handdator

Visa fullständig version : Värstingmotorcykel Boss Hoss ZZ4



Sidor : 1 [2]

klaus
2012-01-30, 21:06
bilderna följde inte med förra inlägg,provar på nytt

Mats Liifv
2012-01-31, 08:26
Blir som vanligt spännande att se vad som hänt med din Boss Hoss under vintern! Snygga fälgar!:rock:

leffa
2012-02-01, 19:32
ska bli kul att se dom snart nog nu när säsongen snart är igång igen..:=)

klaus
2012-04-21, 22:56
min hoj har ett liv även efter detta, bra med miljövänliga saker :)
kolla flaskhållarna

Mats Liifv
2012-04-21, 23:22
Återanvändning är alltid rätt...:)

klaus
2012-06-16, 06:25
bifogar några bilder på 2012 looken,har visserligen gjort ytterligare ändringar sen bilderna togs :)

Figurehead
2012-06-16, 11:43
Hur lyckas du göra cykeln snyggare och snyggare varje gång?? =) Ser riktigt bra ut!
Upptäckte förresten härom dan att det rullar en Boss Hoss här i stan också! Kul att se en i verkligheten! Det är ingen liten cykel direkt!

klaus
2012-06-16, 14:43
tackar att du gillar mina ideer vad gäller hojens utseende
Jo, det finns ett 20 tal hojar spridda över Sverige, så chansen att se den i verklighet har ökat - var det den orangsfärgade du såg? Den är riktigt maffig,svårt att förstå om man bara sett bilder. Vi var 12 stycken på mötet i Nässjö,fint mullrande

klaus
2012-06-16, 14:51
en till bild från Nässjö

klaus
2012-06-16, 20:42
låg inte helt på latsidan under vintern - fick klart mitt andra Boss bygge i början av maj. Här några bilder, den rullar i Tyresö Stockholm nu

klaus
2012-06-16, 20:55
och bytte även framgaffel på en 8,4 liters big block
bild före och efter bytet

klaus
2012-06-16, 21:04
sommaren är kort, så pass på och njut
här en sommarbild, det går att åka på grusvägar även om det är inte så roligt med denna maskin

klaus
2012-08-22, 19:18
tog en bild om förarplatsvyn som den ser ut just nu,senaste nytt är handtagen,högtalarna,låga bränslelock och man kan tom se nya tutan på vänster sida

catrine
2012-08-26, 20:45
Eftersom min motorcykel verkar väcka olika känslor så tänkte jag starta ny tråd här.
Ni kan kolla mitt fotoalbum eller www.bosshoss.se eller www.mountainbosshoss.com
Säg din ärliga mening vad du tycker om den:rolleyes: ,skulle du vilja ha en själv-vill du ha råd och info isåfall? Varför tycker du om den? Vad är det som retar,är det priset,storleken,motorn,attityden eller kanske ägaren?:D Skulle du vilja ha något annorlunda,kom gärna med ideer:) (bakskärmen inte klar än)

V8 5700cc 435hästar 570Nm 620kg körklar 330bakdäck 700.000kr

hejsan! det är väl det som är meningen, att väcka uppmärksamhet. ang känslor, folk får väl tycka vad dom vill, huvudsaken är väl att ägaren är nöjd! för min del är den alldeles för kraftfull och dyr, lite mycket blanka saker men färgen är toppen. om ägaren kan jag bara säga, VÍLKEN KILLE!!

mvh catrine

Foosi
2012-08-26, 21:25
var och en blir salig på sitt sätt... är det någon mening slänga käft och pladdra om hur det ena eller det andra är bättre eller sämre... men som i alla sammanhang så stöter man på de dära besserwissers och däcksparkare som är bara så tråkiga att man får huvudvärk.
det där ehumm... fordonet är inget jag skulle vilja äga. ser mer ut som kylskåp på 2 hjul.
men vem fan bryr sig, min Wildstar var täckt lite här och där med diverse Malteserkors och skit ;(
en del åker omkring med vurpollon som skall efterlikna Tysk Krigshjälm...och inte ens skyddar skallen vid en ordentlig smäll... tja smaken är somsagt personlig... personligen skulle jag aldrig få för mig åka omkring med nåt som ens skulle föra tankarna till en Tysk soldat från andra världskriget....... men det är ju jag det !
Det som är kul i mellanmjölkens toffelhjälteland nummer ett är att alla jämt kan lösa andras problem.... men inte sina egna ;o)

Olle Å
2012-08-27, 10:04
tog en bild om förarplatsvyn som den ser ut just nu,senaste nytt är handtagen,högtalarna,låga bränslelock och man kan tom se nya tutan på vänster sida

Visst är hojen häftig och väcker en hel del uppmärksamhet.
Personligen tror jag inte att jag skulle kunna ha en sådan, eftersom jag gärna vill ut på diverse små skitvägar och se mig omkring.:):):)

V Saarela
2012-08-27, 10:35
Den är ju så sanslöst häftig så man får tårar i ögona. Klart som tusan man skulle vilja ha en och den som säger nåt annat ljuger :)
Dock så passar den ju inte in i mitt huvudsakliga användane av hoj, det skulle då inte vara den enda hojen i garaget.

Hamre
2012-08-27, 19:35
Klart som tusan man skulle vilja ha en och den som säger nåt annat ljuger :)
.

Då måste jag ljuga, för jag skulle inte ta emot om dom:thumpdown: så slängde KLUMPEN efter mej!!!
Duger möjligen som moring, då slipper en se skiten!

engström67
2012-08-27, 20:37
Jag ljuger med faktiskt.Visst dom är häftiga på sitt vis och Klaus har ju gjort ett kanon jobb med sin.Den är riktigt snygg,och maffig med sin v8,helt klart men skulle aldrig köpa en.Alla har ju inte samma smak,då skulle ju alla åka lika hoj,hur kul skulle det vara:)

V Saarela
2012-08-28, 09:29
Va trista ni var :)

Ove
2012-08-28, 10:44
Va trista ni var :)

:dito: Instämmer!

:) Klaus bygger om och till på ett sätt som fjärmar sig från vad jag ser som motorcykel. Men vaddå? Det är hans sak och idé om hur han vill ha den. Se på den som en tavla eller hellre som en körbar skulptur. :cool:

:rolleyes: Jag vill heller inte ha och skulle absolut inte våga köra den för en vältning skulle vara jädrans retlig (:eek::eek:) men att se på ett riktigt gott arbete gör aldrig ont! :adore:

V Saarela
2012-08-28, 15:56
En såndär Hossfly(längst ner i länken) skulle väl inte vara så pjåkigt?

http://www.bosshoss.se/page.asp?id=396

engström67
2012-08-28, 18:56
:dito: Instämmer!

:) Klaus bygger om och till på ett sätt som fjärmar sig från vad jag ser som motorcykel. Men vaddå? Det är hans sak och idé om hur han vill ha den. Se på den som en tavla eller hellre som en körbar skulptur. :cool:

:rolleyes: Jag vill heller inte ha och skulle absolut inte våga köra den för en vältning skulle vara jädrans retlig (:eek::eek:) men att se på ett riktigt gott arbete gör aldrig ont! :adore:

Nog skulle jag våga prova,inget problem.Men priset en halv miljon:eek::eek: det får man ju en ny äventyrshoj och en ny snabbare kawa zzr1400:).

Ove
2012-08-28, 20:36
Nog skulle jag våga prova,inget problem.Men priset en halv miljon:eek::eek: det får man ju en ny äventyrshoj och en ny snabbare kawa zzr1400:).

:p Menojojojdå! För min del skulle jag nog få 20talet hojar för den summan. Men vi spelar nog inte i samma division men det var väl inte det frågan gällde utan vilket jobb Klaus lagt ned på hojen. :rolleyes: :cool:

engström67
2012-08-28, 23:18
:p Menojojojdå! För min del skulle jag nog få 20talet hojar för den summan. Men vi spelar nog inte i samma division men det var väl inte det frågan gällde utan vilket jobb Klaus lagt ned på hojen. :rolleyes: :cool:

Javisst gör han och det skrev jag ju tidigare med.Har träffat han och hojen och tittat riktigt på den.Fantastiskt fin,men ej min smak.:)

klaus
2012-08-29, 16:37
Tackar att ni visar intresse för min hoj och bygget av den, det är roligt att även dom som inte alls gillar hojen håller koll på vad som händer. Jag själv har nog inte nån vidare koll på dom hojtyper jag är inte intresserad av, på utställningar är jag visst öppen för allt, för ibland kan man få riktigt bra ideer av någon annan.
Hossfly är en riktigt frän maskin,strypt att gå max 25 km/t, men det går kanske att fixa :)
Om jag nånsin behöver en gräsklippare så skaffar jag en sån och fixar klippardelen till, annars har jag tänkt att när det är dags för en rollator så då skaffar jag en Hossfly och fortsätter att köra omkring med en V8,barstolen går säkert att byta till en bekväm fåtölj :p
Aldrig i livet en eldriven rullstol - livet är en V8,även i livets slutskede

Lite framtidsinfo
Två dagar efter att jag monterat mina sprillans hjul kom jag på lösningen hur man kan ha en 360 bred bakhjul på hojen, så jag beställde en sådan,kanhända att jag hinner få den innan sesongen är över,vi får se. Lite tråkigt med att jag hann köpa ett nytt 330 som är på plats bara under övergången, men sånt händer :o
Kommer också byta till tryckluftsdämpare bak lite längra fram och i och med detta skulle hojen vara färdig (kommer säkert hitta nåt smått o gott ändå, men i stort sett)

klaus
2012-10-11, 17:36
körde en runda till Strängnäs,här några bilder som hojen ser ut just nu. Hoppas på några till rundor innan körsesongen är över

klaus
2012-10-25, 07:24
största Bossen (740cui) 12.100cc, ca 1.000 hästar,byggd i Tyskland, skall ha dansk ägare, pris ca 2 miljoner sek. Bild tagen Bossmötet i Tyskland 2011

Olle Å
2012-10-25, 08:50
största Bossen (740cui) 12.100cc, ca 1.000 hästar,byggd i Tyskland, skall ha dansk ägare, pris ca 2 miljoner sek. Bild tagen Bossmötet i Tyskland 2011

Lite för stora hojar för mig. Vad jag förstått, så har Klaus lagt ner väldigt mycket tid på sin röda Boss. Den svarta dansken verkar vara mera fabriksfärdig.
En personlig reflektion är att typen på dansken tilltalar mig mera med en brantare framgaffel och inte så mycket krom.
Undrar vad dansken har för teoretisk toppfart. Går nog inte att varva ur den för fullt utan specialkåpor.:):)

engström67
2012-10-25, 13:07
förvånande var 2 miljoner sitter,måste vara byggkostnad mycket av det.Visst 740ctum motor kostar ju lite,men jag vet ju vad en fabriksny 502,a kostar, låda.Sedan 2hjul en ram och bromsar,men den var riktigt läcker:)

räven
2012-10-25, 14:30
Kylaren är ju gigantisk, förstör en del av intrycket

Molgan
2012-10-25, 16:37
förvånande var 2 miljoner sitter,måste vara byggkostnad mycket av det.Visst 740ctum motor kostar ju lite,men jag vet ju vad en fabriksny 502,a kostar, låda.Sedan 2hjul en ram och bromsar,men den var riktigt läcker:)
Man köper inte hojar, eller något annat heller, till självkostnadspris. Priset styrs inte av hur mycket material det är i hojen, det styrs av vad folk är villiga att betala. De som köper Bossar är inte ute efter någon billig pendlarhoj utan en fet motor på hjul och är inte rädda för att betala för det.

För övrigt, och detta är inte riktat specifikt till dig engström, tycker jag det har blivit lite gnälligt här på forumet, och folk verkar mest racka ner på allt som inte faller just dem på läppen. Uppskatta bossen för vad det är, en galen hoj. Jag är inte spekulant, har varken råd eller intresse då hojen är så långt bort från mina önskemål man kan komma, men visst är den roligare att se och höra på än tex en dussinhoj som min? Gaska upp er, hoj är skoj i alla former och färdsätt!

klaus
2012-10-25, 17:10
jo,hojen är direkt från byggfirman - dom är förtjusta i svart,den förra byggen på 620cui var också svart, jag hade nog velat ändra på en hel del saker, men smaken är ju olika,huvudsaken är att man är nöjd med sitt.Denna har originalvinkel på framgaffeln,bara slipon rören lagda ovanpå för att utseendet ska bli lite maffigare. Jag klarade inte att hantera den branta gaffelvinkeln,vred jag för mycket så hamnade cykeln i obalans och med 600kg så kunde jag inget göra,när man har lyft upp cykeln ett antal gånger så bytte jag gaffelkrona och problemet försvann - ungefär hälften av Bossägarna har bytt,resten är nöjda som det är. Apropå kylaren så har denna samma som min men en ny variant av kylarkarmen som gör intrycket att det är större,jag gillar inte karmen överhuvudtaget så tog bort min. Tyvärr genererar V8 en hel del värme så det är svårt med en pytteliten kylare - håller med att den är stor men det är bara att gilla läget.
Ang priset så är mycket skatter och tullar - min hoj kostar 40.000$ i USA, ca 280.000sek - här kostar den nästan det dubbla med moms, tull och skatt. Visst, tar man bara kostnaden på delarna så får byggaren en bra slant,men sånt är livet - den säljs inte längre som byggsats ,och jag kan unna uppfinnaren sin andel,den är han värd.

engström67
2012-10-25, 20:05
Man köper inte hojar, eller något annat heller, till självkostnadspris. Priset styrs inte av hur mycket material det är i hojen, det styrs av vad folk är villiga att betala. De som köper Bossar är inte ute efter någon billig pendlarhoj utan en fet motor på hjul och är inte rädda för att betala för det.

För övrigt, och detta är inte riktat specifikt till dig engström, tycker jag det har blivit lite gnälligt här på forumet, och folk verkar mest racka ner på allt som inte faller just dem på läppen. Uppskatta bossen för vad det är, en galen hoj. Jag är inte spekulant, har varken råd eller intresse då hojen är så långt bort från mina önskemål man kan komma, men visst är den roligare att se och höra på än tex en dussinhoj som min? Gaska upp er, hoj är skoj i alla former och färdsätt!

Nej det förstår jag ju att det inte är riktat specifikt till mig:)har knappast gnällt om hojen och tyckte jag skrev tidigare att Klaus lagt ner ett kanonhoj på sin hoj och den var riktigt snygg,och nu den senare var ju riktigt läcker som ja sa:)Det är kul med alla hojar och var och en väljer vad man vill ha:)Men tycker ju att 2 miljoner låter sjukt mycket ändå,jag menar jag tycker ett konstverk och tekniskt avancerad maskin som typ duccati Panigale eller aprilla rsv4 för runt fjuttiga 200000är mycket och dom ska ju också hit.

klaus
2012-12-13, 15:24
Ducati och Aprilia är inom eu så slipper strafftullar.
Hittade en bild från Japan med en 360 bakhjul och sen en bild troligen från USA med riktikgt fett bakhjul

Olle Å
2012-12-14, 09:43
Ducati och Aprilia är inom eu så slipper strafftullar.
Hittade en bild från Japan med en 360 bakhjul och sen en bild troligen från USA med riktikgt fett bakhjul

Tycker nog man har lämnat vad man menar mc-åkning i sig med dessa hojar. Verkar mest vara någon sorts uppfinnarjocke som klivit fram. Måste säga att deras skapelser väcker den uppmärksamhet, som kanske var meningen. Den skäggige mannens skapelse är ett otroligt bygge i sig, vilket man måste beundra. Har nog behövt klura många timmar.
Om man kör en sådan hoj, så behöver man ju ingen trike i allafall.:cool:

klaus
2012-12-14, 17:31
Jo,håller med dig Olle att hojen är ett klurigt bygge,V8 sitter på tvären,jag är mest förundrad över styret,ser lite klent ut

Olle Å
2012-12-14, 18:26
Jo,håller med dig Olle att hojen är ett klurigt bygge,V8 sitter på tvären,jag är mest förundrad över styret,ser lite klent ut

JO visst verkar det så. Även om det är gjort av krommolybdenstål, så harmonierar det ju inte alls på hojen. jag tycker det är alldeles för högt för att man skall kunna köra den hojen. Tala om aphängsstyre. Med ett lägre och ett mycket kraftigare styre, så hade hojen fått ett visst tufft stuk.:):)

klaus
2013-01-16, 19:50
då var det klart med monteringen av mitt nya 360-30-18 bakdäck,en maffig sak, och nya tryckluftsdämpare bak, nya bakskärmen får jag nog klura ett tag till. Inte helt fel med lite vinterpyssel

Pronby
2013-01-16, 21:17
Jag får nog i ärlighetens namn säga att jag nog inte hade velat ha en själv, framförallt inte pröjsa för en, men fy fan vad cool! Brutalt häftig!

Markus
2013-01-17, 10:33
Hade verkligen velat se denna hoj på riktigt, även om jag nog tycker att det är lite ”mycket” så kan jag inte låta bli att bli lite imponerad av storleken och troligen kraften den besitter.

engström67
2013-01-17, 18:46
då var det klart med monteringen av mitt nya 360-30-18 bakdäck,en maffig sak, och nya tryckluftsdämpare bak, nya bakskärmen får jag nog klura ett tag till. Inte helt fel med lite vinterpyssel

Snacka om fett bakdäck:):) Lär ju vara som att bryta runt en Finlandfärja i kurvorna:):).Men ser ju coolt ut och är väl det som är meningen.

rolfmm
2013-01-17, 19:18
:cool: 360 är dritbrett på vilken bil som helst, på en hoj är det......... :eek: :):)

klaus
2013-01-17, 22:00
provkörde den i måndags och märkte ingen skillnad i kurvorna mot min gamla 330,hojens vikt på 600kg gör att det är inga problem att lägga den i svängarna

Martin454
2013-01-18, 19:47
Trots att jag bara är en liten skit på ca 75kg, har jag ägt och kört många mil på en ZZ4.....

En skit kul hoj som verkligen upplevs bäst mellan 40-200km/h bara dra i rullen och hålla i sig....
Och den är förvånansvärt välbyggd och ballanserad, mycket behagligare körupplevelse än en gammal Harley Chopper

Var sveriges yngsta ägare av Boss Hoss.... Sålde den och använde pengarna till handpenning på ett hus i stället.....

klaus
2013-02-04, 04:00
utställd på mc mässan i Stockholm 2013

klaus
2013-07-25, 01:38
så ser hojen ut just nu med förlängda avgasrör

Allaandranamnvarupptagna
2013-07-25, 12:27
Sjuk motor, såg denna på mc mässan i sthlm och blev förtjust! Hur är detta monster att köra igentligen ? inte så mycket aktiv körning i kurvorna misstänker jag?

klaus
2013-09-27, 00:38
inga problem med kurvorna,har kört serpentinvägar i Tyskland och Norge står på reslistan. Det enda jag inte gillar att köra är grusvägar men om man tar lite varsamt så går det med. Har kört nu 5000mil på fem år och gillar åkningen, alla har ju sina kriterier men för mig är detta hoj helt optimal oavsett om jag åker till korvmojen eller gör en tur på 200mil på ett dygn. Åker till Göteborg idag och tillbaks till Stockholm på söndag, blir troligen sesongens sista långtur.
Gillar man vridet och accet så är det svårt att hitta nåt bättre, och man sitter så väldans bekvämt också

engström67
2013-09-27, 20:31
inga problem med kurvorna,har kört serpentinvägar i Tyskland och Norge står på reslistan. Det enda jag inte gillar att köra är grusvägar men om man tar lite varsamt så går det med. Har kört nu 5000mil på fem år och gillar åkningen, alla har ju sina kriterier men för mig är detta hoj helt optimal oavsett om jag åker till korvmojen eller gör en tur på 200mil på ett dygn. Åker till Göteborg idag och tillbaks till Stockholm på söndag, blir troligen sesongens sista långtur.
Gillar man vridet och accet så är det svårt att hitta nåt bättre, och man sitter så väldans bekvämt också

Är nog knappast nån kurvmaskin om man jämför med andra hojar,men hiskeligt vrid och acc säger sig självt:).Och 200 mil på ett dygn är ju inget problem om man bara kör och stannar för tankning bara.Körde 118 mil i somras i ett sträck,tog ca 14timmar och då var det 150-160kmt på autobahn mycket och 30-50över gällande hela vägen från Helsingborg till Borlänge så det är nog inget problem med 200 mil heller;)

klaus
2013-09-30, 00:39
poängen är att köra 200mil lagligt (det är Iron Butt) på 24timmar
Hojen är inte sån kurvmaskin som du förväntar, men jag gillar att köra kurviga vägar med den,känns nåt extra att kunna luta rejält med en över 600kg tung maskin och få den att gå som man vill - har inte fått den känslan med nån annan hoj (och har kört många nu)
Men som sagt, alla får vi bli lyckliga på vårat sätt :)

engström67
2013-10-01, 12:45
poängen är att köra 200mil lagligt (det är Iron Butt) på 24timmar
Hojen är inte sån kurvmaskin som du förväntar, men jag gillar att köra kurviga vägar med den,känns nåt extra att kunna luta rejält med en över 600kg tung maskin och få den att gå som man vill - har inte fått den känslan med nån annan hoj (och har kört många nu)
Men som sagt, alla får vi bli lyckliga på vårat sätt :)

Helt klart:)Ja har man ett helt dygn på sig så förstår jag att man kommer 200mil i laglig fart och endast korta stopp.Personligen åker jag inte när det är mörkt pga allt vilt som rör sig då,helt onödigt och ingen njutning när man inte ser nått:rolleyes:

Knarr
2013-10-01, 14:56
Om du nån gång ska "byta upp dig" så får det väl lov o bli en sån här :D

bjLflgbK53I

Knarr
http://i1108.photobucket.com/albums/h411/Rund_Funken/moped2_zpscef4a608.gif

klaus
2013-10-01, 15:42
har sett flera varianter av dessa hojar med flygplansmotor,tyvärr har dom ingen estetik som tilltalar mig, så får nöja med att byta upp mig till större Boss Hoss - det optimala vore 12.100cc men så mycket pengar kan jag nog inte skrapa ihop,får nog fortsätta fixa finansiering till 6.200cc :)

Ankan1
2013-10-01, 16:22
Mr Millyard,s Viper mc ser ju faktiskt ut som en hoj med ett himla roande V12 ljud.

t43XDDzXY-8

jrutgers
2013-10-01, 21:19
Mr Millyard,s Viper mc ser ju faktiskt ut som en hoj med ett himla roande V12 ljud.

t43XDDzXY-8

Inte lätt å köra den hojen med lätt böjda armar, om man inte är orangutang.

Jag har all respekt för andra som föredrar hojar som dessa men, jag tycker inte det är hoj längre.
Blir lite traktorpulling över det på ngt sätt.
Jag gillar när det bruppar å brummar men det är lite för övermotoriserat för min smak.

Kakel_anders
2013-10-02, 06:52
Inte lätt å köra den hojen med lätt böjda armar, om man inte är orangutang.

Jag har all respekt för andra som föredrar hojar som dessa men, jag tycker inte det är hoj längre.
Blir lite traktorpulling över det på ngt sätt.
Jag gillar när det bruppar å brummar men det är lite för övermotoriserat för min smak.

För oss som vill ha lite mindre motor och lite mera... ja inte vet jag :)

http://www.youtube.com/watch?v=bKHz7wOjb9w

jrutgers
2013-10-02, 07:34
Den var ju fiffig! Fast det är gött med elstart!:D

engström67
2013-10-02, 07:50
Tycker det börjar spåra ur:rolleyes:Jag håller mig till min äventyrsmaskin som är bra på allt och snabbare än alla dom där när det svänger:)

Olle Å
2013-10-02, 09:39
Tycker det börjar spåra ur:rolleyes:Jag håller mig till min äventyrsmaskin som är bra på allt och snabbare än alla dom där när det svänger:)

Finns väl som vanligt två läger. Ett som måste ha så många hkr som möjligt och de som nöjer sig med de de använder:D:D:D:D

jrutgers
2013-10-02, 14:04
Finns väl som vanligt två läger. Ett som måste ha så många hkr som möjligt och de som nöjer sig med de de använder:D:D:D:D

Tror tom att det är med oss som med båtägare. Dvs. Det JAG har är bäst.
Öron som har Yamaha tycker dom är superbästaste i hela vida världen och dom som har Mercury tycker dom är obeskrivligt väldans bäst. Åsså grabbar man Sins emellan utan att ens ha testat något annat.

Men det är kul, för det skulle ju vara någorlunda förödande för ett diskussionsforum om det inte fanns något att diskutera :D

klaus
2013-10-02, 17:14
Millyard Viper är bara V 10 , Boss Hoss tillverkade 2005 10st modeller med Viper V 10 och jag gillar den lösningen bättre
problemet med V 10 och V 12 är att motorn blir så lång och då måste man hitta en snygg lösning för att få styret tillräckligt långt bak, den största V 8 är inte lika lång så hojen förblir mer estetisk
sen behöll Millyard kedjan ,vilket inte riktigt tål vridet
men annars gillar jag hans hembygge

klaus
2014-01-28, 17:05
köpt nya bromsar till hojen
blir ventilerade dubbelskivor
har tänkt likadana fram,men dom får vänta lite

Olle Å
2014-01-28, 20:30
köpt nya bromsar till hojen
blir ventilerade dubbelskivor
har tänkt likadana fram,men dom får vänta lite

Vad har du för mål med ditt byggande? Om den blir färdig någon gång kommer du börja med ett nytt projekt då?:):)

rolfmm
2014-01-28, 21:37
Kan man bli färdig? :rolleyes:

klaus
2014-01-30, 02:16
syftet för mig är att förbättra det befintliga på hojen eller bara byta till något som jag själv tycker ser snyggare ut. Än så länge har det kommit ut nya trevliga saker i snabbare takt än jag hunnit med, så just nu ligger jag lite efter, men det är inte så värst mycket kvar.
Har just nu 11 motorcyklar i garaget för service innan sesongen börjar så jag behöver egentligen inget nytt projekt :)
Men visst,har blivit erbjuden en 10.100cc Boss som jag funderar väldigt allvarligt på och sen var det en ren byggprojekt att färdigställa en brandskadad Boss men där räknar jag fortfarande på ekonomin om det är värt besväret, vill ju inte gå med förlust

2hjulkul
2014-01-30, 18:47
Inte dålig, inte dåligt! :)

klaus
2014-02-01, 22:10
här en bild från sommarens utflykter,måste nog säga att 360 däcket överträffade alla förväntningar

klaus
2014-03-08, 16:49
nu är nya bromsen på plats :)

TheCrow
2014-03-08, 16:57
Apropå projekt

/F

pewa
2014-03-13, 05:42
Tråd rensad

Eftersom nivån blev väl låg är hela diskussionen om hojval i slutet av tråden borrtagen.
Vissa inlägg var lägre än andra, men det gick inte att dela upp på något bra sätt utan får bli såhär.

Ove
2014-03-13, 09:36
:shakehands: Tack för det pewa!

Knarr
2014-03-13, 13:13
Mina inlägg var inte låga. Oh well.

Knarr
http://i1108.photobucket.com/albums/h411/Rund_Funken/flip.gif

jrutgers
2014-03-13, 22:14
Rätt beslut..rena sandlådan..


Sent from my iPad using Tapatalk

Olle Å
2014-03-14, 09:25
Tråd rensad

Eftersom nivån blev väl låg är hela diskussionen om hojval i slutet av tråden borrtagen.
Vissa inlägg var lägre än andra, men det gick inte att dela upp på något bra sätt utan får bli såhär.

Hojvärlden är ju rätt lika hästvärlden, som jag är mycket väl insatt i. Där råder oxå ett visst tryck att skaffa en likadan häst eller en " finare " än de andra.
Det finns ju en klubbmentalitet bland hojåkarna där alla helst skall ha likadana typer av hoj för att vara med.
Man måste kunna acceptera att folk har olika åsikter när det gäller hojval.
Framför allt skall man inte raljera och vara spydig över en annans hojval.
Man kan ju framhålla en viss typ av hoj, men inte anse att andra är mindre värda för det...............:hmmmm2::hmmmm2::hmmmm2:

Darkman
2014-03-22, 07:42
här en bild från sommarens utflykter,måste nog säga att 360 däcket överträffade alla förväntningar

Riktigt fett däck. Måste dock fråga hur du hanterar kurvor? Har nämligen för mig att bredd över 220 gärna vill gå rakt fram?

klaus
2014-03-24, 00:47
Då har du troligen aldrig kört med brett bak
Fabriksoriginal på den tiden när jag köpte hojen var 230 bak (Intruder 1800 och Ducati Diavel har fabriksmonterat 240 bak)
Hojens vikt och vrid gjorde att jag bytte till 330 nästan omgående och fick bra mycket bättre köregenskaper, men det var bara 17" ,så trots att jag höjde baken på hojen så skrapade jag ibland i vid svängarna
Nu med 18" och 360 så är allt detta borta,funkar suveränt på kurviga vägar, nu kan jag verkligen lägga hojen i svängarna.
( trots att det är 360, så är det faktiskt ett mc däck)

har en bekant i England som bygger en V8 med 360 bak och 250 fram, där är jag lite fundersam,intressant att se när hojen blir klar

Darkman
2014-03-24, 02:04
Då har du troligen aldrig kört med brett bak
Fabriksoriginal på den tiden när jag köpte hojen var 230 bak (Intruder 1800 och Ducati Diavel har fabriksmonterat 240 bak)
Hojens vikt och vrid gjorde att jag bytte till 330 nästan omgående och fick bra mycket bättre köregenskaper, men det var bara 17" ,så trots att jag höjde baken på hojen så skrapade jag ibland i vid svängarna
Nu med 18" och 360 så är allt detta borta,funkar suveränt på kurviga vägar, nu kan jag verkligen lägga hojen i svängarna.
( trots att det är 360, så är det faktiskt ett mc däck)

har en bekant i England som bygger en V8 med 360 bak och 250 fram, där är jag lite fundersam,intressant att se när hojen blir klar

Har kört hoj med bredare bakhjul än mitt men inte lika brett som ditt och mig veterligen så gör breda bakdäck att hojen vill trycka sig igenom kurvan istället för att följa den, lite som understyrning, att vilja gå rakt fram.

Olle Å
2014-03-24, 10:04
Har kört hoj med bredare bakhjul än mitt men inte lika brett som ditt och mig veterligen så gör breda bakdäck att hojen vill trycka sig igenom kurvan istället för att följa den, lite som understyrning, att vilja gå rakt fram.

Kanske jag nu stoppar huvet i snaran, men är det inte så om man tänker på geometrin, att om man breddar ett bakhjul, så flyttar du ju hojens centrumspår ganska långt utåt från dess medellinje. Därför måste ju även framhjulet breddas.
Utan breddning i fram, så kommer ju hojen gå snett som en hund vid nerlägg och då bli understyrd. Det måste vara harmoni mellan de olika breddningarna.:rolleyes:
Frågan som uppstår är ju, om man får en jäkligt kvick hoj genom böjarna med bredare däck fram??:confused::confused:

Darkman
2014-03-24, 21:08
Frågan som uppstår är ju, om man får en jäkligt kvick hoj genom böjarna med bredare däck fram??:confused::confused:

Ser man GP-förare så verkar man köra 125/600R16.5 respektive 190/650R16.5 och hojarna ligger ju nästan raklånga i kurvorna. Standardhojar brukar ha 120 resp. 190 så stor skillnad är det inte. Skulle bredare däck vara bättre skulle GP-förare använda det.

engström67
2014-03-24, 21:16
Ser man GP-förare så verkar man köra 125/600R16.5 respektive 190/650R16.5 och hojarna ligger ju nästan raklånga i kurvorna. Standardhojar brukar ha 120 resp. 190 så stor skillnad är det inte. Skulle bredare däck vara bättre skulle GP-förare använda det.

:shakehands: Ja eller hur.Åkte yamaha fjr 1300 förut och den har 120/17 fram och 180/17 bak och rätt potent i kurvorna,men den jag har idag är ett snäppe kvickare när det svänger.110/19 fram och 150/17 bak.

klaus
2014-03-25, 04:12
frugans hoj hade 120-17 fram och 240-17 bak från fabrik
jag har haft 130-16 och 140-18 och 150-18 fram ,och 230-15 och 330-17 och 360-18 bak
bästa kombinationen var 140 fram och 360 bak - för mig
Sedan verkar ni glömma bort att det är frågan om en hoj som väger över 600kg och är nästan 3m lång, det är lite andra förhållanden än små GP hojar, tror inte att 360 däck på dom skulle vara nån hit.
Mitt nuvarande däck är bara 13cm bredare än original,alltså drygt 6cm per sida, påverkar inte alltför mycket köregenskaperna från originalet, men jag upplever ändå en klar fördel för mig. Det som känns bäst för mig är att när jag lutar rejält så går hojen fri tack vare att det breda bakdäcket flyttar linjen lite i sidled, min hoj är ju 70cm bred längst ner och har bara 11cm markfrigång.
När ni jämför, har synpunkter eller åsikter så försök att ha rätt utgångspunkt.
Har själv inte kört några små hojar så kan inte yttra så värst mycket i jämförelse, frugans lilla Ducati är bara på 200kg och 1200cc och har 170hästar

engström67
2014-03-25, 20:40
frugans hoj hade 120-17 fram och 240-17 bak från fabrik
jag har haft 130-16 och 140-18 och 150-18 fram ,och 230-15 och 330-17 och 360-18 bak
bästa kombinationen var 140 fram och 360 bak - för mig
Sedan verkar ni glömma bort att det är frågan om en hoj som väger över 600kg och är nästan 3m lång, det är lite andra förhållanden än små GP hojar, tror inte att 360 däck på dom skulle vara nån hit.
Mitt nuvarande däck är bara 13cm bredare än original,alltså drygt 6cm per sida, påverkar inte alltför mycket köregenskaperna från originalet, men jag upplever ändå en klar fördel för mig. Det som känns bäst för mig är att när jag lutar rejält så går hojen fri tack vare att det breda bakdäcket flyttar linjen lite i sidled, min hoj är ju 70cm bred längst ner och har bara 11cm markfrigång.
När ni jämför, har synpunkter eller åsikter så försök att ha rätt utgångspunkt.
Har själv inte kört några små hojar så kan inte yttra så värst mycket i jämförelse, frugans lilla Ducati är bara på 200kg och 1200cc och har 170hästar

Håller med dig.Vi snackar ju om helt olika hojar.Klart det är skillnad.Men även om man har en v8 med massa pulver så behöver det ju inte vara en kurvräser.Och är väl inte meningen att det ska vara det heller.:) Jag har ej provat någon,men är rätt övertygad om att Diaveln är betydligt snabbare på kurviga vägar.Men som sagt har ju ingen betydelse.Du gillar hojen och den är mäktig vare det svänger eller ej.:)

TheCrow
2014-03-25, 22:53
Saker och ting är ju häftiga på olika sätt. En F1:a tar ju inte bort kicken i en Top Fuel heller... Kunde man så hade man väl en av varje sort :D

/F

Helgoson
2014-03-31, 20:24
Du ville ha omdömen ang din Boss Hoss. Snygg och stor, men jag skulle inte vilja ha en sån. Ser ut att vara svår att hantera bla. Men den är säkert en dröm att köra när man väl kommit i rull. vad har du för lyft för hojen? Knappast Biltema...eller?

klaus
2014-04-01, 04:02
använder vanlig garagedomkraft och pallbockar
knappast svårhanterlig tycker jag, och definitivt dröm att köra och särskilt att lyssna :)

engström67
2014-04-08, 09:42
Nog finns det vrid så det räcker :) Men som dom flesta fordon från Usa så går det snabbt,RAKT fram.;)

http://www.frequency.com/video/o-que-acha-de-enfiar-um-motor-v8/146276342

klaus
2014-04-08, 13:40
jo,det finns gott om filmer där man bränner gummi. Du får väl leta reda på en där dom kör på kurviga vägar också.

Olle Å
2014-04-08, 14:46
jo,det finns gott om filmer där man bränner gummi. Du får väl leta reda på en där dom kör på kurviga vägar också.

Finns det verkligen någon amerikansk båge som går att köra fort med om det är riktigt kurvigt?:confused:
Dom är väl inte byggda för det.

Hamre
2014-04-08, 16:12
Finns det verkligen någon amerikansk båge som går att köra fort med om det är riktigt kurvigt?:confused:
Dom är väl inte byggda för det.
Det finns ju några Buell modeller som är lite sportigare stuk på! En sån hade jag kunnat tänkt mej, det är så nära en Amerikansk hoj jag kan komma!

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk

TheCrow
2014-04-08, 17:38
Vilket land är världsmästare på att bygga långa raka highways?

/Freddo

Olle Å
2014-04-08, 18:19
Vilket land är världsmästare på att bygga långa raka highways?

/Freddo

Frågan är om det inte är aussies.:)
:Frånsett beläggninen då.

engström67
2014-04-09, 02:08
jo,det finns gott om filmer där man bränner gummi. Du får väl leta reda på en där dom kör på kurviga vägar också.

Nä behövs ej.Jag vet att alla customhojar inte riktigt hänger med när det svänger.

Intruder
2014-04-13, 03:16
Nja http://www.youtube.com/watch?v=0nrMQ3QwyPo ;-)

Olle Å
2014-04-13, 08:28
Nja http://www.youtube.com/watch?v=0nrMQ3QwyPo ;-)

Deltog i en Knixkurs anordnad av SMC. En Goldwing framfördes av en dam, och flera andra glidare, var i den ena gruppen. Var en väsentlig skillnad på den hojen och de andra när det gällde kurvtagningsförmåga. Kanske det berodde på att det var manliga förare på de andra glidarna??:eek::D:eek::rolleyes:

engström67
2014-04-13, 15:57
Men goldwing är ju ingen glidare.1800.an pinar på rätt bra faktiskt


Skickas från min iPhone via Tapatalk

TheCrow
2014-04-13, 16:06
En stor skillnad är väl att GW har sina fotpinnar betydligt högra upp än de flesta cruisers. De tar i jäkligt tidigt och sätter gränserna för vad som funkar och inte.

/F

klaus
2014-04-15, 15:19
japp,och där kommer mitt 360 bakdäck som flyttar linjen utåt så jag kan luta bra mycket mer och köra snabbare i kurvorna :)

engström67
2014-04-15, 18:43
japp,och där kommer mitt 360 bakdäck som flyttar linjen utåt så jag kan luta bra mycket mer och köra snabbare i kurvorna :)

Happ:cool:

klaus
2014-07-16, 06:25
kört nu slut på min första 360 däck, den höll 15.000km - får väl vara sådär nöjd, med bara 5mm mönsterdjup som sprillans så höll den väl ok länge
Hade inga problem att montera av och på och balansera, så nu är det nytt på igen och känns bra att dra repor igen :)

klaus
2014-07-17, 00:02
idag bytte olja på framgaffeln och glidpackningarna, intressant jobb - borde gjort det för länge sen, den gamla oljan var som bara svart tunt vatten, och gaffeln kändes väldigt skumpig, men nu är det som nytt igen, vilken skillnad - kändes riktigt bra på provkörningen när jobbet var gjort :)

klaus
2014-09-28, 21:07
lite körbilder :)

swedan
2014-09-29, 08:45
Det ser nästan ut att vara mot naturlagarna när bakdäcket ligger an mot vägen med ytterkanten.
Inga problem att lägga ned den i kurvorna?

klaus
2014-09-30, 02:31
nej, den är väldigt lätt att lägga ner i kurvorna.
kolla insidans fot, nästan i marken,så detta är max nedlägg om jag inte flyttar fotpinnarna högre upp :)

engström67
2014-09-30, 20:53
nej, den är väldigt lätt att lägga ner i kurvorna.
kolla insidans fot, nästan i marken,så detta är max nedlägg om jag inte flyttar fotpinnarna högre upp :)

Den måste ju vara besvärlig i tvära kurvor om det ska gå undan,

klaus
2014-10-01, 10:05
kör inte på gokartbanor
allmänna vägar inga problem om man håller hastighetsbestämmelserna
kört mycket serpentinvägar och det går tillräckligt undan
bakdäckets ytterkant är ca 1/3 av däcket = 120mm, väldigt bred kontaktyta

klaus
2014-12-01, 01:15
sista utekörningen för sesongen i lördags, några bilder som hojen ser ut just nu.
14.000km blev det för denna sesong, totalt över 63.000km och hojen ser fortfarande ok ut :)

klaus
2014-12-01, 01:21
ska försöka få till bakskärm under vinteruppehållet.
Denna är av plåt och 380 bred, mycket jobb att se fram emot

Mats Liifv
2014-12-02, 12:53
Tror en snygg bakskärm kommer att höja totalintrycket av hojen rejält!

Olle Å
2014-12-04, 10:55
ska försöka få till bakskärm under vinteruppehållet.
Denna är av plåt och 380 bred, mycket jobb att se fram emot

Hoppas du får till det lite snyggare för jag tycker den ser lite rumphuggen ut:):):
Förhoppningsvis får vi väl se några bilder så småningom.

klaus
2015-02-24, 02:27
projektet går långsamt men så här långt har jag kommit

klaus
2015-02-24, 02:35
mer bilder
försökte få bilder rättvänt men gick inte

Foosi
2015-02-24, 07:39
skall bli kul och se resultat. kanske en träff någon gång till sommaren. brukar ni hitta på nåt sånt här förresten ? Alltså förutom tranträffen ?

swedan
2015-02-24, 11:16
Blir nog riktigt snyggt det där!

räven
2015-02-24, 11:25
skall bli kul och se resultat. kanske en träff någon gång till sommaren. brukar ni hitta på nåt sånt här förresten ? Alltså förutom tranträffen ?

Det har snackats om hojenträff, men ingen har väl tagit tag i det. 60+ träffas ibland.

Olle Å
2015-02-24, 11:33
Det har snackats om hojenträff, men ingen har väl tagit tag i det. 60+ träffas ibland.

Tycker att anslutningen kunde vara lite bättre, eftersom antalet 60+ borde öka.
Kanske det beror på att många inte vill skylta med sin ålder.:rolleyes:
Undrar hur gammal den äldsta HOJEN- föraren är? :):):):)
Jäklar, nu har det blivit en SJ-tråd igen

sgte
2015-02-26, 21:00
Eller den yngsta! Jag är 34.

Olle Å
2015-02-26, 21:12
mer bilder
försökte få bilder rättvänt men gick inte

En liten fundering, Klaus. Har du något mål med din byggnation eller håller du på och utvecklar vartefter du får nya idéer?
Om du sätter på den nya breda bakskärmen kommer du då att flytta nummerskylten dit?:):)

räven
2015-02-26, 21:43
En liten fundering, Klaus. Har du något mål med din byggnation eller håller du på och utvecklar vartefter du får nya idéer?
Om du sätter på den nya breda bakskärmen kommer du då att flytta nummerskylten dit?:):)

Lugn Olle, man ska inte förstå allt.

klaus
2015-02-27, 19:13
En liten fundering, Klaus. Har du något mål med din byggnation eller håller du på och utvecklar vartefter du får nya idéer?
Om du sätter på den nya breda bakskärmen kommer du då att flytta nummerskylten dit?:):)

håller på alltefter nya ideer dyker upp
nummerskylten får sitta på sin plats vid sidan om,tycker det är ok
nytt för sesongen blir som sagt bakskärm, men även längre 3" avgasrör,speglar,dekor led lyse under tanken och stöd som ser ut som drakfot med klor :)

klaus
2015-04-13, 03:28
sesongstart - olika smak :)

erikn
2015-04-13, 09:23
Såg nog dig ca 18:40 passerandes Tumba. På bilden är du ju vid Rosenhill. Sällskap av en till MC som körde med gul väst.

klaus
2015-04-14, 06:05
stämmer bra,måste ha vinkat till dig :hello::hello:

erikn
2015-04-14, 07:18
Nä, tyvärr, jag åkte bil. Jag hade varit till OK och köpt nya blinkerslampor till dotterns bil, fick nedslag på besiktningen att det var fel färg. Skulle precis svänga ut när du kom tuffandes.

klaus
2015-04-16, 18:30
ute o kör

erikn
2015-04-16, 19:15
Ha! När jag kollade på den där först på sporthoj så tänkte jag att det kan ju inte vara du, för det finns ju ingen nummerskylt på den här sidan. Men nu när jag kollar noggrannare så ser jag den ju, fast den syns knappt på bilden.

klaus
2015-04-20, 07:28
japp,bilden är tagen rakt från sidan och då syns regskylten också från sidan, alltså bara kanten synlig :)

erikn
2015-05-08, 09:26
En liten kul grej som hände idag. Jobbarkompisen snackar om en video med B.A.D.D. där en tjej kör en Boss Hoss. Då sa jag till honom att det är en på forumet som har en sån, och jag såg en utanför Biltema som jag tog bild på för ett par år sedan. Visade honom bilden som jag inte tänkt på på länge, det var sommaren 2012 jag tog den. När vi kollade på den så insåg jag att det var din hoj :)

klaus
2015-06-24, 05:35
jo,världen är liten
har ju haft min sedan 2008, åren går, så bra många i Stockholmstrakten har sett den.
Om det är den amerikanska filmklippen så är det en tjej som kör en demohoj på en lång raksträcka.
Finns en liten tjej i Finland som äger en Boss, hon var här förra sommaren, har även varit nere i Tyskland på träffen där - respekt.

klaus
2015-06-24, 06:51
nytt för sesongen:
stöd, röda tändkablar, långa 3" avgasrör, nya speglar

Benny intruder
2015-06-24, 07:02
nytt för sesongen:
stöd, röda tändkablar, långa 3" avgasrör, nya speglar

Grymma pipor och stödet är i toppklass...är piporna tomma eller är det lagom V8 muller ? ;)

klaus
2015-06-24, 17:39
helt tomma rör med riktigt fint V8 muller, flyttade ljudet lite längre bakåt, känns mera behagligt på långresor.
Ska bygga insatsdämpare så at dom ska duga vid besiktning också :) Och funderar om jag ska skära ändan sned eller inte.

Benny intruder
2015-06-24, 17:53
helt tomma rör med riktigt fint V8 muller, flyttade ljudet lite längre bakåt, känns mera behagligt på långresor.
Ska bygga insatsdämpare så at dom ska duga vid besiktning också :) Och funderar om jag ska skära ändan sned eller inte.

Snyggare raka tycker jag,ser kraftigare ut då...Med dom Nm så måste de ju vara "raka rör"
Snygga så där.

klaus
2016-08-22, 13:22
bilder från Mälaren runt
Nytt för sesongen: ny luftavvisare under kylaren, nya motorbågar, ny kylare, tanken blev inte riktigt färdiglackad så kör silverfärgat denna sesong, ny kompressortuta (syns inte på bild), speglarna har nu fungerande blinkers och dom nedre blinkersen är större och med klart glas, ny svart fläkt, sexkolvs frambromsar.
:)

Baja192
2016-08-22, 16:58
nytt för sesongen:
stöd, röda tändkablar, långa 3" avgasrör, nya speglar

Snyggt!
Är sista bilden möjligtvis från Shell Herrbeta norrgående?

erikn
2016-08-22, 21:50
Såg du hemmabygget vid Turinge kyrka? En 327" V8 från en skrotad Corvette och hemmabyggd ram.

klaus
2016-08-23, 02:40
Jo, bilden från förra sesongen är från Herrbeta.
Den vid Turinge kyrka är Ulfs, har inte sett den sen han lacka om den.

klaus
2019-01-18, 02:29
Inte så mycket som hänt på sista tiden med hojen.
Mätaren kommer strax till 100.000km trots att förra sommaren var dålig körsesong för mig.
Bakskärmen är fortfarande under arbete

klaus
2019-01-18, 02:45
Har mestadels jobbat med att customisera andra hojar och gör i ordning min bil till nästa sommar.
Men en motorcykeltur till Norge är redan planerad

Nina
2019-02-02, 20:59
Har mestadels jobbat med att customisera andra hojar och gör i ordning min bil till nästa sommar.
Men en motorcykeltur till Norge är redan planerad

Skoj! Själv planerar jag för Nordkapp, skulle vara kul att köra dit. Hoppas du får en trevlig Norge-resa, Klaus. :)

klaus
2019-02-10, 18:35
Tackar
Vi var i Nordkapp förra sommaren, var mitt andra besök där.
Se till att ha reservdagar, var hur dimmigt som helst när vi kom dit, åkte tillbaks till byn och dagen efter var det fint väder med bra utsikt, riktigt trevligt besök.

Nina
2019-02-10, 21:25
Tackar
Vi var i Nordkapp förra sommaren, var mitt andra besök där.
Se till att ha reservdagar, var hur dimmigt som helst när vi kom dit, åkte tillbaks till byn och dagen efter var det fint väder med bra utsikt, riktigt trevligt besök.

Hade tänkt stanna ett par dar och vila innan jag vänder neråt igen. Hoppas det inte är dimmigt som attan båda dagarna då.

Evert
2020-02-08, 20:21
Eftersom min motorcykel verkar väcka olika känslor så tänkte jag starta ny tråd här.
Ni kan kolla mitt fotoalbum eller www.bosshoss.se eller www.mountainbosshoss.com
Säg din ärliga mening vad du tycker om den:rolleyes: ,skulle du vilja ha en själv-vill du ha råd och info isåfall? Varför tycker du om den? Vad är det som retar,är det priset,storleken,motorn,attityden eller kanske ägaren?:D Skulle du vilja ha något annorlunda,kom gärna med ideer:) (bakskärmen inte klar än)

V8 5700cc 435hästar 570Nm 620kg körklar 360bakdäck 750.000kr

Den är jättehäftig Men den väger för mycket röd färg nej Den skall du behålla

Evert
2020-02-08, 20:34
Tackar för trevliga kommentarer
För dom som vill provköra,så åker Hugo riket runt för just detta ändamål,det är bara och boka en provkörning på bosshoss.se Den är smidigare än ni tror trots sina mått,går att luta nästan 45 grader innan fotpinnarna tar i.
Finns begagnatmarknad,kolla tyska Europageneralagenten, och då hamnar priset till hälften ca, synd bara att kronan är så dålig nu.
Bakdäcket har jag av två anledningar,estetiken och greppet,gillar inte smala sulor och speciellt inte när det är så många hästar.
Fast jag gasar ju aldrig,glider bara :D
Till köp centret och visa upp den?