handdator

Visa fullständig version : 6/6-09 Custom bike show Norrtälje.



Bajen-Sam
2009-05-27, 14:41
Någon mer än jag som skall dit?

http://www.custombikeshow.se/

Bajen-Sam
2009-05-27, 14:52
Besökare av Custom Bike Show!
Välkommen till Custom Bike Show!

Utställningen är indelad i 6 huvudklasser - HD-Chopper, Chopper, Custom, Classic Custom, Trike och Klassiker -
och 3 övergripande klasser - Bästa Lack, Publikens Röst(Peoples Choice) samt VM&EM kval i "Custom Bike Building" -
som täcker upp alla tänkbara skapelser som kan tänkas dyka upp.

Dessutom finns det mängder av andra attraktioner som tex. Marknadsstånd med motorcykeltillbehör, kläder, mat och dryck.

Charlie Karling startar sin Super TwinTop Fuel Dragbike, Hästkraftstest i Dynojet bänk, Kranlyft 60 m upp, MC simulator mm.

Biker Party!
Ett fullspäckad helg innehåller naturligtvis ett party som heter duga.
Redan på Fredags kvällen startar tung gunget. Efter utställningen på dagen drar det igång igen, musik hela kvällen och natten.
Flertalet Live band på scenen och bluestältet som vanligt. Mat och dryck finns till de flesta önskemål.

Som vanligt finns det för långväga och andra festsugna bikers, naturligtvis möjlighet att dyka upp ett par dagar i förväg.
Klubben,Camping och Mat finns att tillgå.

Music

Fredag
TBA
John Lindberg Trio
Pumpbolaget

Lördag
Barnyard Fury
H.E.A.T.
Rocks Off
The David Harleyson Powertrio
Crucified Barbara
Captain Rock
Blue Comets

Missa heller inte musikutbudet - På stora scenen i parken spelar
H.E.A.T. och Barnyard Fury, de senare kan också dyka upp och underhålla lite här och där i parken under dagen!

2008 års publik var ca 15 000 besökare med ett rekordstort antal besökande på MC, vi upskattar att över 7000 motorcyklar
besökte Norrtälje under dagen.

Extreme Globe Riders uppträder i parken på lördagen.

Tråden flyttad till Träffar & Körningar /Peter

Mats Liifv
2009-05-27, 17:02
Hade varit en självklar besökare om jag inte varit nere i Bad Gastein!

Var länge sen jag hade möjlighet att vara i Norrtälje den helgen. Rekommenderar ett besök till dom som ännu inte besökt tillställningen. Ta med öronpropparna om ni är i närheten när Charlie Karling drar igång sitt monster. Det låter mycket, "strax över" 103 decibel... ;D

Nina
2009-05-28, 05:38
Man kanske skulle ta en tur dit för första gången?

swedan
2009-05-28, 07:10
Man kanske skulle ta en tur dit för första gången?

Det tycker jag absolut att du ska göra.
Jag kommer tyvärr att missa denna gång (händer inte ofta) då vi ska åka till Mallorca och fira bröllopsdag. Tror nog att både jag och frugan kommer att längta lite till Norrtälje...
:(

Bajen-Sam
2009-05-28, 08:29
Man kanske skulle ta en tur dit för första gången?

Ta Scramblern och kom upp, du kommer inte att ångra dig.

Blir en liten mini Daytona Bike Week, alla Norrtälje / Roslagen under några dagar med lördagen som den stora dagen. Hojar brukar börja rulla in till mc campen redan på torsdagen.
Under lördagen blir Norrtälje en mullrande stad av härliga hojar och med hamnen och socitetstparken där showen är som hjärtat.

Nina
2009-05-28, 10:06
:mad: Kom just på att jag måste vara på ”namngivningsceremoni” som dop numera kallas. Det går fler tåg.