handdator

Visa fullständig version : kawasaki vn 1600



Bubi
2009-03-17, 22:14
HEJ jag har en vn 1600
I helgen har jag tvättat polerat och kelat med den
men något gick fel för pärlan vill inte starta
jag har kollat och torkat kablar och tändstift
men det hjälper inte kan fortfarande inte få i gång den.
KAN NÅGON GE MIG TIPS PÅ VAD DET KAN VARA FÖR FEL

Jan-Olov
2009-03-17, 23:18
Du har inte gjort det misstaget som vi alla säkert har gjort någon gång, kommit åt dödarknappen.

Gert
2009-03-17, 23:42
Du har inte gjort det misstaget som vi alla säkert har gjort någon gång, kommit åt dödarknappen.
Ja, kolla det själv har jag sprungit gata upp och gata ner för att föra igång en som hade den tillslagen. Hade eftersvettningar i en vecka......

swedan
2009-03-18, 07:11
Ja, kolla det själv har jag sprungit gata upp och gata ner för att föra igång en som hade den tillslagen. Hade eftersvettningar i en vecka......

Har jag oxå varit med om. Fick åka hem från jobbet en sväng för frugan fick inte igång hojen (en gammal Kawa offroad utan elstart) och hade försökt rulla igång oxå.
Ett klick med tummen så var det bara att kicka igång. :)

klaus
2009-03-18, 07:27
och hjälper inte det så kan man ju prova startgas,kan ju vara fel att soppan inte kommer fram,skit i munstycken :(

leffa
2009-03-18, 08:22
det där med dödarknappen hände mig i måndags ,man känner sig så j-vla smart när man kommer på att man glömt bort d-knappen.

Mats Liifv
2009-03-18, 08:43
Även jag har stått och kickat i en kvart efter att en kompis "skojat" med mig och tryckt in dödarknappen. Var av en sådan modell att det inte gick att se i vilket läge knappen stod. Var lagom förbannad när jag kom på det.....

Nina
2009-03-18, 12:14
Jag brukar *alltid* kolla den, nån kan ju ha gått förbi hojen och skojat med mig genom att trycka in dödarknappen. Ungefär som att man spanar in hojen när man kommer tillbaka, inte för att den är ofantligt snygg eller så, men i fall nåt har hänt med den under tiden man varit iväg och inte haft uppsikt över den.

@ Bubi: Du har inte tvättat hojen med högtryck och fått in fukt nånstans i tändsystemet?