handdator

Visa fullständig version : Crosstips tack!



fr0lle
2009-04-27, 20:19
Hejsan, det är såhär att jag ska köpa mig en cross. Men jag vet inte riktigt vad jag ska köpa. Jag ska ha en 250 4t men vet inte vilket märke jag vill ha, så nu har jag kollat runt på olika forum, men jag är sugen på en KTM men är KTM bra? bra kvalite? billiga reservdelar`? är det mycket som måste göras på en ktm? . KTM är inte ett måste, men har fasnat lite för ktm. Svara gäran.

turbo
2009-04-28, 14:06
tjena! ktm har alltid varit sköna att köra, men man har fått skruva lite också. det tycker jag har blivit enormt mycket bättre på slutet, de kanske inte är lika självgående som japs-märkena men näst intill.

jag hade valt ktm, tycker de vet vad de gör när det kommer till cross och offroad!

du kanske får räkna med lite dyrare delar än japs-märkena, men om du har någon ktm-handlare i närheten är det inga problem att få tag på grejer och göra service osv.

fr0lle
2009-04-28, 15:41
Okej tack, det finns en mc handlare här i stan. Men dom brukar väll kunna beställa hem?

pewa
2009-04-28, 22:12
Jag kör KTM, iof ingen cross, men ändå :)

När det gäller handlaren här kan han ta hem samtliga modeller och reservdelar, så det ska inte vara några problem! Sen tror jag också man får räkna med att KTM blir lite dyrare, när det gäller delar och service iaf.

Vilken modell kikar du på?

fr0lle
2009-04-29, 16:15
Vet inte riktigt men jag funderar på en sx eller sx-f det är väll mera cross?

tomahs900
2009-05-01, 16:49
sx o sxf e väl samma hoj bara de att sx e en 2t o f en 4t?
Så e de i allafall på kawasaki....
Kolla,tror de va senaste el nr innan av "Bike" dom hade de 5 stora märkena i en duell mot varandra...sorry o säga de men ktm va nog inte deras favorit pga pris o serviceintervaller....kawa stod för råstyrka o har för mig honda kom högst upp på listan med körkänsla smidighet osv.