handdator

Visa fullständig version : Bakslag



Nina
2009-02-08, 18:35
Fick en rejäl kyss av Husqvarnan så nu är min vrist svullen och tjusig...

Nina
2009-02-08, 18:51
Jag skulle alltså kicka igång hojen vid sista frågestationen och fick ett bakslag från Husqvarnan som hette duga. Jag fick en i går också och även tidigare i dag, den här sista var en rejäl smäll, jag kunde inte ens stödja på foten heller. När jag kom hem för en stund sen ser jag att vristen har svullnat upp så nu har jag lagt på liniment som brinner som vore eld. Får nog tvätta av det, det svider nåt grymt!

Nina
2009-02-08, 19:00
…det går inte ens att tvätta av!! Aldrig mer jag smörjer på det där igen.

Mats Liifv
2009-02-08, 19:01
Kyla brukar kunna få svullnader att gå ner. Vet inte om det är försent nu, om det gått för lång tid. Bakslag kan ge riktigt elaka skador om oturen framme. Funderar på om tvåtaktare är värre än fyrtaktare. Har inte råkat ut för det en enda gång med min Yamaha, däremot ett antal gånger med andra fyrtaktare jag haft. Det är bara crosstövlar som gäller när man kickar. Gorde ett undantag, mot bättre vetande, när jag testade att starta din hoj idag. Hade naturligtvis fel startteknik, fyrtaktsvan som jag är. Fick en obehaglig känsla av att ett bakslag var på gång även för mig.

Nilsson
2009-02-08, 19:02
vad var det jag saa , kommer du ihåg när vi snackade om bakslag på mässan , jag sa ju att det gör jävligt ont

Nina
2009-02-08, 19:05
Nu är hojen som vi sa där högtänd, man kan ställa ner tändningen lite så är den snällare. Tvåtakt bör vara väl lättare att kicka igång än en fyrtaktsmotor, var det nån som sa? Några dar bara så är vristen okej, den värsta värken kommer väl i morgon.

Jo jag kom på 8:e plats på rallyt, inte så illa pinkat, det var 33 gubbar anmälda. =)

Nina
2009-02-08, 19:06
vad var det jag saa , kommer du ihåg när vi snackade om bakslag på mässan , jag sa ju att det gör jävligt ont
Jo, nu vet jag hur det känns att få smäll av gamla hojar.

Jan-Olov
2009-02-08, 21:23
Jo, nu vet jag hur det känns att få smäll av gamla hojar.

Ja vi lär så länge vi lever. Krya på dig.:)

Nilsson
2009-02-08, 22:37
ja ja välkommen i benknäckar gänget