handdator

Visa fullständig version : Skratta förlänger livet



Nina
2009-03-22, 14:26
Ja ibland blir det lite tokigt… ;)
Den ena är dagens SvD (2009-03-22) och den andra bilden är ur Handelsbodens katalog 2009. Jag tittade på mc-stövlar och kunde inte låta bli att skratta, för det var väl just mc-stövlar jag satt och tittade på…? ;)

Ha en bra dag, hoppas dessa två bilder gör dagen. =)

Mats Liifv
2009-03-22, 14:57
Jag häpnar ofta över annonser och annan text i tidningar. I storyn med den lilla flickan hade det varit bra med ett litet "då" inskjutet på rätt ställe för att tala om att hon var fem år gammal för tio år sedan. I annat fall hade hon varit med om olyckan fem år före sin födelse.....

Intressant att man kunde använda stövlarna till MC-bruk om man frös om fötterna. Var det den stora fördelen med dom, att dom var varma.....? :D

Aldrig någon som läser korrektur numera som det verkar. Hittar nästan dagligen konstigheter i t.ex METRO, gratistidningen som delas ut i tunnelbanan. Ofta blir det motsatt betydelse mot den avsedda, när det utelämnas ord, syftas fel etc. , men som sagt "Ett gott skratt förlänger livet!" :D

oban
2009-03-22, 18:00
gillar ni felskrivningar, felsyftningar och alla andra dråpligheter som journalister och redigerare kan ställa till med så rekommenderas: http://www.avigsidan.com/

där finns det mycket också att skratta åt :)

Nina
2009-03-22, 18:07
Jaaaa, det var ju precis den sidan jag letade efter i minnet i dag! Tack, så heter den ja, avigsidan.