handdator

Visa fullständig version : Assistansförsäkring



Jonas
2009-05-29, 23:56
Har ni tilläggsförsäkring i form av t.ex. Falcks Assistans i händelse av stillastående? Jag lutar åt att ta en försäkring hos Bilsport och MC-försäkring, men funderar över att komplettera den. En assistansförsäkring kostar ju bara cirka 38 kronor i månaden. Är det onödigt eller vettigt?

Gert
2009-05-30, 05:47
Kör man mer än hemmavid och på en semestertur är det väl en bra sak men annars tycker jag det verkar rätt onödigt om man håller sig inom "räckhåll".

Nina
2009-05-30, 06:25
Jag har Bilsport & MC med tilläggsförsäkring. Var tvungen att leta upp dom, den heter numera Trygghet, min tilläggsförsäkring. Och det här får jag då:

▫ 0 kr självrisk vid bärgning (ordinarie 1 000 kr).
▫ 500 kr självrisk vid glasskada (ordinarie minimum 3 000 kr).
▫ Olycksfallstillägg upp till 400 000 kr i ersättning vid invaliditet.
▫ 100 000 kr till efterlevande vid dödsfall (gäller försäkringstagaren).
▫ Extra ersättning vid sjukhusvistelse mer än 72 timmar i följd, till följd av trafikolyckan.
▫ Extra ersättning för ökade rese- och levnadskostnader till följd av trafikolyckan.

"Trygghet+" kostar 440 kr/år och omfattar samtliga mc du har årsförsäkrade hos oss. Försäkringen gäller utöver din ordinarie mc-försäkring, för skada som uppkommit till följd av trafik med försäkrad mc. Den gäller för föraren och passageraren. Föraren ska vara försäkringstagaren eller dess make/maka/sambo. De villkor som ställs på din ordinarie försäkring ska även uppfyllas.

klaus
2009-05-31, 13:19
jag har den också,kan inte flytta min hoj ens hemmavid om nåt skulle hända,tycker den är billig med tanke på vad man får

swedan
2009-06-02, 06:52
Jag har oxå trygghetspaketet. Det är framförallt bärgning utan självrisk som lockade mig. Man vet aldrig vad som kan inträffa. Är inte helt lätt att baxa upp min hoj på nåt släp heller, och jag har ingen lust att lämna den vid vägkanten om den skulle strejka.

Mats Liifv
2009-06-02, 08:39
Jag har Falcks försäkring.

Hade stor nytta av den i Italien i somras. Glömde skivbromslåset och försökte köra iväg. Det tog stopp direkt så det hann aldrig bli någon vältning. När jag sedan skulle ta bort låset gick det inte. Det hade på något sätt gått sönder. Ringde då Falck i Sverige och förklarade i vilken liten Toscansk stad jag stod. Han i sin tur tog kontakt med Danmark. Inom tjugo minuter ringde en fullt förståelig dansk och jag fick än en gång förklara min belägenhet. "Inga problem, jag pratar med min kontakt i området, så ringer vi dig när han är framme!" Efter en timme ringer en annan dansk, mer svårförståelig, jag begriper att hjälpen är på plats och går ner på gatan. Lagom till jag kommer ner på gatan blir han klar med jobbet. Han har haft en vinkelslip, modell mindre, kopplad till sin bärgningsbil för att fixa det hela. Mindre än två timmar efter att problemet uppstod var det fixat. Helt ovärderligt att få hjälp på detta sätt en söndag i Italien. Ingen självrisk eller annat strul.
För mig var det väl värt den knappa femhundring premien kostade. Har försäkringen på båda mina hojar. Känns tryggt att ha någon form av extraförsäkring när man befinner sig långt hemifrån.

Boven
2009-06-02, 14:08
Behövs inget extra när man har Vesta!