handdator

Visa fullständig version : Camping-liv



Guzzi-Leif
2009-01-05, 21:20
Vad sägs om en camping-tråd?
Berätta stôlligheter du sett eller orsakat.
Kom med kluriga idéer om hur campingar och camping kan utvecklas.
Vad som helst inom området helt enkelt!

tomahs900
2009-01-05, 21:25
Kan ju även rekomendera campingar el avråda...
Jag avråder för svampacampingen,Tomelilla....
Men rekomenderar Röstånga o sandskogens om ni har planer för skåne nästa sommar..

Guzzi-Leif
2009-01-05, 21:40
Och jag kan verkligen rekommendera de naturistcampingar som finns, såväl i Sverige som i andra länder.
Föreningsdrivet, välstädat, öppet och gemytligt.

Har man vägarna genom Värmland är tipset Sandviken, strax utanför Persberg. En afton vid grillen, några timmar vid badet eller en stund i bastun där ger garanterat nya, fina vänner.

Gert
2009-01-05, 22:38
Eftersom kroppen inte gillar tält längre så ska campingstugor testas till sommaren , vet att det inte är lika "fritt", men tänkte jag skulle prova det och se hur det är. Ekonomiskt jämfört med en vanlig tältplats är ju inte så stor också sen vaknar ju kroppen glad istället intalar jag mig.

leffa
2009-01-05, 22:42
ja nåt tält blir det nog inte eftersom frun totalvägrar att sova i ett tråkigt nog

Guzzi-Leif
2009-01-05, 23:02
Eftersom kroppen inte gillar tält längre så ska campingstugor testas till sommaren , vet att det inte är lika "fritt", men tänkte jag skulle prova det och se hur det är. Ekonomiskt jämfört med en vanlig tältplats är ju inte så stor också sen vaknar ju kroppen glad istället intalar jag mig.

Funkar skitbra!
Torrt, varmt och en säng - man kan väl inte önska sig mer!

Guzzi-Leif
2009-01-05, 23:07
Första gången jag var på mc-semester i Italien, 1980, orsakade jag varma leenden på en camping SV Genua.

En kväll kröp jag ut ur tältet för att ta ett bloss efter en härlig herdestund med min dåvarande kärlek. Närmaste granne fnissade så hysteriskt att jag var tvungen att klura ut varför.
När jag vände mig mot tältet förstod jag: Gatlyktan bakom vårt tält gjorde den enkla duken till en fantastisk skuggteteater. Grannen hade sett varenda detalj där han satt...

Gert
2009-01-06, 10:31
Det måste varit kul en känsla för dig att komma på det.

Det bästa som jag tycker med campingstugor är att du slipper en hel del packning + en riktig säng att väcka din lekamen i och där är ju lite tjockare väggar med......

tomahs900
2009-01-06, 10:49
Vi hade en husvagn första 2 åren vi campa...hyrde ut den då vi inte själva andvände
den men folks brist på respekt för saker som inte e deras blev för mkt så vi tröttna
på att reparera den o sålde den istället.

Sen köpte vi ett tält o jag kan säga att aldrig mer något annat...men de beror förstås på hur
mkt man vill lägga på utrustningen oxå men man kan ju bo som en prins om man hostar upp lite.

Vi va två vuxna en 6åring en 12åring o lilleman på 5månader o vår skabbiga hund i tältet
o där va plats över...

Fick inte plats på en vanlig tältplats utan fick ta en husvagnsplats med el istället...
Campingen vi va på hade som många andra trådlöst internet så laptopen va ju med..