handdator

Visa fullständig version : Nytt under rumpan



stefanistockholm
2009-04-23, 20:34
När jag köpte min hoj så satt det en Granucci sadel på den. Snyggt och bekvämt för mindre turer, men jag kör långt. Nu har jag suttit på den i 2000 mil därför att den är bekvämare än originalsätet. Då och då har jag använt Yamaha sätet då jag ska ha passagerare och det har känts som om jag suttit på en stolpe. Högt upp så backspeglarna visade bara asfalt. Nej, nu överdrev jag allt en smula, men högre upp kom jag.

Så fick jag en idé... Jag tog originalsätet till en sadelmakare och bad honom att skära till stoppningen så att det går att sitta på den ordentligt. Sagt och gjort, idag fick jag tillbaka min sadel. Nu med en helt annan form än tidigare.. Jag har dragit iväg 10-12 mil i mitt nya säte och skillnaden är enorm. Utseendet på Hilding Wilding har åxå förbättrats. Nu ser han ännu mer ut som jag tänkte mig från början. Det blev inte heller så blodigt dyrt ½ priset mot en Mustangsadel som var alternativet.
Jag är nöjd!

Molgan
2009-04-23, 20:52
Var är bildbevisen som styrker utsaga? =)

stefanistockholm
2009-04-23, 21:26
Var är bildbevisen som styrker utsaga? =)

Tack för visat intresse :D
Skönhet sitter som bekant i betraktarens öga...

Men så snart jag har en sekund över och kan släppa styret så ska jag ta en bild eller flera. Dessa kommer att publiceras i mitt fotoalbum som heter Hilding... Hav tålamod du lilla hop...
Eller så kan underverket betraktas i sin fulla skönhet alldeles live på Stallarholmen om lördag
eller med Granuccin på denna filmsnutt http://www.youtube.com/watch?v=5hjDTt9OyO8 8)

leffa
2009-04-23, 21:53
nice video

Mats Liifv
2009-04-23, 21:53
Har gjort likadant med originalsadeln till min BMW K1200RS. Var inte nöjd med den som den var. Fick snabbt träsmak och hal var den också. Lämnade också in den till en skicklig sadelmakare, i Bromma. Han la in gel, så nu är den oerhört mycket bekvämare förutom att den är både snyggare och har ett nytt, icke halt överdrag. Kunde välja färg också , om jag velat. Kostade 2.500:- Tror att en liknande komfortsadel kostar närmare 4.000:- hos BMW. Jag är mycket nöjd samtidigt som jag är förvånad att inte fler gör samma sak i stället för att lida med en sadel man inte gillar. Väl investerade pengar tycker jag.