handdator

Visa fullständig version : En skön tur Sthlm-Sundsvall



Jonas
2009-06-25, 10:21
Läs gärna den osannolikt sköna historien där en scooterkollega från Scooterforum.se får ett infall och tar en tur från Stockholm till Sundsvall. En nätt tur på 380 km. Inte på sin feta 2000 cc eller på sin maxiscooter utan på en en EU-scooter! Läs hans trevliga reseskildring här: En liten tur på Eu-scooter (http://www.scooterforum.se/forum/index.php/topic,201.0.html)

Jonas
2009-06-25, 21:00
Nu är hela reseskildringen publicerad, se länk ovan, och jag rekommenderar den varmt. Ghostbrother som ägt en himla massa hojar, och äger, ville försöka hitta "tillbaka till rötterna". Men det var inte lätt när han hamnade på 1-2 väg med vajerräcken och långtradare som swishade förbi eller när det blev långtråkigt och han började utföra akrobatiska övningar med följd att han var nära att hamna i diket. Ni, riktiga bikers, borde absolut läsa hans reseskildring. :)

Mc-Bosse
2009-07-19, 12:19
På grund av det irriterande sättet han skriver på så läste jag bara hälften och scrollade ner till slutet. Massa smilys istället för ord och ett allmänt osammanhängande sätt att formulera sig gjorde att jag tröttnade.

Men visst är det häftigt att göra en sådan resa på en moped! Den som köpte grannens eu-moped körde hem den till Göteborg. 20-30 mil skulle jag tro för att någon vecka senare backa över den med lastbilen sin då dottern parkerat mopeden bakom lastbilen. :D

Guzzi-Leif
2009-07-19, 16:16
Nu har jag läst den.
Förutom den goda galenskapen, är den också en spark i rumpan på alla dem som tror att size = glädje.
För egen del har de allra gladaste milen körts på 125'a. Nåja; förutom förra sommarens Italien-tur med dottern bakpå - det var de bästa dagarna i hela mitt liv!

räven
2009-08-30, 21:42
Mötte för några år sedan en holländare i Norge på Eu skoter. Som va på väg hem från Nordkap. Där han firat sin 65 års dag. Tyckte han haft en fin tripp.
Hälsn. Räven

Bajen-Sam
2009-08-31, 09:20
Tusen mil i 60 km/tim

http://www.garaget.org/mypage/blog.php?user=german&post=66029

on2wheel
2009-09-07, 17:13
Ja... Det var ett äventyr.
Nu var det några månader sedan jag gjorde den här resan under nicket Ghostbrother på scooterforum.se
Dock så är min erfarenhet så här efter sommaren och flera flera 100 mil senare den samma. Jag saknar lätta tunga hojar och kommer troligen att få bygga en stor offroad med låg vikt. Samlar just nu lite prylar och så.

Maxiscootern som jag just nu kör är en helt underbar upplevelse, automat men går att växla manuelt, elektriskt invikbara speglar perfekt för stockholms trafikens köer, stort förvaringsutrymme under sadeln, tre matkassar stort minst.

Hur som så tog "peggy" mig vidare mot min hojdröm och väckte upp det som en gång var kärnan i mitt hojande.... En snabb lätt hoj med fjädringsväg och ekonomi (Då var det en suppertrimmad moppe!)

Efter att antagligen ha kört 200-250 varv runt jorden (4400 mil i omkrets tror jag) både privat och som yrkeschaffis så blir det på 2 hjul om jag förflyttar längre sträckor idag och det är nog bara ren intuition och/eller inspiration som får mig att lämna promenadskorna hemma, kanske också av ren rutin tar jag en sväng, men de misstagen blir färre och färre.
Kört bland annat buss utomlands under ca 10 år mm mm
Idag så går Livets resa vidare och jag tackar än en gång "peggy" för ett härligt uppvaknade, Tack
Gosthbrother on 2 Wheel. Till skillnad mot bror då.... Skrattar
2o)