handdator

Visa fullständig version : Bra trafikskolor i Stockholm?



chrismeister
2009-06-22, 16:44
Hej!

Jag har försöker hitta en bra skola i Stockholm att ta mitt MC- kort. Självklart vill man ha så bra pris som möjligt, men framförallt en skola där man inte blir "lurad". Alltså där de inte försöker pressa en på varenda krona genom att tvinga en till 10 lektioner extra :)

Så finns det någon som har en bra skola att rekommendera. Jag bor i Stockholms området. Eller om någon har jättebra erfarenhet från en intensiv kurs någonstans så berätta gärna om det också!

Tack!

Jonas
2009-06-22, 17:08
Jag har hört gott om Slussens trafikskola på Katarinavägen. Ska själv gå där i höst eller nästa vår.

Zeeuus
2012-04-02, 16:58
Istället för att skapa en ny tråd på samma ämne.

Jag vill ha tips på bra skola i stockholmsområdet.

Framförallt en bra och trygg lärare, samt priset (Kr per körd minut) är viktigt.
Alla förslag emottages tacksamt.

pumpe3
2012-04-02, 18:22
Körde med Västerhaningetrafikskola mycket nöjd med dem, framför allt så var dom otroligt smidiga med tider för mig men speciellt för sambon som har sjukt svårt att vara ifrån jobbet.
Sen kör dem både risk 1 & 2 till bra priser.

Sent from my HTC Sensation XL with Beats Audio X315e

Twenty2
2012-04-02, 18:47
Jag tog mitt kort med Farsta Trafikskola.
Dom håller till i Västerhaninge. VH-Trafikskola som nämns ovan har jag hört bra om. De är med och kör på samma bana som Farsta har. Kan varmt rekommendera Farsta.

Jonas76
2012-04-03, 08:07
Grönlunds i Haninge är också att rekomendera!

pumpe3
2012-04-03, 18:23
Grönlunds i Haninge är också att rekomendera!

Funderade på dem när jag skulle ta kort, vart kör dom sin bana? (Tullinge?)

Jonas76
2012-04-03, 21:30
Funderade på dem när jag skulle ta kort, vart kör dom sin bana? (Tullinge?)

Dom har sin övningsbana vid hanvedens ip i haninge.

Twenty2
2012-04-03, 23:18
Svägerskan hade jäkla problem att få tider hos grönlunds förra sommaren. Hon hade köpt ett paket med 5lektioner, tror jag det var. Hon lyckades få dem att betala tillbaks de tre lektionerna hon hade kvar när hon inte kunde fp en lektionstid för trafik på 2månader när hon kunde köra vilken tid som hällst.

Det kröp fram att dom medvetet sållt flera paket ned lektioner Öb vad don hade kapacitet att ta hand om. Verkar inte så seriöst i min värld...

Jonas76
2012-04-04, 07:45
Svägerskan hade jäkla problem att få tider hos grönlunds förra sommaren. Hon hade köpt ett paket med 5lektioner, tror jag det var. Hon lyckades få dem att betala tillbaks de tre lektionerna hon hade kvar när hon inte kunde fp en lektionstid för trafik på 2månader när hon kunde köra vilken tid som hällst.

Det kröp fram att dom medvetet sållt flera paket ned lektioner Öb vad don hade kapacitet att ta hand om. Verkar inte så seriöst i min värld...

Det gäller att vara ute i god tid hos Grönlunds, det blir fullt fort där.
Välj en annan trafikskola om du/ni tycker att dom är så dåliga.

Twenty2
2012-04-04, 09:11
Det gäller att vara ute i god tid hos Grönlunds, det blir fullt fort där.
Välj en annan trafikskola om du/ni tycker att dom är så dåliga.
Jo det var ju det hon gjorde.

Tycker dock att det är jäkligt dåligt att dom säljer paket med böcker och lektioner till folk om dom inte har lärare nog att se till att dom paketen dom sålt kan användas innan säsongen är slut.

Men men dom är säkert jätte bra på att lära ut eller nåt.... men ska vi käbbla om det så är inte tråden här rätt plats. Jag har förmedlat problemet min svägerska hade hos dom så att den som läser kan skaffa sig en egen uppfattning

Zeeuus
2012-04-07, 13:57
Jo det var ju det hon gjorde.

Tycker dock att det är jäkligt dåligt att dom säljer paket med böcker och lektioner till folk om dom inte har lärare nog att se till att dom paketen dom sålt kan användas innan säsongen är slut.

Men men dom är säkert jätte bra på att lära ut eller nåt.... men ska vi käbbla om det så är inte tråden här rätt plats. Jag har förmedlat problemet min svägerska hade hos dom så att den som läser kan skaffa sig en egen uppfattning

Det är precis det jag försöker fånga i denna tråd.
Det är ju ingen ide med jättebra lärare om man aldrig får körtid...
Omvänt är det ingen ide med mycket körtid om man aldrig blir klar för att läraren har svårt med att förmedla kunskaper.

Att bedömningen är personlig får läsaren själv klura ut. :flute: