handdator

Visa fullständig version : Omkörd och nästan omkullkörd



Nina
2009-05-11, 18:31
Under provturen i dag med Trajjan skulle jag svänga höger i en korsning. Precis i min högersväng blir jag omkörd av en silverfärgad pickis som också skulle svänga höger!! Så vitt jag lärde mig i trafikskolan blev jag itutad grundregeln, det var ett jäkla tjat om Ansvar, Omdöme och Hänsyn. Grundregeln *måste alla* lära sig och det kunde jag inte se nåt av i dag. Dessutom; att köra om i en korsning var ju lysande. Bra jobbat, gubbstrunt.

Så jag tog reg-numret, ska ni hyra en kontorscontainer, sanitetscontainer, förrådscontainer etc, ring aldrig containerfirman i Farsta på Larsbodavägen 70.

klaus
2009-05-12, 05:42
har du hört: störst går först,det visste gubben i alla fall,
skall inte hyra container där!!!

AT-gubben
2009-05-13, 18:14
Katarina! Ringde du containerfirman och påtalade det olämpliga? Det är en bra grej att göra. Troligtvis är big boss inte glad att hans bilar sätter skräck i övriga trafikanter. :eek:

Gibson
2009-05-13, 19:28
Katarina! Ringde du containerfirman och påtalade det olämpliga? Det är en bra grej att göra. Troligtvis är big boss inte glad att hans bilar sätter skräck i övriga trafikanter. :eek:

Det tror jag med, RING.:)

Nina
2009-05-14, 05:28
Han trodde att jag fick fel på min hoj och skulle stanna så därför körde han om mig mitt i korsningen, sa han. Det var också själva ägaren dessutom.

Jan-Olov
2009-05-14, 06:04
Han trodde att jag fick fel på min hoj och skulle stanna så därför körde han om mig mitt i korsningen, sa han. Det var också själva ägaren dessutom.

Hans ord visar bara hur hetsigt det är i trafiken när inte det fint en gnutta tålamod mot medtrafikanterna.

Bänkad o Klar
2009-05-15, 00:14
Hans ord visar bara hur hetsigt det är i trafiken när inte det fint en gnutta tålamod mot medtrafikanterna.

Spontant upplever jag att motorcyklister har ett större tålamod i trafiken än bilister, vad nu det kan bero på :cool:

Jan-Olov
2009-05-15, 06:36
Jag misstänker att vi är så väldigt medvetna om vår sårbarhet, att vi inte vill chansa.