handdator

Visa fullständig version : Träsmak..



Molgan
2009-05-01, 19:54
Har upplevt ett fenomen på den nya hojen som jag inte upplevt på mina tidigare hojar: Träsmak, smärtsam sådan. Är det nåt som går över?

Nina
2009-05-01, 20:44
Gel-dyna kanske?

Gibson
2009-05-01, 20:55
Har upplevt ett fenomen på den nya hojen som jag inte upplevt på mina tidigare hojar: Träsmak, smärtsam sådan. Är det nåt som går över?

Det går över, jag hade precis samma när jag var ovan vid min hoj.;)

Molgan
2009-05-01, 20:59
Det går över, jag hade precis samma när jag var ovan vid min hoj.;)
Trösterikt att höra. Körde sista milen hem ståendes, inte helt optimalt på en sån här hoj. :rolleyes:

Hamre
2009-05-01, 23:59
Har upplevt ett fenomen på den nya hojen som jag inte upplevt på mina tidigare hojar: Träsmak, smärtsam sådan. Är det nåt som går över?

Jag som trodde Norrlänningar var av hårdare virke än så! Gny över lite ont i "röven"

Nina
2009-05-02, 05:51
Så dynan är så pass hård på den? Jag tror som Gibson att det går nog över. Ungefär som när man varje vår tog ut cykeln och började cykla så fick man ont i baken tills man hade vant sig med sadeln.

Vad var det för pris på den, om jag får fråga? :)

Mats Liifv
2009-05-02, 07:56
Om det inte går över rekommenderar jag att du lämnar in sadeln till en sadelmakare/tapetserare för att få gel inlagt och eventuellt ett annat överdrag. Gjorde så själv med min hoj med ett mycket gott resultat. Kostade 2.500:-, men var värt varje krona med tanke på hur bra det blev.

Molgan
2009-05-02, 15:11
Jag som trodde Norrlänningar var av hårdare virke än så! Gny över lite ont i "röven"
Pfft att gnälla är nåt vi får med modersmjölken, hur skulle vi annars kunna lyfta så mycke bidrag från EU trots att det knappt odlas en grönsak här uppe? :p


Om det inte går över rekommenderar jag att du lämnar in sadeln till en sadelmakare/tapetserare för att få gel inlagt och eventuellt ett annat överdrag. Gjorde så själv med min hoj med ett mycket gott resultat. Kostade 2.500:-, men var värt varje krona med tanke på hur bra det blev.
Har sett att det finns gelsadel (http://www.suzukimotorcycles.com.au/images/upload/working/800458.66666666667990A0-61000%20SV%20Gel%20Seat.jpg) som orginaltillbehör för nån tusenlapp, och ett billigare alternativ för långresa (tror jag, har inte kollat pris) är en Airhawk (http://www.airhawk.se/). Benvinkeln blir ju behagligare om man bygger på sadeln lite.