handdator

Visa fullständig version : Hundkojan påkörd



Nina
2009-06-02, 15:59
Fast det var en jädrans tur i oturen att han träffade just bakfälgen på hundkojan med sin stötfångare. Jag kom från höger och skulle ut från parkeringen på ICA. Jag kör bakom en radda med bilar som är på väg ut, till vänster står en BMW 316i och väntar på sin tur. Plötsligt kör han, han tittade inte ens åt höger där jag kom ifrån. Jag tutar för att påkalla uppmärksamhet men han hör inget. Plötsligt satt han där, i bakfälgen, hundkojan flög på tvären över till motsatta sidan av vägen där jag naturligtvis får möte. Jag lyckades parera och häva sladden och tillbaka in mot höger igen. Puh.

Hans stötfångare lossnade och diverse lampor for iväg. Jag blev riktigt paff när hundkojan syntes vara utan skador, var den gjord av pansar? undrade jag innan jag hittade fälgens skador.

Nu ska jag fylla i en skadeanmälan.

Gibson
2009-06-02, 16:24
Tråkigt när sådant händer men det går ju att åtgärda som tur är.:(

Nina
2009-06-02, 16:43
Ja, det var en attans tur i oturen att bara bakfälgen skadades! Men klart blir man ledsen.

Gurrag
2009-06-02, 16:48
Låter som inga människor skadades och det är huvudsaken.
När allt kommer till är saker saker och folk folk.

Hoppas det bara var fälgen som skadades och att ram mm är rak.

Mats Liifv
2009-06-02, 17:51
Farligt att vara på stormarknadsparkeringar!

Blev själv påkörd för ett par år sedan, när jag stod still! Det var en kille som plötsligen fick syn på en parkeringsficka han bara måste hinna ta före någon annan. Att det inte fanns plats för att svänga in där bekymrade föga. Han skrapade hela min vänstersida på bilen. Fick det åtgärdat på hans försäkrings bekostnad. Skönt nog var jag inte vållande på något sätt i och med att jag stod stilla, i väntan på att kunna köra därifrån.
Blir alltid en del strul med försäkringsbolag etc. Känns som att det finns roligare saker att lägga tiden på, bara för att folk är rent klantiga och inte ser sig för.