handdator

Visa fullständig version : Vad värdesätter du mest hos en hoj?



pewa
2009-01-17, 20:20
De flesta av oss härinne delar nog intresset för motorcyklar men det vore kul att se vilka egenskaper ni värdesätter högst hos en hoj :)

Man får välja flera alternativ

Nilsson
2009-01-17, 21:04
för mej e det att de startar när jag vill köra

voivoi
2009-01-17, 21:38
Som sakt att bromsarna fungerar :-)
Jag råkade ut en dag att på framjulet hade vibrerat loss en mutter som håller fast bromsoket.
kunde gått riktigt illa.

Molgan
2009-01-17, 22:18
för mej e det att de startar när jag vill köra
Kan inte annat än hålla med.

Svår poll, kan inte komma på nåt som överröstar allt annat..

rockrosie
2009-01-17, 22:24
Samma här Nilsson, sen strax efter ljud o körkänsla.

Jan-Olov
2009-01-18, 00:46
Att trivas med hojen och att då och då få det där härliga flinet i ansiktet.
Modell och finesser är ganska underordnat det.

Molgan
2009-01-18, 01:16
Efter lite eftertanke så var det alternativen Smidighet, Busfaktor och Komfort som hamnade högst, om de 3 stämmer så kan man förlåta alla de andra faktorerna. Pris ser jag mer som en begränsande faktor än nåt jag värdesätter..

Nina
2009-01-18, 07:57
Oj vad svårt!
Hmmm. För mig är det nog alla utom Toppfart, jag har inget behov av att peta nålen i botten när jag kör. Märket Triumph ligger nog närmast hjärtat. Den blev snabbt favorithojen Nr 1, BMW:n är smidig och kan köras överallt utom i elgator förstås.

Men; det jag värdesätter högst över allt annat är ändå säkerheten, att jag sitter på en säker hoj. Att allt som ska smörjas är smort, det finns olja i motorn, alla lager är schyssta, drev och kedja okej, bromsarna är som de ska, belysning fungerar, bra däck, att jag är vaken och alert, att jag sitter bra etc. :)

leffa
2009-01-18, 08:16
driftsäkerheten sätter jag som nummer 1 hastigheten spelar ingen roll eftersom det är njutning och frihetskänslan som hägrar mest i mitt fall

Ingemar
2009-01-18, 09:49
Eftersom jag bara äger en hoj är det mångsidighet som gäller. Armar och ben får inte domna bort under en heldag bakom styret och som redan påpekats, leendet skall alltid finnas där i hjälmen.
Brukar kännas direkt vid provsittning om det inte stämmer.
Sen är det ju viktigt att det finns service på nära håll. En verkstad man vet att man kan lita på om något problem uppstår är alltid guld värt om man som jag inte klarar av att mecka själv. :o

lene
2009-01-18, 11:18
Ljudet och hur den ligger på vägen och i svängarna, är den sen nyputsad och blänker så fint i solen då är det perfekt når man ska ut ock köra.

Scorpio
2009-01-19, 17:21
För mig är det mer eller mindre uteslutande ren nöjeskörning och då blir det ungefär så här:

Utseende ligger bra till. Köregenskaperna också, den ska ju vara skön att köra! Och motorkaraktär/ljud :)

En och annan egenhet(läs: italienskt..) kan jag leva med :D

Hasse i Kristianstad
2009-01-19, 22:56
Saknade X för säkerhet (ABS m.m.)

turbo
2009-01-23, 23:07
det är svårt att säga en grej då man får en känsla för en viss hoj. jag kan erkänna att märke är ganska viktigt för mig, inte bara att det ska vara känt utan att om jag varit nöjd med till exempel en kawa kommer jag titta extra åt kawa nästa gång

klaus
2009-02-11, 17:17
Eftersom jag meckar själv allt som jag har,så är det trevligt om det inte är alltför svåråtkomligt och bökigt.Snyggt utseende på hojen säger jag inte nej heller och när det gäller ljud så är jag kanske jävig med min V8,riktigt skönt och maffigt.:D:D;D

turbo
2009-02-11, 17:25
Eftersom jag meckar själv allt som jag har,så är det trevligt om det inte är alltför svåråtkomligt och bökigt.Snyggt utseende på hojen säger jag inte nej heller och när det gäller ljud så är jag kanske jävig med min V8,riktigt skönt och maffigt.:D:D;D

häftigt! jag läste om boss hoss i expressen :)

Fråga: Vad är det som har en V8-motor på 355 hästkrafter, väger ett halvt ton och kostar 450 000 kronor?
Svar: En motorcykel från Boss Hoss, förstås.

klaus
2009-02-19, 07:50
det var en gammal expressen,priset har stigit med över 100.000,men det var två -08 kvar med reapris,om man vill ha ny.Hästarna var lite få så jag trimmade min till 435st :D ;D