handdator

Visa fullständig version : Vaknat på fel sida i dag tro?



Nina
2007-06-14, 11:39
I dag känner jag mig grinig, har en sån där dag när jag helst ska knipa igen men som förfärligt nog kan haspla ur mig saker, inga elakheter men oftast är dessa pickande smågrodor relativt träffsäkra och får de flesta att tappa målföret.

En sådan dag hade jag för nån månad sen. Jag skulle betala för Lotto i den lokala tobakshandlarens butik och langar fram mitt VISA-kort. Han upplyser mig att det kostar 5 kr extra för summan är under 100 kr.
— Jasså? svarade jag. Men jobbet blir ju inte precis mindre ansträngande bara för att du tar extra betalt? Och redovisar du även den där extra pengen…? och mumlade ”Skatteverket” i nåt andetag.
En märklig kille, jag fick aldrig några svar på mina frågor och ringde upp hans bank, fortfarande var jag kvar i hans butik och fick svar av Swedbank att han inte alls ska ta något extra betalt om man betalar med VISA-kort. Alltså kan jag köpa tuggummi för 50 öre och betala med mitt VISA-kort utan några extra avgifter…!

Just en sån dag har jag i dag… Bäst jag håller mig hemma i lugn och ro, he he. ;)

Så bara därför har jag heller ingen lust att slåss med nån konbana i dag (eller kanske jag skulle ge den på moppo i alla fall?). Funderar på att åka till ordinarie banan med tumstocken i högsta hugg, mäta upp avstånden emellan konorna och sätta upp min egna konbana. Min svaghet är just vändningen riktigt långsamt i 360°, då far gärna en fot ner.

Svärfar har en relativt guppig grusplan, jag tänker ställa konor där och guppa runt. När jag tar mig runt utan en enda fot nere så borde asfalt vara rena barnleken, eller hur?. ;)