handdator

Visa fullständig version : bmw 650 cs dålig gasrespons



svidiske
2009-03-08, 01:22
tjenare håller på lite med polarens hoj här en650 cs-04
den bara bööar frän tomgäng å dör men men om man gasar lite sakta så den
får lite varv ca 3000rpm så svarar den som den ska...
nån som har en aning vad det kan vara???
å sen spjället öppnar typ bara en tredjedel men på spjällhusrullen finns det två
wire spår å flyttar man ut wiren till det yttre spåret så öppnar den fullt??
e det nån form av strypning nån som vet???kan inte tänka mig nåt annat för spjället
bör ju öppna fullt..eller???

Nina
2009-03-08, 07:11
Det är väl en Rotaxmotor med insprutning i dom där också? Du kan ringa MC Proffsen, de kan BMW utan och innan, jätteduktiga killar. Jag ringde dom när min 650 GS tjuvstannade rätt vad det var, de visste vad felet var och gav mig tips och vips försvann problemen.

MC-Proffsen
Tel 08-88 29 18 (reservdelar), 08-88 29 19 (verkstad), fax 08-88 75 15.
Öppettider: Mån-tor 9–18, fre 9–16, lunchstängt mellan 12–13.

svidiske
2009-03-16, 00:10
Tack..
Ska ta å ringa dom å höra..
och ja det är en rotax motor på den modellen med med nåt semi insprut..

Nina
2009-03-16, 07:34
Ja, hoppas det går att fixa. Jag vet inte vad det kan vara men min GS hade liknande problem. Den gick från 2000 varv och uppåt, under 2000 varv tjuvstannade hojen. Felet kom inte varje gång heller utan nån gång ibland så man visste aldrig när den fick spel.

Felet min GS hade var gammalt bränsle i tanken, hade bara gått 210 mil på tre år, i stort sett bara inkörd. Lösningen är en hel flaska K-sprit och en hel flaska Injection Cleaner i tanken. Dagens bensin håller ungefär 1 mån, sen börjar den bli för gammal att använda.

Hoppas MC Proffsen (http://www.mcproffsen.se/) hittar felet, de brukar veta det mesta vad gäller BMW och Yamaha.

Mats Liifv
2009-03-16, 10:26
Gammalt bränsle kan ställa till en hel del problem. Brukar därför ha så lite soppa som möjligt i tanken när jag ställer in på hösten. Om man är ambitiös kan man även tömma tanken helt. När jag tar fram hojen på våren fyller jag upp med ny soppa och hojen funkar perfekt. Missade att tömma förgasaren en gång. Jösses vilka avlagringar det hade blivit. Ställde till ett elände, som slutade med att jag sålde hojen som den stod. Inte bara beroende på detta, men det blev droppen.....

Nina
2009-03-16, 10:38
Det jag menade med mitt inlägg var att ni kan prova med en flaska K-sprit och en flaska injection cleaner i tanken, om ni vet med er att hojen stått still en tid. Prova och se om det blir bättre, annars så ring MC Proffsen, de är duktiga. =)

Berätta gärna sen vad felet var, om fler skulle råka få samma problem.