handdator

Visa fullständig version : Smarta väskhållare



Mats Liifv
2009-01-25, 17:02
Har inspirerats av MC-mässan. Kände att jag behövde meka lite för att hålla den värsta abstinensen på avstånd. Tog och fixade mina snabbfästen till väskhållarna på KTM:en. Dom väskhållarna är de absolut bästa jag jag råkat på under alla mina tvåhjulsår. Har haft väskor på de flesta av mina hojar. Nästan alltid måste det modifieras på ett eller annat sätt. Borras nya hål, svetsas eller något annat för att få det att fungera som det är tänkt. Dessa Quick-Lock hållare kräver ingenting i den vägen. Förutom att finnas till en uppsjö modeller passar de också till nästan alla typer av väskor. Snabbfästena gör även att du på ett par minuter, utan annat verktyg än ett mynt, kan montera bort hela ställningen om man tycker att det ser fult ut att åka omkring med den när inte väskorna är monterade. Nu behövde jag bara ersätta några fästen på hållarna för att jag ska kunna använda dom tillsammans med de Hepco-Becker Gobi-väskor jag planerar att köpa från Tyskland. Kommer att spara i runda tal en tusenlapp på att köpa dom där i stället för i Sverige, frakten inräknad. Trist att det ska vara så, men så länge handlarna här hemma tar dom priser dom gör kommer i varje fall jag, och många med mig, att handla från Tyskland.