handdator

Visa fullständig version : Ny från Södermalm, Stockholm



Jonas
2009-05-24, 11:35
Hej alla!
Jag är en kille på 40+ som tyvärr inte har tagit MC-kort ännu. Nästan alla mina vänner kör hoj så när jag sålde bilen bestämde jag mig för att ta kortet. Lämp och körtider var ordnat när jag fick möjlighet att testköra en Piaggio Mp3 400. Jag blev så positivt överaskad över hojen att jag slog till igår och beställde en ny som jag hämtar ut på tisdag.

Eftersom den får köras på B-kort får nu A-kortet vänta åtminstonde ett år och under tiden ska jag se om det här med Mc-åkning är min grej. Jag hoppas ni inte utesluter mig ur gemenskapen bara för att jag inte kör en "riktig hoj". :) Men man måste ju börja någonstans och mina vänner som testat Mp3:an gillar den även om de hellre kör sina Fat Boys. Det blir väl en sån för mig också vad det lider.

Vill gärna ha kontakt med fler ägare av Piaggio Mp3. Kontakta mig gärna här eller på min nya blogg (http://mcliv.wordpress.com/).

För övrigt hoppas jag kunna bidra med många inlägg här på hojen.nu.

Bästa hälsningar
Jonas

Gibson
2009-05-24, 12:24
Välkommen och hoppas du kommer att trivas här.;)

leffa
2009-05-24, 12:25
välkommen sofo tror ingen på detta forum dömer ut dig för att din mc har tre hjul snarare blir det tvärtom tror att många är nyfikna på din piaggo:)

Nina
2009-05-24, 14:23
Äsch då, ingen dömer ut dig här. Brorsan min har heller inte mc-kort och han kör ju runt på sin MP3:a. Han är riktigt nöjd med sin också. :)

Molgan
2009-05-24, 20:03
Hej å välkommen! MP3'an är en nackvridare i klass med BossHoss, på med lite bling och raka rör bara. ;)

klaus
2009-05-24, 20:14
det finns fler som har udda hojar :D och dom som har trike har inte nödvändigtvis mc-kort heller. Jag tog upp det här med mc när jag blev 50, så välkommen i gänget, hoppas man är klokare när man är äldre så man får behålla livhanken :rolleyes:

Jonas
2009-05-24, 20:19
Tack för välkomnandet! Och visst är det en udda hoj idag, men om ett par år tror jag ingen reagerar. Läste häromdagen att Mp3:an sålts i över 30 000 ex redan. Dock inte i bara i Sverige. :-))