handdator

Visa fullständig version : Inte bara njutning!!



tomahs900
2009-05-02, 21:23
Idag blev efter 2 år sargen runt vår pool färdig o jag tänkte ta en 10:o milare på 2 hjul för o slappna av(o slippa se skiten mer, tänk er själv att såga 28 brädor med 12,5 graders vinkel 102mm långa med en nyfiken
1.5 åring som ska pilla på ALLT bredvid er.)
I Skåne har vi ju som alltid medelhavsvärme med variation....fast utan variation idag,mao sol.

Skönt tänkte jag jacka,byxor o skallskalet sen körde jag iväg...blev 15 mil tillslut på nya vägar jag inte trodde fanns men f....n så kul.

Bara de att jag skulle tagit buffen ändå för jag har tydligen en glipa mellan hjälmen o jackan som e blottad...
o som många andra vill man inte ha solen mitt i nyllet när man kör så man hade solen i nacken så mkt som möjligt.....dumt!!

Börja värma rätt ordentligt i duschen men sen blev de värre....solbränna! Kraftig!
Jaja vi dövar de med ett par danska glasflaskor tänkte jag.....sen gick de upp för mig att imorgon kommer jag ha både ont i nacken o i huvet men fortfarande ha en nyfiken 1,5 åring som säger "pappa titta" kl 05.45
imorgon....men hade en riktigt nice dag idag ändå.

Hoppas ni andra oxå haft de....

Guzzi-Leif
2009-05-02, 21:39
Att ha en nyfiken 1,5-åring som tittar på en och säger "pappa", det är väl ändå så nära himlen man kan komma här på jorden!
Det tycker jag inte synd om dig för! ;-)

Solbränna är förstås för jävligt! Å andra sidan blev det ju en fin tur i icke-regn så du får bara en gnutta medlidande där.

Åsså förstås ett stort Grattis! till bygg-prestationen! De där tålamodsprövande jobben är inte att leka med...

oban
2009-05-03, 00:36
hmm... Leif, du har nog aldrig varit med om att en 1,5 åring står med näven nerstoppad i en majonäsburk du glömt framme kvällen innan och dunkar den i sängen för att väcka föräldrarna som kvällen innan haft det gott med räkor och vin, han hade dessutom försökt både smaka och göra sig av med det han fått på händerna först :rolleyes:

men nu är han snart 20 så det är nog preskriberat ;D

Guzzi-Leif
2009-05-03, 01:04
hmm... Leif, du har nog aldrig varit med om att en 1,5 åring står med näven nerstoppad i en majonäsburk du glömt framme kvällen innan och dunkar den i sängen för att väcka föräldrarna som kvällen innan haft det gott med räkor och vin, han hade dessutom försökt både smaka och göra sig av med det han fått på händerna först :rolleyes:

men nu är han snart 20 så det är nog preskriberat ;D

Just den varianten har iofs inte upplevt...
Men mycket annat! ;-)

leffa
2009-05-03, 08:28
har ett bra minne från när barnen var små ,satt o pratade i telefonen ca 20 min o det var tyst i köket gick ut o tittade vad dom höll på med upptäckte att dom hade hittat mjölpåsen ,så i köket stod 2 små snögubbar som log o sa hej pappa ,kunde bara skratta åt dom sen tog jag ett par kort på snögubbarna ,bra att ha när dom tar studenten:)

Jan-Olov
2009-05-03, 09:15
Jag har ett minne jag aldrig glömmer. När min äldsta grabb var i den åldern vi talar om så var han med mig i snickarboden, jag höll på och sågade något med cirkelsågen och han tittade på, när jag sågat färdigt och stängt av maskinen vände mig om för att kolla om biten passade så hör jag kling kling kling, det var han som också skulle såga. I sin lilla näve hade han en pinne som han skulle kapa av klingan hade inte stannat, som tur var räckte han inte ricktigt upp men fy tusan vad jag blev rädd. Dagen efter instalerade jag nyckellåsning på mina maskiner som jag alltid slog av när jag stannat sågen nycklen tog jag med mig när jag går ut. Jag mår fortfarande illa när jag mins händelsen.

tomahs900
2009-05-03, 09:30
har ett bra minne från när barnen var små ,satt o pratade i telefonen ca 20 min o det var tyst i köket gick ut o tittade vad dom höll på med upptäckte att dom hade hitttat mjölpåsen ,så i köket stod 2 små snögubbar som log o sa hej pappa ,kunde bara skratta åt dom sen tog jag ett par kort på snögubbarna ,bra att ha när dom tar studenten:)


De e när de blir tyst man kan räkna med att där e något städjobb på gång:)