvakt stående precis utanför dörren när man är på toa? Inte ens där får man vara ifred.

Hon gör det förbaskat bra och blir nog en utomordentligt bra regent den dagen det är dags...

Mc-Bosse
2009-07-17, 18:21
Hur kul kan det vara med en livvakt stående precis utanför dörren när man är på toa?

Nä men se! Kronprinsessan har ju ett privatliv! Livvakten följer ju inte med in på toaletten... ;)

Mats Liifv
2009-07-18, 06:40
Nä men se! Kronprinsessan har ju ett privatliv! Livvakten följer ju inte med in på toaletten... ;)

Det var nästan så att han ville det!

Det märktes att hon kände sig väldigt besvärad av situationen och uttryckligen sa att han inte behövde stå där. Tycker att livvakten saknade all känsla för diskretion. Det var riktigt synd om henne! Kan gissa att han inte fick fortsätta, eftersom jag inte såg honom i hennes närhet mera.

Mc-Bosse
2009-07-18, 08:39
Tycker att livvakten saknade all känsla för diskretion.

Det är ju en fråga om han som livvakt ska göra sitt jobb. Hans jobb går ju i slutändan ut på att om det blir nödvändigt offra sitt eget liv för Kronprinsessans... Att då gå in och kolla toaletten först och sen stå utanför är inte överdrivet tycker jag.

Kan tänka mig att hela livvaktsorganisationen runt vip-människor förstärktes i och med med Anna Lindhs bortgång.

Jan-Olov
2009-07-18, 08:50
Livvakt i all ära men det måste vara i relation till den risk som råder. Fy tusan för att inte kunna vara själv utan måste vara påpassad hela tiden.