handdator

Visa fullständig version : Köpa delar



PoPr
2009-05-12, 22:42
Hej!
Första posten här. Nybörjare med att meka med MC, men har baskunskaper iaf... Totalrenoverade mina förgasare för ett par år sedan, så jag har inte min tumme helt i mitten av handen. :) Björn heter jag förresten!

Nu till min fråga:
Jag undrar vart det är bäst att vända sig om jag vill köpa aftermarket delar till min Suzuki GS750 -79? Jag skulle vilja byta ett gäng saker, som sadel, styre, blinkers, backspeglar osv osv. Vart vänder jag mig?!

Sen en till fråga: Kan jag bara köpa tex vilka blinkers som helst och byta ut rakt av? Eller är det andra kontakter på min mc, andra fästen av nåt slag osv osv? Alla tips mottages varmt! :)

Gibson
2009-05-13, 04:19
Hej och välkommen.
Det finns en mc skrot i Mönsterås som verkar ha mycket delar, det är bara att söka på nätet dom har en webb sida men jag kommer inte ihåg adressen.

Jag har ingen aning om det där med blinkersena.;)

AT-gubben
2009-05-13, 18:06
Ang blinkers så är allt märkesanpassat och t.o.m. modellanpassat men med fantasi, lödkolv eller klämmiga kontakter och lite händighet så brukar det mesta lösa sig. Kolla på blinkersglaset när du inhandlar så dom är CEgodkända annars blir kanske bilprovningen lite sur.

Guzzi-Leif
2009-05-24, 23:27
Möjligen aningen off topic men jag vill gärna tipsa om http://www.mc-shopen.se/ som är absolut ledande på pryttlar till lite äldre Suzuki. Inget är omöjligt men priserna ligger inte direkt lågt...
Om ni besöker dem får ni bara inte missa väggen med kvaddade motordetaljer.