handdator

Visa fullständig version : Ledighet



Gert
2009-01-06, 10:46
Efter 18 dagars börjar äntligen vardagen igen......NOT
Fler som har lite ågren idag ?

Nina
2009-01-06, 10:50
Ja, jo jag... Jag börjar jobba på torsdag av alla dagar i veckan att välja på. Jag som brukar vara upp med tuppen har lyckats ta mig förbi halv sju-strecket på morgnarna och det är ovanligt för att vara jag. En morgon vaknade jag kl. 08:20, då trodde jag att klockan stannat eller gått sönder. ;)

eljem
2009-01-06, 10:58
Få se nu ..
det blev nästan 18 dagar här också men vardagen blir onsdag för min del.
Ågren lär det knappast vara, jag tar dagen som den kommer.
När man passerar 50 då måste man ta det lugnt...

Jan-Olov
2009-01-06, 11:42
Lite ågren har jag väll men jag är less på skiten det käns inte meningsfullt ett dugg, jag jobbar bara för lönen som inte är speciellt bra, det bästa med mitt jobb är att det är på hemmorten så jag kan cyckla eller gå till jobbet. Det blir väll bättre frammåt våren när jag kan köra hoj igen. En orsak att det känns kass är att det skall minskas på personalen, jag klarar mig nog med den kunskap jag har och mina 18,5 år men jag fasar för den ökade belastningen om vi i driften skall bli mindre. Åja vi får väll se hur det går.

Guzzi-Leif
2009-01-06, 11:47
Jag har haft ångest i flera dagar nu; börjar igen i morgon.
Iofs ett bra jobb med mening och fina arbetskamrater men ändå...

tomahs900
2009-01-06, 12:02
Börjar inte fråns den 12:e skulle börjat på onsdagen 7e egentligen..men efter övervägnig med min anläggare
så skiter vi i det chefen e ändå i Florida tills den 13e dessutom va de så j...vla stressigt sista fredan så jag hann inte göra larverna rena på min maskin så den står nog bra där den står fastfrusen....i dyngan på Ystad djurpark...

Guzzi-Leif
2009-01-06, 13:41
Börjar inte fråns den 12:e skulle börjat på onsdagen 7e egentligen..men efter övervägnig med min anläggare
så skiter vi i det chefen e ändå i Florida tills den 13e dessutom va de så j...vla stressigt sista fredan så jag hann inte göra larverna rena på min maskin så den står nog bra där den står fastfrusen....i dyngan på Ystad djurpark...

Oooohps; fastfrusna band är inte att leka med!
Kör du många mäns våta dröm, en grävmaskin? För egen del letade jag bra bilder på någon RB linmaskin för att ha som skrivbordsbild häromdagen men fann intet...

tomahs900
2009-01-06, 14:09
Vet inte om de e allamans dröm direkt....de va väl kul de första året,nu har man suttit där sen 95 o e
faktiskt riktigt trött på de....
Handlederna o underarmarna e slut....därav ska jag söka en utb nu så jag kommer ifrån de...
Ska bli anläggningsingenjör va de tänkt så de blir samma yrkeskategori men de blir jag som pekar:)

Vi har en gammal linmaskin som står på jobb...en åkerman 575 i bedrövligt skick...men de e kanske ingen sån
du vill ha bild på??

Annars w här lite...åkerman förstås.....

http://www.maskinisten.net/historik.php#historiska

Scorpio
2009-01-07, 10:42
14 välbehövliga dagar ledighet blev det i alla fall :)

Men i vanlig ordning gör sig verkligheten snabbt påmind. Ett 40-tal email och 10 cm pappersbunt välkomnade mig på kontoret i morse. Känns allt som ett lite småtungt välkomnande med tanke på att man hade lyckats jobba helt rent på bordet före ledigheten.. :(

Molgan
2009-01-07, 11:25
14 dar som bara flög förbi, har fått sitta å korrekturläsa rapporter och annat skoj ett antal kvällar. Började ju undervisa för att jag trodde man skulle få vara ledig hur mycket som helst men tji fick jag. :mad: Har inte direkt ågren för att sätta igång och jobba, men vår käcka ledning har drabbats av skära-ner-å-göra-om-för-sakens-skull-hysteri vilket skapar lite smolk i glädjebägaren.