handdator

Visa fullständig version : Självömkan



Gert
2009-05-29, 20:19
I dag blev jag opererad för ljumskbråck, snabbt, smidigt och proffsigt utfört (vad jag vet) på citykliniken i Lund av mycket trevlig personal. Jag har aldrig blivit sövd eller opererad innan och var lite nyfiken på det här med att bli sövd..... han inte fundera mycket innan man sov som en klubbad säl. Nu har dem starka bedövningsmedlen släppt och NU är det inte lätt att vara man och jag förstår de män som är riktigt förkylda :D.
Hade iofs hellre väntat till lågsäsongen jan-feb men det är väl lika bra ha att fått det gjort.

leffa
2009-05-29, 20:25
du är snart igång igen ,krya på dig.

Gurrag
2009-05-29, 21:00
Krya på dig!
Innan du vet ordet av är du uppe o åker hoj!

Själv har jag varit sövd 2 gånger och båda gångerna har narkospersonalen bett mig räkna till 10 efter jag fått sprutan. Mitt rekord är 3 (fått siffran i efterhand av sköterskan) . Förstår faktiskt inte hur det kan gå så fort men dagens sjukvård känns hightech.

/mvh
Gustaf

Gibson
2009-05-29, 21:33
Krya på dig.:)

Jan-Olov
2009-05-29, 22:19
Ja akta dig så du inte får en riktigt reäl förkylning med mycket hosta.
Jag bara skojar, krya på dig.

Nina
2009-05-30, 06:23
Om man räknar väldigt fort då? Då borde man ju hinna längre än till tre…? ;)

Oh, jag har varit sövd två gånger, den första operationen gällde min sköldkörtel (giftstruma). Jag vet inte vad som hände då men jag hade varit en sväng in på intensiven. Andra resan var för att barnmorskorna sydde lite väl fel efter förlossningen.

Krya på dig Klippan, snart kör du hoj igen! =)

Gert
2009-05-30, 22:55
Jag kunde inte bärga mig från den fina försommardag utan tog en liten runda på 23 mil som jag nyss är hekommen från.Turen gick helt utan problem förutom ett par tjälskott som jag lyckades träffa och sen är man kanske inte lika graciös när man kliver av och på men härligt var det.

Jonas
2009-05-30, 23:22
Självklart ska du bara softa och krya på dig. Ingenting är viktigare än hälsan. Dessutom är det bara + 3 grader ute, 20 sekundmeter motvind och regn.... Om du inte tror mig så somna bara om och vila ut. ;-)

Nina
2009-05-31, 09:28
Jag kunde inte bärga mig från den fina försommardag utan tog en liten runda på 23 mil som jag nyss är hekommen från.

Det var raskt jobbat, redan uppe på hojen! :D

Jan-Olov
2009-05-31, 09:31
Det viktigase är väll att du inte lyfter eller tar i på något sätt utan det får läka i lugn o ro.

Jan-Olov
2009-05-31, 09:34
Samma rubrik men ett annat ämne. Jag har beredskap och kan inte ut med hojen, det är synd om mig.:(

Gert
2009-05-31, 18:38
Samma rubrik men ett annat ämne. Jag har beredskap och kan inte ut med hojen, det är synd om mig.:(Jag ställer upp och tycker synd om dig ;)

Jan-Olov
2009-05-31, 19:05
Jag ställer upp och tycker synd om dig ;)
http://www.hojen.nu/forum/images/icons/icon14.gif