handdator

Visa fullständig version : Ny oskuld tagen



Nina
2009-04-25, 17:33
Så har jag tagit oskulden på benämningen skjutsa på mc. Jag har skjutsat min man för första gången på hojen. Först skulle jag ut själv men så ringde han och hade ett förslag, han ville följa med bakpå men då skulle det vara med Hondan var kravet. Ooh så glad jag blev, kul att han vill följa med! :D

Men jag är inte van att skjutsa nån så det kändes lite halvt läskigt, dels var jag rädd för att tappa lasten (han) och dels var jag rädd för att när jag lutar ner hojen i kurvorna så välter den, att lasten ska liksom kränga… Jag tyckte jag körde som en kratta i början. Men efter ett tag lossnade det. Och lasten föll inte av heller, han hängde med så fint i svängarna.

Guzzi-Leif
2009-04-25, 18:34
Att ha pass där bak är inte bara ett tungt ansvar; det är ett sant nöje också!
En älskad partner, respekterad vän, dyrkad dotter/son - en samhörighet och ett förtroende som känns gott i hjärtat!

Och: Att ge bort sin oskuld, med eller utan levande ljus, är en vacker gåva!

Nina
2009-04-25, 20:20
He he, jag menar att när jag gör nåt nytt för första gången så tar jag oskulden på det och det och det…

Ja det var lärorikt att ha skjuts. =)

Guzzi-Leif
2009-04-25, 20:49
Jag förstod nog, fniss fniss...

Mats Liifv
2009-04-27, 20:35
Det är en ädel konst att köra med skjuts. Med en bra passagerare är det ytterligare en dimension i körandet. Har kört många, många tusen mil med olika passagerare. Lika trevligt som det kan vara när man är samspelta lika jobbigt kan det vara att köra med någon som är rädd och inte slappnar av.

Har tagit många "oskulder" inom det här området. Med några enkla instruktioner funkar det, nästan, undantagslöst bra. Har noterat att vana ryttare klarar av det väldigt bra. Förra sommaren uppfyllde jag min frus chefs 40-åriga dröm. Att få åka motorcykel! Ända sedan hon var fjorton år hade hon velat få testa att åka motorcykel. Så fort jag fick reda på detta erbjöd jag henne en åktur. En skön sommardag tog vi en tiomilarunda på krokiga vägar upp till Sigtuna där vi tog en fika innan vi vände åter mot Stockholm. Hon var en fantastisk passagerare, utan att ens suttit på en hoj tidigare. Hon är dock en van ryttarinna. Den lycka jag kunde se i hennes ögon och kroppsspråk när jag lämnade av henne hemma värmde gott i hjärtat. Plötsligen blev hon fyrtio år yngre i sinnet och sprang på lätta fötter mot porten....

tomahs900
2009-05-01, 16:57
Har jagat min fru nu i 2 år att hon ska åka en runda med mig för att förstå mig lite bättre dom kvällarna man bara "vill ut"....dock vill hon inte då hon sett mig köra...ändå lovar jag att jag kör inte så med dig där bak!!

Dock fyller hon år i Juli och min present till henne e en heldagstur på österlen,med alla sevärdheter,midda,spa och senare hotell...hemfärd dan efter...mitt ända krav va att de blir på hojjen.
O nu gick hon med på de...så vi får se vad hon tycker...?

Nina
2009-05-01, 17:05
Ja, har man nån bakpå så kör man försiktigare. Man vill ju inte tappa den dyrbara lasten det första man gör… ;)
Jag tror nog hon gillar det. Hon kommer slappna av mer efter ett par mil ska du se. =)

Sepe
2009-05-01, 17:14
Har jagat min fru nu i 2 år att hon ska åka en runda med mig för att förstå mig lite bättre dom kvällarna man bara "vill ut"....dock vill hon inte då hon sett mig köra...ändå lovar jag att jag kör inte så med dig där bak!!

Dock fyller hon år i Juli och min present till henne e en heldagstur på österlen,med alla sevärdheter,midda,spa och senare hotell...hemfärd dan efter...mitt ända krav va att de blir på hojjen.
O nu gick hon med på de...så vi får se vad hon tycker...?

Det där kallar jag romantik. Iväg med hojen och ge henne fint upplevelse. Tummen up!!!!