handdator

Visa fullständig version : Svart/brunt och rutigt



Mc-Bosse
2009-07-12, 10:52
Hej!

Tycker forumet fungerar utmärkt på alla sätt men är lite irriterad på flimrandet på sidorna. Alltså till vänster och höger på skärmen. Det flimmrar när man scrollar. Jag har inga dåliga grejor hårdvarumässigt vad jag vet. Kör Aero Glass i Vista och har en Fujitzu Siemens 22" lcd-skärm med ett ASUS 4350 grafikkort. Ta bort de små rutona och ha bara en färg på sidorna så blir det nog vilsamt att scrolla.

Gnistvändaren
2009-07-12, 11:33
Jag håller med. När jag hade en tjockskärm så upplevde jag inte det som ett problem, men med plattskärmen flimrar det för mig också.

När vi ändå har önskemål på kanterna så skulle jag även uppskatta om innehållsdelen (den grå ytan mellan kanterna) blev bredare/smalare när man ändrar bredden på fönstret, så att man kan påverka bredden på textmassan man läser.

Nina
2009-07-12, 11:41
Jag har inga problem med de grå fälten på sidorna. Visst flimrar det men... Nej för mig fungerar det bra.

Mc-Bosse
2009-07-12, 13:21
Jag håller med. När jag hade en tjockskärm så upplevde jag inte det som ett problem, men med plattskärmen flimrar det för mig också.

När vi ändå har önskemål på kanterna så skulle jag även uppskatta om innehållsdelen (den grå ytan mellan kanterna) blev bredare/smalare när man ändrar bredden på fönstret, så att man kan påverka bredden på textmassan man läser.

Du menar den grå delan med Start, Medlem osv. till vänster och Logga ut längst till höger? I Ie 8 så blir det propetionerligt och bra när jag zoomar med ändra zoomnivå längst ner till höger i fönstret.

Mc-Bosse
2009-07-12, 13:24
Visst flimrar det men...

Det är ju det som är lite irriterande. Kolla min blogg där det är helgrått på sidorna. Inget flimmer alls när man scrollar.

Gibson
2009-07-12, 16:30
Stör mig inte det minsta, jag tycker det är OK, jag har aldrig tänkt på att det flimrar innan ni nämnde det.:cool:

leffa
2009-07-12, 16:57
har inte uppmärksammat det förens du skrev om det men mig stör det inte alls:)

pewa
2009-07-13, 00:22
Surfade in på hojen via en lånad dator förra veckan och då tänkte jag faktiskt på det själv också, att kanterna flimrar lite.

Ska ta och testa en ny bakgrund till veckan.

Gnistvändaren: innehållsdelen är fixerad som det är nu, därför inte sidan blir bredare om man har en bredare skärm. Anledningen till det är att annonser, artiklar osv ska visas korrekt, sidan kan "skära" sig lite om man har den med flytande bredd.

Däremot kommer det en ny version av programvaran bakom forumet nu efter sommaren, har antecknat synpunkten så kanske det går att fixa ett flexiblare utseende då.

Jonas
2009-07-13, 00:37
Stör mig inte det minsta. Däremot stör det mig att det finns religiösa fundamentalister och att vi fortfarande har monarki i Sverige 2009. :)

Jan-Olov
2009-07-13, 06:53
Jag har överhuvtaget inte obsarverat detta förrän det togs upp här, så mig stör det inte.

Gnistvändaren
2009-07-13, 12:04
Däremot stör det mig att det finns religiösa fundamentalister och att vi fortfarande har monarki i Sverige 2009. :)

Pewa, kan du fixa till det också när du ändå är på g? :D

Nina
2009-07-13, 12:08
Vad är det för fel på monarkin?? De gör mycket för Sverige, tack vare monarkin finns Sverige, tänk på det.

pewa
2009-07-20, 23:11
Monarkin förblir men nu har jag iaf ändrat så bakgrunden går i mörkgrått istället för "karbon" som tidigare.

Nina
2009-07-21, 06:10
Hmm… Nu tycker jag det blev lite tråkigare på sidorna.

Mc-Bosse
2009-07-21, 14:40
Monarkin förblir men nu har jag iaf ändrat så bakgrunden går i mörkgrått istället för "karbon" som tidigare.

Nu är det ju bra! Det var rutorna som var boven. Tackar!

Mc-Bosse
2009-07-21, 14:41
Hmm… Nu tycker jag det blev lite tråkigare på sidorna.

Kanske kan liva upp sidorna med lite tulipaner? ;)

Nina
2009-07-21, 17:19
Kanske kan liva upp sidorna med lite tulipaner? ;)
Ha ha ha… Stackars pewa vad han får slita pga oss. ;)

Gibson
2009-07-21, 18:00
Ha ha ha… Stackars pewa vad han får slita pga oss. ;)

Det ska han göra, har han startat upp forumet så ska han slita lite.:D:D:D