handdator

Visa fullständig version : Café Sjöstugan, ett trevligt fikaställe



Mats Liifv
2009-06-21, 19:37
För den som har vägarna förbi, vilket många Stockholmsknuttar verkade ha denna dag, kan jag tipsa om Café Sjöstugan http://www.cafesjostugan.se/ . Ligger ute på Värmdö, vid Lillsved några få kilometer från färjeläget när man kommer från Vaxholm och Rindö.

Vackert beläget nere vid vattnet, bra sortiment av mackor, bakverk och även riktig mat för den som så önskar. Rejäla portioner av allting. Tror att alla blir nöjda. Själv tog jag en "MC-macka", en smörgås med rostbiff, pepparrot och grönsaker. "Jättegott!" som Mat-Tina skulle sagt.

Just idag var det ett gäng mopedister, bestående av gubbar i min ålder, som återupplevde sin ungdom. Den låg väl så där trettiofem år tillbaka i tiden för de flesta, året när de körde moppe. Till min glädje såg jag en Puch Dakota, snarlik den jag själv började min bana på två hjul med. Var även en del andra moppar i härligt, patinerat bruksskick.

Sedan blev det de två färjorna över till Vaxholm för att avrunda dagen med en glass vid hamnplan. Inte så många knuttar som förväntat, med tanke på det sköna vädret.

Jonas
2009-06-21, 20:00
Café Sjöstugan får fem "hojar" av mig. Vi var där i tisdags och kan intyga om att det är ett toppenställe att besöka.

Gurrag
2009-06-21, 20:13
Ska lägga det fiket på minnet. låter både gott och trevligt och verkar ha lite "atmosfär"

Tackar för tippset