handdator

Visa fullständig version : Nolan N43.



Jan-Olov
2009-05-24, 11:16
Har någon testat Nolans N43 den känns som en öppen hjälm men räknas som en integral. Priset 2500 är ganska vettigt.


http://www.mcdelen.com/pub_images/large/201410_106.jpg

leffa
2009-05-24, 11:30
den ser speisad ut kul modell:)

Nina
2009-05-24, 14:27
Av egen erfarenhet brukar just Nolans hjälmar klämma rejält i pannan på mig men jag har tyckt de jag haft varit bra. Den ser bra ut den där, bra sikt som en öppen hjälm och samtidigt har man skydd för hakan. Mycket bra att de tänkt på det. Jag tror den är bra, priset var hyfsat bra också.

…man kanske skulle skaffa sig en reservhjälm. :)

klaus
2009-05-24, 19:37
Bra pris på hjälmen,så passar den dig kan man inte avråda.Nolan passade inte för mig så jag har Shoei motsvarande öppningsbar och den är helt outstanding,riktigt bra,förutom priset förstås. Ingick extra krage för att få bort onödigt ljud och imfri visir.Väldigt smart hakspänne ;D

Mats Liifv
2009-05-25, 07:33
Har haft samma problem som Katarina med de Nolanhjälmar jag haft genom åren. Trycket i pannan har blivit outhärdligt efter en stund. Inget man märkte i butik utan först efter någon timmes körning. Detta beror på vilken huvudform man har, rund eller oval.

Omöjligt att råda någon egentligen. Det som den ena upplever som en tyst hjälm upplever någon annan som värsta sortens bullerburk. Katarina fann väl sin Schubert tyst och skön medan en annan kompis inte står ut med bullret i sin...

Det är ofta en chansning att handla hjälm tills dess man hittat sitt favoritmärke,. För mig är det ARAI som gäller, inte av någon annan anledning än att de sitter förbaskat skönt på mig och aldrig trycker någonstans. Dom kostar mycket pengar, men det är det värt för mig. Värdelöst med hjälmar man inte trivs med, vilket det blivit några genom åren.

Jan-Olov
2009-05-25, 20:23
Jag har sedan många år tillbaka använt min Caberg Justisimo passar kanon men för ett herrans oväsen, så hörselproppar är nödvändigt. Jag skall försöka provköra Nolan hjälmen så får jag bättre uppfattning om den passar.