handdator

Visa fullständig version : Bra vilo-ställe



eljem
2009-01-30, 11:13
Hejsan alla glada hojåkare
Förra sommarn åkte jag (ibland ensam ibland i sällskap)fram och tebaks var och varannan helg från köping-arboga trakten till tierp. Jag stannade på flera ställen för att vila, ta en kopp kaffe och en cigg, snacka lite med folk och sådär vara lite social.
Ett ställe som jag fastnade mycket för : FÄRNA pizzeria-kaffe, mycket trevlig och generös personal, tyckte jag och skulle mycket gärna rekommendera åt alla. Vägen är otroligt bra och jag tröttnade nästan aldrig på att åka den vägen.
Från arboga behöver man inte ta motorvägen utan man kan börja med gamla vägen till köping och sen ta vägen mot fagersta svänger efter kolsva: drygt 2 mil och där finns FÄRNA mot sala och färden till östervåla och tierp.
I Färna kan man tom slappa på SPA, kommer inte ihåg namnet på huset som anordna det fast min tjej bringade en halvdag där för massage och sånt (kring tusen lappen).
Vatten ovh skog och natur är bara en skönhet att se på när man vilar i FÄRNA.
Hoppas kunna få göra detta till en bra träff ställe.
Har Ni förslag så hoppas jag Ni meddelar hur man kan gå till väga för att göra det.
Ägaren är nog beredd på att göra sitt bästa för att mottag alla hojåkare, vilket jag har erfarit själv.
mvh
Ben