handdator

Visa fullständig version : Gaah! Kan inte sova :-(



Nina
2009-04-10, 03:28
Varje natt vaknar jag och är täppt i näsan, vet inte vad det är. Jag vet att jag kan vara känslig för sjuka hus som inte mår bra. Jag misstänker det är det som är problemet. Utanför, med en massa pollen och annat blir jag frisk, täppan försvinner, nyser inte och allt känns bara... Lättare.
Jag trodde det berodde på heltäckningsmattan i gästrummet men det hjälpte inte att dammsuga den frenetiskt. Och damm tål jag ändå så det kan inte vara det.

Jag vet att när jag köpt min Dobermann och hälsade på uppfödaren med den så blev jag jättesjuk varje gång. Då trodde jag det berodde på katten men hon hade mögel i sitt hus och hade fått sanera hela grunden. Det blev bra sen för jag blev inte sjuk i fortsättningen. Därför tror det kan bero på samma problem här nu. Symtomen är som att jag blir rejält förkyld. Nyser, helt täppt i näsan, det kliar i svalg, örongångar och ögon. Jag kan börja hosta, får astma men inte så att jag inte får luft alls men det blir lite trögt i rören.

På söndag åker jag hem, är så sjukt beroende av att få ta en tur med Trajjan när jag kommer hem! Jag har abstinens här, jag ser ju bara en massa trevliga hojvägar överallt och en och annan mc. Vädret blev inte så dåligt som de sa, det är ju lite torrt här och där, mulet och uppehåll. Egentligen tänkte jag åka hem på lördagen men vi var visst bortbjudna på lördag kväll här så jag får köra hem på söndagen istället.

Tjohejsan, ha det gott.

Molgan
2009-04-10, 08:37
Ja det är nog mögel, alternativt att du är känslig för torr luft men absolut mest troligt mögelskada. Tänk att man än idag bygger hus i tron att vattenledningar är magiska ting som aldrig går sönder..

Nina
2009-04-13, 11:44
Nu är jag hemkommen och all allergisymtom är bortblåst. Jag vet att jag är känslig mot sjuka hus. Jag tog en allergitablett nu i Skåne, alla problem försvann, jag kunde sova men nästa morgon var det samma visa igen med nästäppa och kliande ögon, gom, hals- och örongångar...

Sepe
2009-04-13, 22:38
Du kan ju börja jobba som "mögel tjej" Besikta hus för mögelskador åt kunden. :-)

Mats Liifv
2009-04-13, 22:52
Du kan ju börja jobba som "mögel tjej" Besikta hus för mögelskador åt kunden. :-)

Ett riktigt "hundgöra"! :D

Nina
2009-04-14, 06:01
Nä tack, som jag mår då vill jag inte uppleva igen. I så fall skulle jag ta hiskeligt betalt. ;-)