handdator

Visa fullständig version : Telia



Nina
2009-04-15, 15:25
Nån fler som har Telia här?

För en tid sedan fick man inte skicka e-post till Hotmailadresser, alla Telia-mail bromsades och man fick felmeddelande att de stängt av vissa e-postadresser pga spam. Jag fick vid samma tid en hel drös med spam till mina e-postkonton och alla var ”jag själv” som avsändare. Jag fick ett mail från Telia lite senare där de uppmanade alla att ändra i sina portar och verifiera sin mail och log-in. Gjorde så och all skräppost upphörde omgående.

I dag surfar jag in på Mina sidor på Telia och ser till min fasa att nån jävel har surfat på mitt uppringda internet i hela 5 timmar, 33 min och 30 sek!
Jag hade bara mina e-postadresser där, jag surfar inte uppringt när jag har ett bredband tillgängligt, vore ju korkat. Jag ringde genast Telia och bad dom kolla upp det där, de såg ett tel nr som ringt upp förbindelsen, de sa numret men jag missade vad hon sa, jag hann aldrig skriva upp numret. Vi kom fram till att det var inget av mina tel nr i alla fall.

Så jag bytte lösenord och sen tog jag mina maillådor och flyttade dom, nu har jag bett Telia stänga ner det abonnemanget som heter uppringt internet. Jävla tur jag surfade in och kikade, tänk om jag inte gjort det förrän om ett bra tag. Då hade människan suttit där, på min bekostnad, och surfat hej vilt! >:-(

Ingen har kommit åt mina login-uppgifter, måste betyda att Telia haft förbjudet besök på sina servrar och stulit diverse uppgifter. Man kanske skulle syna Flashback?

tomahs900
2009-04-15, 18:30
Vi kör allt med telia....
Har bredband,tv,tele...allt genom de dom kallar telia smart.
En sk server med inbyggt modem och trådlös router.ska tydligen vara bra o säkert.
Har även ett program installerat på datorn som övervakar mitt nätverk för ovälkomna gäster.

Hur säker telias egen server e kan man ju undra,dock har vi aldrig haft vad vi vet i alla fall någon som
"stulit" från oss...
Använder oss inte av deras epost bara säker lagring av bilder mm.