handdator

Visa fullständig version : Konbana modell svår



Nina
2007-06-15, 13:30
Så där ja, så ska dom tas, he he… :D

I dag gav jag mig sjutton på den att klara lågfartsbanan! Jag byggde upp en bana med endast två konor och bara 3 meter emellan istället för 4 meter som brukligt är på uppkörningen, dessutom på en guppig grusplan bara för att göra allt ännu jävligare. Och sen satte jag igång och körde snäva 8:or i krypfart! ;D

Visst, det var ganska knepigt men bara man höll tillräckligt låg fart så gick det. Jag var helt enkelt TVUNGEN att köra riktigt långsamt, annars hamnade jag fel direkt. Och guppandet gjorde allt helt enkelt så mycket knivigare. När 8:orna satt la jag till två konor extra så jag fick fyra på rad, nu körde jag banan som man ska göra på uppkörningen MEN; jag hade fortfarande bara 3 m emellan för att göra allt så mycket knivigare. Pust, inte lätt inte! ;)

Vid ena konan precis där jag ska påbörja vändning i 360° finns en gruspuckel, rejält guppig och fin vilken jag övade otroligt långsamt krypkörande över den puckeln, typ stå still och gasa på sakta över den och svänga samtidigt för jag måste ju ta mig runt och tillbaka in på konbanan igen. Den var en rejäl utmaning, den puckeln! Här kan man snacka om att öva på balansen, he he.

Okej, ner på asfalten senare, körde snäva 8:or otroligt långsamt och allt var bara så himla lätt för nu var jag på plan mark, inget guppande och dinglande hit och dit. :D