handdator

Visa fullständig version : Framme



Nina
2009-02-23, 18:43
Det var värst, är folk bortresta? Inte många har reagerat på förra inlägget, att jag åker till Älvdalen.

Nu är jag framme, jag har hivat ur hojen och kastat in både kläder och mig själv på rummet och nu har jag ätit mat. Jag har givetvis kopplat upp datorn mot internet, det fungerar ganska bra, inte alls så himla segt som jag trott.

Vägen upp gick bra, mycket saltslask på vägarna och inte förrän en bit förbi Mora var vägsaltet mindre. I Älvdalen var det rena vintervägarna - utan salt. =)
Tycker bilen känns stabilare på riktig väg än moddig salt.
Här är verkligen fint, solen sken när jag kom fram.

I kväll är det filmvisning, hur man kör hoj i snö.
I morgon ska det sättas i praktiken, då är det kurs med hojarna på fältet, kommer bli skoj! =)

Ha en trevlig kväll. =)

Gert
2009-02-23, 18:49
Ha en trevlig kväll. =) Tack detsamma och lycka till.

Mats Liifv
2009-02-23, 19:27
Ser härligt ut med riktig vinter, det blir nog bra det där!
Kör försiktigt och var rädd om högerfoten. Säsongen är lång.....! :)

Nina
2009-02-23, 22:12
Jag har just tittat på film om olika tekniker man ska använda, nu blandar jag ihop alla fyra så det kommer bli skoj i morgon, he he he.

Vi gick också igenom klädsel och kyla, hur man ska klä sig och vad man ska kika på. Nu väntar sängen om en stund, är trött efter drygt 6 timmars bilfärd, det har varit en lång dag.

Ha det gott alla!

Jan-Olov
2009-02-23, 23:01
Ha en bra dag i morgon.

Ingemar
2009-02-24, 09:17
Spännande att läsa om dina äventyr,men vet inte riktigt om jag fattat det hela rätt. Ska du vara mc-ordonans under själva vasa-loppet eller har din vistelse där uppe inget alls med det att göra?
Hur som helst hoppas jag du får njuta av mc-åkningen och att hojen snällt går igång efter ett par kickar. Ha det gott. :)
Ingemar.

Nina
2009-02-24, 17:05
Nej, jag är inte med i nån frivillig organisation som FMCK, jag vill helt enkelt bara lära mig köra hoj i snö. :)