Visa fullständig version : Tips, Lackering av fälgar
Snubblade in på en sida häromdagen ang. lackering av fälgar, alltså pulverlack.
Skickade några mail om kostnader på omlackering av fälgar. Det visade sig att de tog mellan 400 - 500kr för att lackera om en fälg. Detta tycker jag låter mycket billigt, det går även bra att lacka andra sacker som tex kromade delar.
Hemsida www.sweden-wheeldesign.se
Mats Liifv
2009-02-01, 15:20
Verkar riktigt vettigt!
Nu blev jag sugen på blåa fälgar till min BMW. Man ska aldrig underskatta lite "pimpning".....:D
Är själv sugen på att lacka fälgarna mattsvarta
tomahs900
2009-02-01, 19:53
Är själv sugen på att lacka fälgarna mattsvarta
pulvra ramen o fälgbanorna mattsvarta...skitsnyggt....o dessutom hållbart.
PatrikAdolfsson
2009-02-02, 14:49
Coolt.
Lite sugen är man ju :D
kanske skulle man GULD pimpa hojen ;)
tomahs900
2009-02-02, 21:59
Coolt.
Lite sugen är man ju :D
kanske skulle man GULD pimpa hojen ;)
Why not...bara fantasin som sätter gränserna väl?
Var i kontakt med mannen som lackerar. Han berättade att om man skulle måla en hel mc, då menar jag allt (ram, tank, skärmar, fälgar alla smådelar osv skulle det gå ca: 3000:-. Vad skulle en vanlig lackera ta tro?
PatrikAdolfsson
2009-02-07, 13:25
Var i kontakt med mannen som lackerar. Han berättade att om man skulle måla en hel mc, då menar jag allt (ram, tank, skärmar, fälgar alla smådelar osv skulle det gå ca: 3000:-. Vad skulle en vanlig lackera ta tro?
Det lät faktiskt billigt.
PatrikAdolfsson
2009-02-07, 13:28
Hur blir det att pulverlacka avgasrören? Funkar det med tanka på hettan? Eller kanse något som heter coating läste jag på
http://www.weirdperformance.se/weirdperformance/main.nsf/general/10
Vet ej men tror att pulver är betydligt hållbarare än lack. Ska släng i väg ett mail och kolla.
Förresten vilka hutlösa priser de hade på wierdperformance.