handdator

Visa fullständig version : Kan inte sova!



Nina
2009-02-04, 05:17
Vaknade jääättetidigt och började fundera på vinterrallyt som ska gå nu på söndag. Jag ska ju delta så jag funderade på var struten är nånstans. Struten klär man på över ansiktet så hålls fartvinden och kylan bort. Jag har en sån strut så jag funderade på var den tagit vägen. Sen kunde jag inte låta bli och tänka på hur rolig jag kommer se ut, ha ha ha!

Även Älvdalen låg i tankarna och snurrade runt, allt man ska ha med sig som extra bränsledunkar på 20 liter vardera, hur jag ska klä mig för att inte frysa i -20° och hoppas jag har alla mina grönkläder nu; med stickiga ullkalsonger och allt nånstans… Får leta på vinden.

Och sen pockade hungern på, jag vände och vred på mig och försökte ihärdigt somna om men si det går inte när man är hungrig. Så, jag gick upp och tillagade en kopp te och nu sitter jag här. Det är synd man skramlar lite när man är uppe, jag kan inte krypa upp på vinden och leta efter mina militärgrejer för vårt sovrum är precis under så jag får allt lov vänta.

Min beställda hjälm har ännu inte dykt upp, de trodde den kunde finnas i lager i Danmark och borde vara här denna vecka. Ingen brådska, jag ska ju ändå inte köra hoj just nu. Tror inte rånarluvan får plats under i alla fall, hjälmen är rätt trång i början. När jag väl har den här kommer jag gå runt med den, sitta och titta på TV med den på skallen. Jag vet två stycken som kommer skratta gott då! Lika bra att nöta in den nu innan säsongen börjar för sen vill man ju köra, inte nöta in en ny hjälm, då lär ju hojturerna bli korta. :-)
För det andra tror jag inte att en vit hjälm fungerar särskilt bra ihop med snöiga miljöer, min röda hjälm som rånarluvan får plats under passar bra in på rallyt.

Om jag skulle försöka sova en stund nu då? Natti, natti. =)