handdator

Visa fullständig version : Skärpning!



Nina
2007-06-13, 13:46
Äh va f… Nu får jag väl ta och skärpa mig här va'…?! ???

I dag var en mindre bra dag, krypkörningen gick åt helv…. För många fötter nere (jag har bara två stycken men…). Jag har problem med att vända hojen i 360° i krypkörning. All övrig övning går jätteskitbra, nemas problemas men den där förb… vändningen i krypfart retar gallfeber på mig till max. Ursäkta svordomarna men nu är jag halvt irriterad på mig och mina eskapader. Vändningen måste sitta!!

Det mest retsamma är när jag vänder 360° jättesakta nån helt annanstans än just där jag ska vända långsamt så går det ju hur bra som allra helst! ???
Jag kan t o m stå bredvid husväggen med framhjulet på sniskan och stå still läääänge och bara kikar runt hörnet om nån kommer körandes (och det utan en enda fot nere i marken!!) och sen susa fram på högfartsbanan.


??? Varför går det så nedrans bra att vända riktigt långsamt i 360°
borta vid husväggen men inte runt en sketen kona??

Annars har jag lyckats omvända bromsförhållandet tillbaks till korrekt sätt igen. Nu är det ca 80% fram och ca 20% bromsverkan bak. Jag fick också känna hur det känns att snudd på låsa framhjulet i dag. Det känns ungefär som en ABS-broms fast en snabb sådan, det rycker snabbt i styret. Skulle jag ta i mer här så snor styret runt och man far omkull. Så släpp lite grann om du känner att det rycker till.

Högfartsbanan gick hyfsat bra, de hårda inbromsningarna likaså, väjningen i 50 km likaså, allt utom just vändningen i 360° i krypfart.


Nöta, nöta, nöta…
…och återigen nöta innan uppkörningen!