handdator

Visa fullständig version : GSX-R vs. Fireblade



Nilsson
2009-02-05, 20:00
fireblade e en kul hoj mycket hoj för pengarna

Jåke
2009-02-05, 20:33
Fireblade är en lugnare hoj än GSX-R från 96-97-98. De har riktigt spetsig karaktär. Sen är de ganska säkra kort mekaniskt allihop. Nackdelen med Honda'n är att tillgången på däck om man vill köra hårt på bana är rätt begränsad, för landsvägsbruk finns det fortfarande moderna bra däck.

Sen kan man väl säga vad man vill om uppträdandet. Vet själv att det kan bli ganska jobbigt med folk som hela tiden kommer med följdfrågor på det man informerar om, speciellt om de sedan är fler än en som frågar samma saker. Ibland får man en känsla av att vissa inte tänker över varken frågor eller svar innan nästa kommer... Men ska man ändå säga ifrån på ett vettigt sätt eller vara tydlig med att detta är all info som finns, speciellt som säljare/representant. Det där var ju rent ovettigt...

zerokool
2009-02-05, 20:55
Fireblade är en lugnare hoj än GSX-R från 96-97-98. De har riktigt spetsig karaktär. Sen är de ganska säkra kort mekaniskt allihop. Nackdelen med Honda'n är att tillgången på däck om man vill köra hårt på bana är rätt begränsad, för landsvägsbruk finns det fortfarande moderna bra däck.


Du skulle hellre rekomendera GSX-R´n eller missuppfattade jag?
Den är ju snyggare i mitt tycke, plus att den är 2 år nyare än firebladen. O det är samma pris på båda

Jåke
2009-02-05, 21:13
Du skulle hellre rekomendera GSX-R´n eller missuppfattade jag?
Den är ju snyggare i mitt tycke, plus att den är 2 år nyare än firebladen. O det är samma pris på båda
Själv valde jag Fireblade'n framför Gixxern efter att ha läst på en hel del. Hade jag haft råd med en Suzuki nyare än -00 hade det varit en annan sak. En 750 -00/-01/-02 hade varit taget, men var för dyrt just då. GSX-R från de tidigare årsmodellerna ska köras på bana för att komma till sin rätt, men då går de desto bättre.

Svårt att rekommendera till nån som inte har samma sits, du blir inte besviken på en gixxer 600. Det är en galen hoj. Hondan är mer sansad, dock inte på nåt sätt långsammare. 900 kubik istf 600 gör en del för gången, och skulle jag välja igen tog jag nog Hondan även denna gång.