handdator

Visa fullständig version : Motorcykel-Run mot bröstcancer 11/7



pewa
2009-04-28, 14:23
http://www.nonamemc.com/sweden/Events_files/Brostcancer.jpg

Välkomna att köra vårt Motorcykel-Run mot bröstcancer 11/7. Malmby Strängnäs. Fina
priser och en trevlig dag utlovas. Alla typer av mc och veteranmopeder är välkomna
till start. Fria starter mellan 12.00-14.00. Prisutdelning kl 17.00. Minst 50 kr
kostar det att delta och pengarna går oavkortat till Bröstcancerfonden.
Välkomna!
Arr: No Name Mc

leffa
2009-04-28, 17:15
självklart att man ställer upp bara inte jobbet inkräktar:)

PatrikAdolfsson
2009-04-28, 18:58
Japp! Jag ska åka denna om inget kommer mellan.

Nina
2009-04-28, 19:55
Jag med, samma dag har jag namnsdag men det får ge vika för en så viktig sak som detta. Jag ska köra om inget inträffar före som hindrar mig. =)

Mats Liifv
2009-04-28, 20:48
Klart man ska vara med där, om bara möjlighet ges!

Ett ofta förbisett faktum är att även män kan drabbas av bröstcancer. Självklart att ställa upp!

leffa
2009-07-06, 20:04
Är det några härifrån som åker på lördag? jag åker om det är väder o klarar mig från jobbet:)

Gibson
2009-07-06, 21:10
Jag kan tyvärr inte delta för vi har annat planerat som inte går att ändra på.:(

Nina
2009-07-10, 17:01
Nu är det dags i morgon lördag 11/7 för Motorcykelrun mot bröstcancer. Vilka ska köra? :)

leffa
2009-07-10, 17:04
jag åker om det inte regnar för mycket:/

Nina
2009-07-10, 17:24
*fnys*
Enligt yr.no ska det regna i Strängnäs i morgon...

leffa
2009-07-10, 17:36
kollade på yr.no regn blir det i strängnäs men det ska sluta strax efter lunch så vi får väl se hur det blir:/

Nina
2009-07-11, 09:03
Det kommer tydligen bli lite regn i alla fall men inga störtskurar så jag kör nog dit i alla fall. Med Trajjan. BMW:n tar jag nästa helg till Söderköping och glassen. =)

leffa
2009-07-11, 09:09
jag åker upp så att jag är där vid 12 30 ca hoppas att vi ses :)

Nina
2009-07-11, 09:18
Jag kommer med två stycken härifrån.

leffa
2009-07-11, 09:57
ringde min bror men han är rädd för regn

Nina
2009-07-11, 19:05
Lite duggregn tål han väl? Det kom lite duggregn men det var allt. Man kunde räkna antalet droppar ungefär.

leffa
2009-07-11, 19:34
jag hade uppehåll hela tiden ,trevliga vägar satt i mariefred och tittade efter er men körde vidare efter ca 30 min,fick ni ihop något par eller annat bra på korten,jag fick inte ihop något hörde vid sista kontrollen att man ledde på triss i tior åkte aldrig upp till målet utan vände hemåt efter sista kortet,jag fick ialla fall en liten rosa rosett ,ps jag startade ca 1250 när startade ni?

Nina
2009-07-12, 07:11
Jag fick också en blandad kompott, en av varje färg och variant och siffra... Hörde samma sak vid sista kontrollen vid McDonald's så jag tänkte jag har ingen chans till nåt roligt vid prisbordet.

Vi kom strax före 13:15 och åkte runt 13:30 från No Name MC. Det blev fler att plocka upp längs vägen, bland annat Urban och Malin från Triumph Center. Det var skoj att köra med dom och sen var det en till som övningskörde, vet inte om det var deras son kanske. Nåja, skoj att vi var sju hojar och fem stycken av oss var Triumph, de övriga två var HD Street Bob. HD var alltså i minoritet, fniss fniss. ;)

Lite duggregn kom, vi kom till en väg där det var blött och hade regnat precis men inget på oss. En sak jag noterade med kompisen som jag bott granne med, var att hon verkade vara rädd för lite vatten på vägbanan. Jag undrade varför och kompisen sa att den spårar nåt hemskt. Och att hon är rädd när det är blött. Jag kikade på däcket, mönstret såg jättebra ut så jag fattar inte varför hon tror att hon inte kan köra normalt bara för att det är lite vatten på vägen. Hon skulle behöva gå en gruskurs och slappna av bakom styret!

Vädret var bra hela rundan men lite kort runda bara, ca 6 mil. Det gick fort att köra den trots långa pauser vid kontrollerna. Vid 16-tiden for vi hem från McDonald's (sista kontrollen).

Mc-Bosse
2009-07-12, 10:37
yr.no?

Varför inte använda http://www.klart.se/
Man ser ju den gamle goe John Pohlman där! Och då måste ju vädret vara rätt prognostiserat? Eller? ;)

Mc-Bosse
2009-07-12, 11:02
En sak jag noterade med kompisen som jag bott granne med, var att hon verkade vara rädd för lite vatten på vägbanan.

Min körlärare sa inför en lektion i ösregn att det inte var någon skillnad att köra mc jämfört med bil i regn. Under förutsättning att däcken inte är utslitna. Dock så är brunnslock hala så dom ska man passa sig för.

Men jag tycker ändå att det känns lite obehagligt vid tanken på vattenplaning med det enda framhjulet man har på hojen jämfört med att få ett litet släpp med ena framhjulet på bilen. Jag kör saktare i regn men känslan finns där när det regnar, släpper det så är det kört liksom. Jo vurpan i regnet för ett tag sedan spelar in men även innan vurpan fanns känslan.

Gnistvändaren
2009-07-12, 11:35
Min körlärare sa inför en lektion i ösregn att det inte var någon skillnad att köra mc jämfört med bil i regn. Under förutsättning att däcken inte är utslitna. Dock så är brunnslock hala så dom ska man passa sig för.

Och vägmarkeringar (vita streck, pilar m m), kullersten och spårvagnsspår.

Mc-Bosse
2009-07-12, 13:27
Och vägmarkeringar (vita streck, pilar m m), kullersten och spårvagnsspår.

Så sant så! Och grus under vattnet.

Och gubbar i hatt med torkarna på för fullt och ansiktet tätt intill framrutan!